Tråden om #4 Marcus Nilson

Att jämföra en hockeyspelares lön med en “vanlig” arbetares lön är enligt mig ganska irrelevant.
200k-250k för Nilsson var en ganska väntad lön och jag tycker han har gjort sig förtjänt av den.
Han har uppfyllt mina förväntningar och har blivit en viktig kugge i laget.

Ok, det stämmer kanske att det är en normal elitseielön, men jag känner mig sjukt underbetald nu.
En annan fråga, som kanske är Ot men ändå. Stillman sa att Nilsson hade andra kontraktserbjudanden som va bättre än HVs. Kan man verkligen tacka nej till ett bättre betalt jobb och ÄNDÅ kräva mellanskillnaden? Gäller inte det om han är utan alternativ eller om han redan tagit den högsta lön han kunde?

Ett bättre kontraktserbjudande behöver inte betyda bättre lön. Det kan vara andra saker som spelar in, t.ex. konsuler, kortare/längre kontraktstid osv.

Som andra redan påpekat så tycker jag 200 000 i månaden är en rätt väntad lön på Nilsson, han är absolut inte högst i HV med den. Att han då dessutom ligger 2a i HVs poängliga och i övrigt gör ett väldigt bra jobb på isen tycker jag talar för att han gör sig förtjänt av sin lön.

Varför gnälla på hans lön? Se på prestationen åtminstone.
Ska vi gå igenom alla högavlönade i HV som presterar då blir listan kort.
Ta Ledin och Davidsson som exempel.
Mackan presterar och levererar. Tycker man inte det ja då är man fartblind.

Dags att hylla Nilson på riktigt nu. Kanske med ett litet tifo till nästa match. Nilson leder HV på ett exemplariskt sätt, ja nästan likt Davidsson tidigare guldsäsonger.

Dags att släppa på handbromsen alla tveksamma Nilson-skeptiker och hylla den som faktiskt hyllas bör.

KUNG MACKAN!

Han har eliminerat, pulvriserat allt och alla som satt och häcklade honom som ny HVspelare.
Det var en dålig värvning. Den sämsta jämte Bremberg och allt vad man fick höra och läsa överallt.
JD är Kung men Mackan är ta mej tusan vice kung nu.
Han har levererat och har hittills med beröm godkännt slitit som en varg och gör sitt jobb bra.
Tro tusan att han cill vara med och leda HV till sitt efterlängtade Guld!!!

10+10 i statistiken nu. Och mer ska det bli.

Jag är en av dom som sågade värvningen av Nilson men vem fan är jag att såga värvningar… Va fly förbannad när Sundh kritade på med.

Kröp till korset å erkände min beundran för Oscar så jag gör detsamma med Marcus.

Väldigt skicklig spelare som fått den perfekta rollen i HV… Nu är han inte en av dom som “måste” prestera på samma sätt som i Djurgården och det tror jag passar hans till synes tillbakadragna personlighet otroligt väl.

Ser verkligen fram emot fortsättningen av säsongen och tycker det ska bli sjukt kul att se va den kan utmynna i. Sist jag va på guldfest regnade det som attan men det sket man väl i… Jag står mitt i gröten om det så haglar medicinbollar.

Man får väl erkänna att man var en aning skeptisk på värvningen av Nilsson men han har verkligen visat vilken bra hockeyspelare han är och en få i HV som kan producera hyfsat med mål. Får väl också sägas att han spelar med två otroligt hårt arbetande spelare som aldrig ligger på minus och är väldigt skickliga över hela banan.
2+1 för Nilsson idag, riktigt bra :wink:

Jag får passa på att lyfta på hatten och säga klockren värvning av Nilson så här långt. Det märks inte att han är 34 år på rören, vilken fart, vilken kraft och frenesi han har i sitt spel. Verkar ha kul igen :slight_smile: Bra för oss, dåligt för alla andra!

Då är Nilson uppe i 20 p på 24 matcher, sjua i pongligan. Och med sina tio mål är han trea i målligan, snacka om nytändning för Mackan i HV! Fantastiskt kul att se, speciellt med tanke på att många var tveksamma innan.

Han förtjänar alla hyllningar han kan få, det är så kul att se hans energi, fart och vilja :slight_smile: Jag gillade det jag såg av honom i NHL där han faktiskt gjorde mer än att bara jobba hårt men inte brytt mig så mycket om honom i Djurgården. Att se han spela så bra i HV är riktigt kul!

Riktigt bra värvning! Har alltid gillat mackan i både NHL och DIF. Så sjukt gött att ha Nilson i HV-Tröjan som assisterande kapten! Hade inte varit fel med ett hyllning till mackan! Det förtjänar han stort! :slight_smile:

Fantastisk värvning! Jag är fullständigt lyrisk över Mackans insats hittills. Titta bara på matchen i dag; ett mål ( grymt snyggt dessutom), fixar två utvisningar på SAIK i tredje perioden och dödar dessutom på egen hand 20-30 sekunder i offensiv zon i slutminuten. Att han dessutom kombinerar briljant teknik, poängproduktion och med att jobba som en galärslav match efter match gör att jag börjar se honom som vår mest kompletta spelare. Hatten av för Stillman som plockade hit honom!

NU är han ändå poängbäst i HV.
Tror nog att han är det också efter säsongen.

Inte dåligt att spela så bra med detta hängandes över sig, men vi får
vara glada att DIF gjorde bort sig.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 5839510.ab

Det har sagts innan och är värt att sägas igen: vilken jävla värvning Marcus har varit! Han kan mycket väl göra sin nästa bästa ES-säsong nånsin, poängmässigt. Inte illa :slight_smile:

Intressant att han säger att HV har “en drivkraft i gruppen som jag inte sett tidigare i något annat lag.” Då har han ändå spelat i snart 20 år, i Sverige, i NHL, i KHL.

Han gjorde väl strax över 50 pinnar ngt år tror jag och håller han på så här så blir det hans bästa säsongen ever.
Och det finns röster som tycker han ska få chansen i landslaget.
aftonbladet.se/sportbladet/h … 5857967.ab

Ok det är Dalle men ändå. Han kan ju inte vara direkt osynlig för Pelle och gänget.

Jag skrev “näst bästa” för att jag inte tror han kommer över 50 p i år. Hoppas dock jag har fel :slight_smile:

Vilken fantastisk karaktärsspelare Marcus Nilsson är! Fler med den attityden i Elitserien tack!

Håller med! Underbart att se han ta fighten med!