Tråden om #4 Niklas Hjalmarsson

jaja, skall träna enbart, men om detta inte är värt en tråd, då kan vi lägga ner forumet. (Timpan skall ha cred för denna tråd)

Artikel från HV71

Kent briljerar i direktsändning. Är detta månne även vändningen för honom?

Säger att Hammer kanske är redo efter november-uppehållet.

Woop, woop. Return of the king. Rise of Hjalmarsson.

En episk comeback. Om det blir av. Vilket jag faktiskt tror. Hjalmar bör definitivt hålla så pass hög nivå att han konkurrerar ut någon av våra breddbackar.

Magiskt.

Jag kommer säkert få nån attack pga detta men kan stå ut med de. Ganska matchotränad Hjalmarsson är väl ändå bättre än både Torp och Glad på viss sätt ändå? :wink:

Om detta rors i hamn och han faktiskt spelar, så är ju par med Andrae en underbar idé, precis som folk påpekat redan.
Tänker lite som Niiniimaa - Almqvist under 2010. Mums!

Tror en matchotränad Hjalmarsson är en topp 4-back i dagens HV…

Jag ville inte tolkas som värsta överdrivare :laughing: Men ja jag är smått inne på din linje.

Vad händer med Emils nummer? Kan ju omöjligt bli så att hammer inte spelar med 4?

Å andra sidan hade han #14 förr:

De kan ju va så att Emil gör som kvällens motståndares tränare i landslaget för gäng år sedan, när Foppa anslöt till landslaget så bytte denne herre nr till 72 pga sitt födelseår ifrån sitt vanliga 21. Mitt under rådande turnering. Hjalmarsson hade väl 28 sist han va i HV? Han kan ju annars tänkas ta 44, använts av Hugo Fransson på försäsongen men inget fastställt nr.

Underbart att höra att han är sugen att spela hockey igen i HV och vill ge det en chans.

[url]https://www.youtube.com/watch?v=93QcBDTtrfs[/url]

Hoppas allt funkar bra med träningar osv … Vilket nyförvärv och försvarsklippa vi får in isf :slight_smile:

Hjalmarsson har under många år vart en av de bästa defensiva backarna i världen. 3 Stanley cup skojar man inte bort.
Vilken magisk kväll!
Hoppas att detta faller väl ut.

Tror inte vi här hemma förstår hur stor han ändå varit i NHL under sin karriär, kanske just pga hans spelstil som defensiv back osv?

Konstigaste bilden på länge. 14 är ju pensionerat sedan långt tillbaka och vem är spelaren på bilden, ser varken ut som Hjalmarsson eller Andrae!? Eller Stillman själv för den delen…

Det är hammer, men självklart så kommer han inte lira i #14

Någon nämnde 28?

Det är ju det som är så fint, skulle han INTE hålla någon nivå att tala om (vilket jag tvivlar på) så lär han inte ens försöka, det är alltså ingen risk men potentiellt sjukt hög uppsida. Men ärligt talat är jag tveksam till att han ens hade gett sig in i att träna med laget om han inte var ganska säker på att kunna bidra på match.

Min gissning. Det här är definitivt inte något som Hjalmar kommit på för ett par veckor sedan. “OH, fan. Borde jag inte lira lite hockey igen”.

Suget har nog kommit betydligt tidigare. Men. Han är van med upplägget i NHL. Och när börjar NHL-säsongen? I oktober.

Kan tänka mig att Hjalmar haft en plan med vila inledningsvis under sommaren, vill inte rucka på privata angelägenheter som semester och annat, för att sen trappa upp allt eftersom och vara i något sånär i form nu när han ansluter till HV.

En teori i alla fall. Så min gissning, min förhoppning är att han är redo relativt snart.

Jag sa att han hade det senast men just nu bärs 28 av Nättinen ju. Därför föreslog jag dubbla 4 som bara burits av Hugo Fransson på försäsongen som inte är fastställt på samma sätt.

Nubben trodde ju efter uppehållet i Nov. Låter rätt rimligt.

Hammer time.