Tråden om #4 Niklas Hjalmarsson

Tack! Jag tänkte att det var en bild på typ Timmy Pettersson eller någon annan “gästarbetare” från historien :smiley:. Vaknade och funderade på om jag bara hade drömt att Hjalmarsson gör comeback, att vi körde över VLH och Foppa fick 5 + game :laughing:

När HV71.se går ut med pressmeddelande är det ju såklart på riktigt och inget oöverlagt beslut i stunden. Fantastiskt!

Man hoppas ju på succé här, det gör man.

Hahaha, ja det är du verkligen inte ensam om!

Han kommer vara fett bra helt säker! För övrigt är Hammer en av de trevligaste personer jag träffat han kommer bli sjukt omtyckt i laget! Detta kommer bli bra, killen är bara 35 år 1 år yngre än Strålman.

Vad vad anledningen till att Hjalmarsson la av? Trött på hockey? Familjen? Skada?

I en artikel i Smålands Dagblad förra våren sa han att han inte kände det riktiga drivet och suget. Ville gärna vara med och spela upp HV till SHL men med avsaknad av fullt fokus vore det inte bra för vare sig föreningen eller honom själv. Typ så.

Att han nu vill börja träna igen med förhoppning om att ta en plats tyder på att han är ärlig i sin längtan och har 100 % dedikation. Annars hade han aldrig tagit steget. Hoppas verkligen han lyckas!

Så jäkla mäktig den där videon. Och sen hur ödmjuk han är. En riktig lagspelare. Inte bara att han vann tre Stanley cup, han var också starkt bidragande. Dessutom självklar i landslaget, det riktiga, i många år.
(Rätt lik Erik Karlsson i hur han alltid bjudit på sig själv. Synd att den sistnämnde blev Frölunda-spelare bara, trots att de kommit från grannklubbarna till varann.)

Hammer kör i träningströja med nummer 25 på ryggen.

HVs twitterflöde

Trodde aldrig jag skulle få se honom i HV-tröja igen. Wow.

Tror ni han köper fyran av Emil?

Nog bara för att de har den över sen Elvenes

Nummer-mysteriet fortsätter. :wink:

Hoppas vi får följa förhandlingarna i HVTV isåfall :smiley:

Köper? Har Emil någon skam i kroppen lämnar han över den på silverfat. :smiley:

Självklart ska Hammer ha nr 4 punkt slut.

Det här är ju bara för fint, känner mig nästan förnäm som HV-supporter… inte varje dag som “The Hammer” glider runt på isen!

Han säger till JP att han blir förvånad om han inte är redo tills efter uppehållet, innan är en bonus. Det känns bra detta.

Jag tror Hjalmarsson nöjer sig med nr 44, 4:an får gå i arv till nästa generation nu.
Eller så bryr han sig inte alls och kör vidare med 25 för att det redan finns tröjor med det numret.

NÄR ÄR DET DÄR JÄVLA UPPEHÅLLET? IMORGON? JAG VILL HA DET IMORGON!!!

Lugn. HV-Malmö den 19e Nov. är första matchen efter uppehållet.