små steg, ja.
Känslan är att låsningen sitter nånstans ovanför axlarna och mellan öronen. Undrar vilken hjälp spelarna får att komma tillrätta med såna saker i HV.
Gissningsvis (en farlig metod) och döma av HV som natur är att även detta fallit mellan stolarna. Vill minnas att pratkvarnen AD va inne på att man skulle ta in någon psykolog men det kanske bara va för stunden, i det prekära läget man befann sig i våras. Sen torde man att det blir bättre nästa säsong.
Tog man inte in en ekonomiprofessor som skulle peppa laget?
Eller minns jag fel? Typ granne med JD.
Jo det stämde
Han kanske kan komma tillbaka och peppa OSL
Undrar vad för visdom han förmedlade, kanske något som detta?
Forwards har för dåliga centrar att lira med.
Är väl ingen forwards som imponerar egentligen.
AP men en skillad center hade gjort avsevärt mer poäng.
Är väl bara Borgström som kanske klarat sig.
Men alla experter är ju eniga att HV71 centeruppsättning är sämst i SHL och det har ju vi fans vetat om länge.
Tycker han tog sig ju längre matchen gick. När han får spela med bra spelare som kan ge han pucken i zonen så syns hans klass.
Klart bättre idag. Favoritsekvens är dock helt klart när han sätter full fart i hemjobbet, lyfter leksingens klubba och lugnt spelar hem pucken till back och stoppade hela Leksand anfall.
Fick också stora välförtjänta applåder för det. Små saker i det hårda jobbet som sakta kan lyfta självförtroendet.
Hitta en lösning, antingen nytt lag eller riv kontraktet. Totalt iskall och har varit så lång tid nu.
Han var långt ifrån sämst i dag. Kaoset på isen uppstod när han blev bänkad och Blomman körde tombola…
Han har betalt och har en roll som en ledande spelare och det har han inte varit på långa vägar väldigt länge nu. Folk som nämnde Days kroppspråk i omklädningsrummet efter matchen mot Leksand kan kolla på Lyrenäs också.
Han fick inte mer än 6 minuters speltid men gick inte minus till skillnad från flertalet andra ,
Borgström har varit bra tidigare men var nu -3 med en farlig indianare som gav mål i röven.
OSL har fart och kvalitet så jag hoppas inte han blev bänkad. ( troligare att det var tidigare skadan igen?)
Kan aldrig se att Hugo Pettersson eller Tikka ska gå före OSL.
Såg inte matchen men -5 på OSL… måste väl vara dags att dra
Bra intervju med OSL: – Det är väl inget att hymla om att jag har haft en tuff säsongsstart. Det har inte riktigt gått som jag vill och har studsat lite emot. Jag tycker att det var ett steg i rätt riktning i dag så personligen så gäller det också bara att jobba vidare och ta små steg varje dag.
Hmm, inget att hymla om…
Det uttrycket har jag av någon anledning lite svårt för…
Ah tänkte på det med. Det borde förbjudas.
Bra svar på petningen. Fin fart senaste två även om det inte producerats så mycket än. Vore sjukt värdefullt att få igång honom med.
Lyrenäs har väl i en fungerande miljö en nivå som håller för SHL, det tycker jag mig uppleva. Han funkar i en kedja som ska ut på isen och göra jobbet, gärna lite poäng på det. Men inte i en ledande line. Vore som sagt kul om han fick lite självförtroende genom att göra nån kasse.
Jag håller med. Arbetsinsatsen har funnits där de två senaste matcherna, även om det varit lite uddlöst offensivt. Det viktiga är dock att Oskar trummar på och gör jobbet. Så länge han gör det så är han ändå användbar och jag är övertygad om att det då även är en fråga mer om när, och inte om, det släpper även offensivt för Oskar.
Ja han verkar ha en bra inställning ändå. Hoppas det lossnar.