Han behöver få ett mål i typ tom bur eller något för att de ska lossna. Samma typ som Tedenby och Brännström. Medgångsspelare som blir bättre när lagmoralen höjs.
Han behöver återuppfinna sig själv lite tycker jag. Det som funkade innan funkar inte nu. Klippet i benen är inte där på samma sätt av någon anledning. Känns som han skulle behöva kompensera för det med att åka in i skiten lite mer och vara starkare på pucken. För tekniken och skottet finns ju där men man får aldrig se det.
Efter idag så bort med OSL och in med AP sen.
Han tappar alltid puck i fickan när backen slår den. Blir rädd när motståndarens backar pinchar på honom. Sen att han alltid ska vägga pucken och åka runt backen… de går inte…
0 mål och 3 assist på 17 matcher.
Dessutom-7 i ±.
Oskar står inte att känna igen.
OSL är inte direkt i toppform, men han sliter och jobbar, och avväpnande många Rögle spelare i mittzon idag genom att vara snabb. Bra!
All heder åt OSL som igår gjorde en magnifik match mot Frölunda. Gjorde i princip allt rätt men tyvärr utan att hamna i poängprotokollet. Fortsätt gnugga så kommer bra saker hända.
Vi är stolta över dig grabben!
Sjukt bra igår igen. Han skulle dock verkligen behöva göra poäng. Många fina framspelningar och skottlägen som inte resulterar. Fortsätter han såhär kommer det förhoppningsvis blir ketchupeffekt.
Håller med!!
OSL ser riktigt fin ut! det är ju marginella tillfälligheter som gör att han inte får in pucken men han vinner puck i mitt zoon oerhört många gånger under en match!! han är precis vad vi behöver mellan borgy å luoto!! ser fram emot produktionen som kommer!
Jag menar att det vore anmärkningsvärt om vi skulle låta en poängmässigt iskall OSL fortsätta i en toppkedja när alla är tillbaka.
Killen är Foppa-iskall. En poäng på sju matcher bredvid två av lagets bästa spelare. Han har dessutom bara varit inne på ETT mål framåt under dessa matcher, två bakåt.
I min värld sänker OSL kedjan, av den enkla anledning att han har torrt krut i bössan. Och det går ut över de andra. Att många trots allt ger OSL och kedjan cred tror jag beror enkom på resultaten och att Borgström och Luoto trots allt producerar.
Problemet? De producerar inte särskilt mycket alls tillsammans med OSL. Borgström har bara gjort två poäng i spelformen fem mot fem de sju senaste matcherna. Detsamma gäller Luoto. Jämför med Ang, Moelgaard och Lenc som faktiskt hittat ett stäm även i fem mot fem.
If it aint broken lyfts som en anledning till att OSL ska få vara kvar på sin plats. Problemet? Med tanke på hur lite kedjan faktiskt producerar framåt skulle jag säga att den tyvärr är “broken”. Så den är alltså i rätt stort behov av ”fix”.
Så. Vid fullt lag ska OSL ner i hierarkin. Det räcker inte med att slita och kämpa om man ska spela så högt upp som han gör.
Köper det du skriver här dock kan de vara värt att ha med i ekvationen, OSL spelade fram en Borgström som hade öppet mål mot Rögle samt spelade fram Louto i 2 frilägen mot Frölunda. I min bok bör där rimligen vara 2 mål - så det är inte bara OSL som är felet i att det inte målas tillräckligt i 5 mot 5.
Jo, men man vinner ju inte matcher på kvalificerade målchanser. Toppkedjor ska bära laget även fem mot fem. Mål ska göras. Det är ju något som gör att dessa tre inte klaffar i spelformen.
Vems fel det är låter jag vara osagt. Men att de tre inte har stäm verkar rätt uppenbart. Det görs helt enkelt inte tillräckligt med poäng.
HV har höjt sitt spel avsevärt de senaste matcherna. Men det finns mer att skruva på för att nå maxkapaciteten. Och jag tror vi kan få ut mer av Luoto och Borgström med en annan spelare bredvid sig. AP, Brännström eller varför inte Träff?
Givetvis, menade mer på ett svar på att han drar ner kedjan. Tycker fortfarande att spelas man fram till öppen kasse - då ska det vara mål. Det är mer än en kvalificerad målchans. Sen kan jag tycka att det måste komma en kasse från honom snart, tycker han växer för varje match - tillskillnad från Foppa, så har han både speeden och är villig att ta det defensiva jobbet (även om jag tycker han kan se lite lost ut i egen zon)
Jag tror AP hade dragit ner tempot i den kedjan men absolut en Brännström hade kunnat vara effektiv där. Tror även att OSL kunnat se lika bra ut tillsammans med Kero och Reber så why not
Flytta inte ned OSL - Han gör ett grymt jobb som inte syns i poängprotokollet. Tycker han var bäste spelare förra matchen.
Vi har vunnit flera matcher nu med honom i den kedjan och är det något jag ABSOLUT inte vill så är det att flytta ned OSL längre ned i hierarkin.
Poäng är överskattat, vinna matcher är det som gäller … Vill inte se en trött poänglirare förstöra den kedjan …
Fortsätter han spela som han gör kommer poängen till slut också. (förra året var det ingen brist på poäng på honom)
Lyrenäs bidrar med mer över hela banan just nu än bara poäng.
Ap bidrar med puck men inget utan puck.
Och med samma argument hade du alltså sett Tikka glida omkring poänglös i en toppkedja?
Poäng är inte alls överskattat. Mål och poäng från spelare gör att du vinner matcher. Och i det långa loppet, om vi ska vinna fler matcher och ta oss över kvalstrecket, behöver vi få ut mer av Borgström och Luoto i fem mot fem.
Och snälla. Få inte det här att handla om AP nu. Den otroligt trötta diskussionen kring AP fick mig att ta en frivillig paus från forumet (just nu nu talar mycket för att de ska ha en annan tredjelänk än AP eftersom Borgy får mer svängrum). Jag konstaterar bara att vi inte maxar Luoto och Borgström i fem mot fem. Som sagt, om Luoto och Borgström inte öst in poäng i PP. Då hade ni nog haft en annan åsikt om OSL och kedjan som helhet.
OSL har fått sina chanser nu. Och jag har svårt att se hur han, eller hela kedjan för den delen, ska komma upp i en så pass godkänd poängskörd att vi ska tycka det är värt att ge OSL fler chanser när alla är tillbaka.
Jag tycker du har helt fel gällande OSL, han gör ett hästjobb och skapar ytor/vinner puck, poängen kommer att komma. Luoto nämner själv i JP t.ex att han trivs i femman och tror den kommer bli ännu bättre under säsongen. Med det sagt så är AP självklart en bättre hockeyspelare, jag hade gärna haft han med brännström/kero alt. flytta på någon i OFMs kedja som ist tar plats i tredje med brännström/kero.
Om det är någon kedja man inte ska röra så är det Lenc-OFM-Ang. Det är ju den som faktiskt levererar i dagsläget. Jag är också av åsikten att OSL “lyft sig” spelmässigt. Men jag tycker också ni överskattar hans betydelse.
Vi borde ha högre krav på våra toppspelare.
Skulle jag lista faktorer som gjort att vi lyft oss de senaste matcherna så är det dessa:
- Gliffords målvaktsspel
- En fungerande förstakedja i Lenc-OFM-Ang
- Ett bra PP-spel (där Borgström och Luoto ingår).
Att när alla spelare är tillgängliga försökta testa en ny vinge bredvid Luoto och Borgström ser jag som en självklarhet.
Att vårt lag gör mer mål än motståndarnas lag är det som gäller - inte poäng hos enskilda spelare i laget.
Jag tycker du skall kolla reprisen på matchen igen om du inte såg den och specialstudera OSL - det får bli mitt svar !
Han var grym , det finns ingen likhet med Tikka whatsoever utom möjligen i poängprotokollet …
Ah, och tänk vad många fler mål än motståndarna vi gjort om Borgström och Luoto även levererat i fem mot fem de senaste sju matcherna. Får bli mitt svar.
OK, då tycker vi olika, men kul att du är tillbaka i alla fall