Tråden om #40 Oskar Stål Lyrenäs

Nu börjar vi komma nånstans :smile:. God jul och gott att du hittat hit igen :+1: In med Träff i linan med Louto och Borgström, det kan bli bra.

2 gillningar

Det hade varit intressant att se Träff. Blomman får väl testa sig fram lite.

WOW säger jag bara!! Vilken skillnad. Det osar ju klass om OSL nu. Glad att vi öndå hade tålamod mdd honom. Det släpper snart bara en tidsfråga. O då rejält förhoppningsvis…
Vi har 2 riktigt bra kedjor nu. Dom ska inte röras. Jag skiter i om det är AP som kommer tillbaka då får han snällt spela i tredje. Just nu är OSL grym. Och han har hittat en kemi med polarna i kedjan.

Kul.

15 gillningar

Förstår inte hur folk kan vara förtjusta i OSL sett till vad han levererar. Man behöver ju inte ens titta när han har pucken för man vet att det inte kommer att resultera i något mål.

Att leverera två poäng under de senaste 8 matcherna när man spelar i 2a kedjan och HV går som tåget är så underkänt det kan bli.

Bidrar med mycket mer än poäng

Kolla hur han ligger rätt i position i försvarsspelet genom mittzon
Driver pucken genom mittzon
Backcheckar och vinner tillbaka puck.
Många rätt gör han , annars hade inte Luoto , borgy producerat lägen så som dom gör.

14 gillningar

Håller med han kämpar men bara flytta på han sen och in med Reber på hans plats. Sen kör Brännström-Kero-Ap i 3e.

Tycker absolut inte det är Lyrnäs förtjänst att Borgy och Luoto gör poäng.

2 gillningar

Svårt att avgöra hur stor inverkan han har, men gillar hans slit och skridskoåkning trots snustorrheten på poängkonsumtionen. Behöver producera och som med vilket namn som helst bör han inte gå säker utan måste bevisa sin plats allt medan truppen fylls på. Kämpa OSL!

6 gillningar

Jag håller med de som tycker OSL lyft sig.

Mot Linköping händer väldigt mycket.

Men. Det resulterar ju i ingenting. Till slut kan man inte längre skylla på otur.

I fem mot fem har Borgström-Luoto-OSL varit inne på TVÅ mål framåt i fem mot fem de senaste åtta omgångarna. Det under en period då hela laget gått kanon. Man kan alltså nästan ta gift på att det inte kommer bli mål när den här kedjan är inne. Att Borgström och Luoto ändå gjort sina poäng, har som sagt med PP att göra. Där har OSL med undantag mot Linköping inte spelat…

Många beskyller AP för att inte hitta kemi med andra spelare. Jag undrar om så även är fallet med OSL i sådana fall.

Visst, saker händer med OSL på isen. Men det känns ofta sprunget ur ingenting. Det rör sig om individuella insatser och mindre om samstämmighet. Det handlar inte om att kedjan etablerar ett tryck i offensiv zon.

Här tycker jag Ang-kedjan är av en helt annan kaliber. De hittar varandra, de ligger på i offensiv zon. Och de leder oss just nu som lag.

OSL-Borgström-Luoto känns fortfarande väldigt ostrukturerad.

Jag vidhåller. När laget är fullt bör man testa något nytt bredvid Luoto och Borgström.

7 gillningar

Samtidigt, vad händer om vi bryter dynamiken och byter ut OSL mot ex AP?
Funkar kedjan, peta inte på den.

3 gillningar

Nu är väl min poäng inte att AP nödvändigtvis ska ta OSL:s plats.

Min främsta poäng är dock. Kedjan funkar faktiskt inte alls om man ser till vad den faktiskt presterar.

2 gillningar

Jag tycker definitivt att AP ska in i den kedjan. Då får de en helt annan dynamik och farlighet än vad den har i dagsläget

1 gillning

Fiskers kedja - Ang ska ha mest puck, de andra är grymma på att ge honom plats.

Borgys kedja - Borgy ska ha mest puck, Luoto och OSL gör ett bra jobb för att skapa ytor för Borgy.

Keros kedja - Skriker efter någon som vill ha pucken och styra, in med AP här. Gärna tillsammans med Brännström när han är frisk. Kero och Brännström kan skapa ytor för André.

8 gillningar

Grejen är att jag tycker OSL tar lite “för mycket puck” från Borgy. Han spelar lite på egen hand. Det många anklagar AP för att göra.

Skulle vilja testa Träff bredvid Luoto och Borgy. Där har du en som kan bana väg och låta de som ska ha pucken ha pucken. Lite som Lenc i första.

4 gillningar

Tid.

OSL driver på senare tid in sin kedja i anfallszon, har fler avslut och hittar en del pass som skapar målchanser. Självförtroendet är väl inte på topp men kommer lossna med tiden.

Träff vet jag inte vad han gjort senaste tio för att förtjäna en plats i en toppkedja, har svalnat betänkligt.

5 gillningar

Lustigt vad olika måttstock vi har på olika spelare.

AP gör mer än dubbelt så många poäng per match, vaskar fram betydligt fler chanser etc etc. Men han ska vi peta. OSL som är iskallare än Foppa ifjol ska vi ge tid.

Träff har fått dras med några av våra sämsta spelare trots en pigg start på inledningen av säsongen. Samme Träff som till skillnad från OSL inte fått chansen i en toppkedja (en chans OSL sett till vad han själv och kedjan producerar inte tagit) tycker vi är dålig.

Fortsätter gärna diskussionen i tråden om lagbygget.

5 gillningar

Förordar för egen del varken eller. Det ska så klart testas för att få till bäst fungerande formationer. AP med Borgström som center har ju tidigare inte funkat så kanske dags testa annat.

Och 20% av den farten de har nu.

Fast nu har vi en Borgström i form och ett fungerande spel. Lite skillnad spela då. Man kan testa AP där alt Reber.

1 gillning

Kan lika väl bero på en fungerande omgivning. Men så klart ska vi testa oss fram men inte bara för att…

Vem vet vilken form AP är i. Återkommande skador är tärande.

Reber är också ett spännande alternativ. Det viktiga i min värld är att Luoto och Borgström även kommer igång i fem mot fem.

De måste fortsätta leverera satan i PP för att vi inte ska börja tjura över dem. Det är jag tämligen övertygad att vi redan gjort om de inte producerat så mycket i PP de senaste åtta omgångarna. Då hade nog många tyckt kedjan skulle splittras för länge sen.

1 gillning