Tråden om #40 Oskar Stål Lyrenäs

Definitivt runt 30-35 poäng med den roll han kommer att få och dom offensiva verktyg han besitter. Bra fart, bra skott och ett hyfsat spelsinne.
Han fick lite av ett genombrott ifjol och det är väl det enda som oroar lite, kan han fortsätta leverera eller var det en one-hit wonder?

1 gillning

Det jag sett av OSL är att han är riktigt bra. Lite som Tedenby då han kan bryta upp ett försvar, men med ett mycket bättre skott och högre poängpotential.

Det enda jag är orolig för är hans karaktär av ganska klara anledningar. Viktigt att kunna bygga en stark grupp.

1 gillning

Första rapporten ser inte bra ut…

Krya!!!

2 gillningar

Ja, när huvudet slår i isen ser det inte bra ut, olyckligt.
Tråkigt. Krya på dig Oscar!

Som vi kanske redan har listat ut så blir det ingen mer OSL denna road tripen. Bekräftat till JP. Han åkte inte heller till sjukhuset i samband med smällen, utan stannade och undersöktes i omklädningsrummet. Rubriceras som “överkroppskada”.

Jag håller med Wikegård i hans uttalande om att det såg lite märkligt agerat ut av OSL som i princip valsar rakt in i axeln på motståndaren. Samtidigt tycker jag mig se en röd spelare (en sjätte spelare?) hoppa in från båset precis efter Oskar passerar blålinjen. Detta skulle kunna vara förklaringen då OSL från ingenstans får ytterligare en motståndare att ta hänsyn till från vänster flank. Någon annan som uppfattade detta?

Det är ju så jävla typiskt oskar som har varit så bra.
Krya på dig kom tillbaka starkare

2 gillningar

Var kanske den enda i vårt lag som visade lite vilja mot Modo, sen åker man på en hjärnskakning… Krya!

2 gillningar

Någon som hört nått om det blev hjärnskakning?

Upper body enligt Kalman :grimacing: :clown_face:

Upper body kan väl vara hövvet?

Eller axeln kanske som slog i sargen först

Självklart, men det är väl rätt uppenbart var skadan är. Med tanke på att han höll sig om bakhuvudet… så hjärnskakning eller mindre troligt, nackskada.

2 gillningar

Nån som har inside info på hur han mår? Quila?

Hur länge brukar rehab för hjärnskakning ta?

Det där är ju otroligt varierande. Finns inga riktlinjer.

Har inte hört något och brukar heller inte få höra något ”bakvägen” när det kommer till skador. Vi får säkert en uppdatering inom en snar framtid från officiella håll kan man tänka sig :blush:

1 gillning

Verkar som Hv har en ny strategi kring skador. Förr om åren har de varit rätt frikostiga med prognoser och vilka skador det rör sig om men sedan förra säsongens senare hälft och nu är det i stort locket på från klubben kring skadade spelare

Tycker det är skönt att han inte spelar för tillfället (inte att han är skadad) Är lite sen på pucken och fick höra först ikväll varför han fick lämna Rögle.

2 gillningar