Ja Lindbom ser en enorm storhet i 33…
Lite självdisciplin så hade han spelat sm-final och inte kval. Hoppas på revanschlusta nästa säsong!
En kille som totalt sett gjort det OK! Var den enda spelaren som mer eller mindre kunde skapa någonting ur ingenting samt transportera pucken på egen hand in i anfallszon.
Hoppas att Oskar får en riktigt bra besättning till nästa säsong och han lyfter ännu mer.
Vad tror ni om Lyrnäs kommande säsong? Jag känner lite oro runt honom. Kanske den spelare som synts minst under försäsong. Som Höken är inne på i podden han är väldigt ojämn. Sen tycker Höken som många här han har inte typ visat ngt på försäsong. Sen vet vi alla försäsong är en sak. Men vad vad har ni för känsla?
Finns ingen känsla. Har ingen feeling åt nåt håll precis som med Brännström och Lenc. Men mitt krav är att alla är bättre denna säsong annars är det illa.
Försäsong är försäsong. Vissa spelare ser jättebra ut för att sen försvinna helt när säsongen börjar (tänk Kokkonen). Andra spelare är tvärtom.
Ser han lika anonym ut fem-tio matcher in i seriespelet, då blir jag orolig.
Jag tycker egentligen att han har fortsatt på redan inslagen bana sedan förra säsongen. Min bild av OSL är att han har en relativt hög högstanivå (även om jag håller med om att den inte synts jättemycket såhär inledningsvis) men en på tok för låg lägstanivå där han i de värsta fallen inte bara är osynligt, utan rent av synligt dålig och passiv. Jag bedömer hans försäsong som någonstans däremellan, där han mest varit osynlig snarare än dålig.
OSL oroar mig. Tycker inte heller att han presterar på top2-line nivå tillräckligt ofta. Ena matchen kan han vara hur bra som helst, för att sedan vara helt osynlig i 10 matcher. Är även lite tveksam till spelsinnet, tycker att det är lite för mycket borra ner huvudet och köra på egen hand.
Trots att vi sitter på på lite för många kontrakt på ytterforwards skulle jag gärna se en spetsvärvning att placera jämte Brännström i andralinan. Sedan kör vi en tredje med Lenc-Kero/Fisken-OSL.
Förmodligen inte särskilt troligt, då truppen redan är ganska dyr dock…
Har rätt stora förväntningar på Lyrebäck denna säsongen. Han är en av dom som absolut måste bevisa sig nu, inte bara för vår skull utan även för sin egen gällande framtida kontrakt.
OSL gör sin fjärde säsong i SHL. Kollar vi hans poängfacit så har han en säsong i Rögle där han landat på över 30 poäng. Kollar vi hans tid i allsvenskan har han även där endast en säsong där han levererat big time. Hans sista då han landade på över 40 poäng.
Som alltid är det en chansning att ta in tilltänkta toppspelare som inte levererat kontinuerligt över tid i SHL. Detta är nog därför en make it or break it-säsong för OSL.
Antingen steppar han upp, eller så är han helt enkelt inte den toppspelare vi önskade att han skulle vara.
På många sätt påminner faktiskt OSL lite om Foppa. Han har helt klart poängen i sig och har visat att han också kan leverera. Problemet är att det inte finns någon kontinuitet i leveransen. Och när han inte bidrar så bidrar han med ingenting alls, i alla fall sett till vad spelare behöver bidra med på SHL-nivå.
Jag är oroad. Han behöver göra bättre avvägningar i sitt spel. Har ju en grym fart och är bra på att transportera puck in i anfallszonen. Men han måste bli bättre på att släppa pucken i rätt lägen OCH, inte minst, skjuta mer. Ofta cirklar han runt i zonen utan att det leder någon vart. Har ett vasst skott som han borde använda betydligt oftare i både 5 mot 5 och PP.
Där fick jag en tankeställare när du jämförde Foppa och OSL. När vi var i allsvenskan spelade ju OSL i Mora och gjorde det bra. Men Foppa var ju seriens målkung, tänk om Foppa i stället för OSL hamnat i Rögle vad hade hänt då? Ja vad vet jag, fick bara lite griller i huvudet. Släppte vi Foppa och fick en sämre kopia? Det är bara att hoppas att OSL överraskar.
Osl är ju dubbelt så snabb på grillerna så jag tror inte det är tempot som är för högt som det var för Foppa. Det är mer en självförtroende problem eller något annat det hänger på
Helt och hållet mentalt.
Jag köper helt in på idén att kanske anmäla OSL som saknad, får sätta upp lite missing-posters i Götet på torsdag.
Oftast när han är svag brukar han inte hitta rätt väg och alternativ i anfall men idag kändes det som att han kastade puckar från sig som att de skulle ge honom en stöt. Vi behöver en starkare OSL för att sy ihop linorna, vi har inte många playmakers…
Håller tyvärr inte för top 2 linorna. Alldeles för blek.
Årets största besvikelse. Helt ur slag.
Bryt kontraktet…
Skicka han till Leksand så kommer han tokdominera.
Och ersätt med vad? Fruktansvärt tröttsamma kommentarer att vi ska skicka en efter en.