Tråden om #40 Pär Arlbrandt

Han får väl börja på i 4:e-kedjan och får där visa vad han går för :wink:

Välkommen hem Arla! :smiley: Hade faktiskt mer eller mindre gett upp tanken på att få se Arlbrandt i HV-dressen igen. Super-värvning!

Arla kommer att spela ikväll!

jnytt.se/lindbom-finns-inget-att-vanta-pa

Hoppas bara att han får rätt plats i laget så han tillför den energin som saknas ibland. Kanske flytta undan Christensen vore en ide.

Ha tålamod och ge han en chans innan folk börja klaga och framförallt klaga på Hult!

Tror detta kan bli bra, trots att det finns en liten oro att han blir en dyr hemvändare som redan gjort sina bästa år och avslutar med knackliga säsonger i HV

Men mest tror jag på succé! =)

Japp , den där lilla oron finns men Pär är skadefri vad jag vet och tror han är i bra form. Dessutom är kontraktet bara på ett år, vilket är kanon. Då kan man se efter nästa år om han fortfarande är en topp 6 spelare (vilket jag tror och hoppas på)

Verkar som att Pär bytt till #40, som man kanske förknippar honom mer med. Det baserar jag på att han hade nya träningsbyxor med numret intryckt på i mjölksyratest-videon (om han nu inte snott Ersbergs nedsvettade gamla byxor :wink:)

Det stämmer att han har bytt enligt laguppställningen på hemsidan

jp.se/article/hv-stjarnan-skadad/

2 veckor minst då. Har vi tur så är han tillbaka om 2 veckor. men det brukar ju ofta ta lite längre tid så skulle nog räkna med 3 veckor i alla fall. då missar han minst 4 matcher. Inte allt för farligt sett till antal matcher.

jp.se/article/arlbrandt-falls-for-diving/

Bara jag som får Bremberg vibbar från Alrbrant ?

Mycket som påminner om Bremberg.

  • Sprutat poäng i tidigare lag men är totalt osexig i Hv
  • Är helt oanvändbar i BP
  • Bidrar inte med något defensivt
  • 0 tacklingar
  • Bidrar egentligen inte med något när hans offensiv inte är där

Näe jag är ledsen jag skulle vilja se ett avslutat kontrakt här, en så stor tung position som är totalt uddlös

Arla ut, Holloway in, mumma

efter skadan har han helt varit off, han försöker och försöker men de händer inget…

Måste säga att jag inte imponeras av Arlbrandt. Värvad som målskytt, men ligger efter halva serien spelad på delad 46:e plats. Och helt obefintlig i det fysiska spelet såväl som i hemjobbet. Tycker absolut inte att man ska förlänga med honom. Slut som artist och saknar omgivningen som uppenbarligen krävs för att han ska kunna producera.

Ligger i topp i interna poängligan. Du pratar om dålig omgivning… ja då är det kanske omgivningen det är fel på?

I topp i interna? Och? Han låg knappast delad 46:a i LHC va? Och det är väl inte för att toppa endast den interna topplistan han är köpt, eller? Och han må vara i toppen internt, men knappast längst upp…

Lite så är det. Han har mycket mer att ge, MEN det kan inte vara lätt att flyttas runt var och varannan match och sedan förväntas toppa poängligan.

Arla är inte purung längre men är helt klart en värdefull spetslirare.

Intressant synpunkt. Jag skulle vilja veta mer om vad du baserar den på. I vilken del av spelet, eller på vilket sätt tycker du att Arlbrandt, sett till denna säsongen (och även förra för den delen) är en värdefull spetslirare? Alltså vad är det han bidrar med som förärar honom det epitetet?

Och det här med att han flyttas runt - det kan inte ha att göra med att det är han själv som inte levererar? Han har väl testats med all tänkbar omgivning, men det fungerar ju ändå inte. Och då kan man fråga sig var problemet egentligen ligger.

Jag tyckte han började bra, och har gått ner sig med övriga laget det sista. Däremot tycker jag att han sticker upp då och då, som mot Frölunda, trots att vi bara lyckades med ett mål, just från Pär.

Frågan är vad vi ska förvänta oss? Han ligger bra till i vår poängliga, men absolut inte som förr, men han har åldrats och gått ner sig lite, 71 poäng vore att hoppas för mycket men samtidigt har han gjort för lite. Däremot tror jag Pär kommer bli oerhört nödvändig och nyttig senare, har faktiskt levererat helt okej i alla sina slutspel.

Jag tycker inte han ska spela med Sundh till exempel (som snarare hade en flaxsäsong gällande målproduktion förra året, den kommer aldrig igen), jag vill gärna ha honom med Thörnberg igen, så som säsongen började. Där upplever jag att både Martin och Pär trivdes, och där gjorde de också merparten av de poäng de gjort i år.

Och är han verkligen värvad som målskytt? Jo visst, Pär har alltid gjort mycket mål. Men hans styrka ligger i passningsspelet och spelet med målskyttar, så som Thörnberg eller Önerud.

Gällande PP tycker jag att HELA PP1 är för dåligt och samarbetet är under all kritik. Mycket ge pucken till Pär vid långsargen, och våra motståndare vet mycket väl att han helst inte ska ha tiden och checkar gärna fast honom i sargen. Bättring där från allihopa med ett bättre samarbete så kommer PP1 leverera, för potentialen finns väl, inte minst. Så fort PP2 kom in igår (mot MIF hemma), så fick de fast pucken genom att konstant finnas i understöd till varandra, något som inte går anklaga PP1 för.

Tycker igår att det var lite synd om honom. Tycker han gjorde ganska många bra saker och var ytterst så nära att sätta en puck, men den kom lite fel på bladet. Vilket känns typiskt för en spelare där självförtroendet kan vara lågt.

Petad mot Djurgården, ryktas till Leksand… det ryktet ger jag dock inte mycket för alls faktiskt. [url]http://www.jnytt.se/article/hv-stjarnan-petas-mot-djurgarden/[/url].

Men med alla forwards friska (utom Laine) är det ganska naturligt att Pär som antagligen varit den som underpresterat mest i början på detta året blir petad. Abbott ska petas istället säger en del men jag håller inte med. Abbott gör mer nytta i båda ändar och börjar komma igång mer och mer efter skadan.

Dock räknar jag kallt med att Pär kommer att få fler chanser att visa att han hör hemma i truppen.