Tråden om #40 Pär Arlbrandt

Lite synd att inte får ut det här i HV för stunden och hoppas bänkningen ger en positiv effekt. Tror mycket väl att det kan släppa om han får spela med rätt spelare omkring sig, Thörnberg var het senast så kanske en återförening där kanske kan få igång Arla ?

Ryktas om en separation, källan är hyfsad. Min som är 100% vill förstås inget avslöja.
Därav denna tråd.

Jag gillar det inte och alla vet Pär Arlbrandts skills när det funkar. När Pär väl får chansen
så är jag övertygad att det lossnar. Stavas självförtroende och förtroende från ledningen.
Lär isåfall bli oerhört viktig och framförallt i slutspelet.

Ser Pär glider runt på en grilla, hattrick borta mot träsko med ett långfinger.

Forza Pär Arlbrandt

om man släpper Arlbrandt så tror jag man har en ersättare på G annars så vet jag inte varför man släpper han så lätt. Visst han har ej gjort succe. Han var helt ok innan uppehållet, efter uppehållet har nått hänt

Stålarna. Har gjorts löjliga bantningar sedan Dennys tid. Var knappast en tillfällighet att
ekonomichefen, Marita Jansson slutade. Driver idag eget företag och vi håller kontakt.
Hade Sir Denny Eriksson levt idag så då jävlar.
Säker på att det fortfarande hade hetat vid sitt korrekta namn, Elitserien.
jnytt.se/article/vanner-och- … -eriksson/
Ber om ursäkt för OT.

Vilar på Hakarps kyrka - väl värt ett besök.

Tråkigt om det är så. :frowning: Hoppas och tror att det lossnar snart för Arla.

Arbrandt har nu fyra poäng på de fem senaste matcherna efter att han kommit tillbaka från petningen.

Man kan ha höga krav på Arlbrandt, och förvänta sig mer emellanåt. Men det här är inte spelaren som ska petas när vi har fullt lag.

Nej verkligen inte. Arlbrandt är en skugga av sitt forna jag absolut men han producerar likväl. Abbot någon?! Motivering nej det behövs knappast va?!

Efter att ha petats och återkom i omgång 38 mot Leksand gjorde Pär 11 poäng på 15 matcher, fördelat på 7 assist och 4 mål. Detta kan vara lite fel uträknad på grund av SHL:s schema, då vissa omgångar kan spelats tidigare eller senare, men det är det jag fick fram.

Sedan har nu Pär i slutspelet spelat alla matcher och gjort 7 poäng (1+6) på 7 matcher. Detta ger alltså att han efter petningen gjort 22 matcher med 18 poäng, vilket jag tycker är väldigt starkt från att ha varit totalt i frysboxen. Han har toppat ordentligt nu i slutspelet och är en högst bidragande offensiv spets i PP och 5 mot 5, där också hans fysiska spel blivit något helt annat jämfört med tidigare säsonger. Naturligtvis är det inte Pär som spelade i LHC och gjorde över 70 poäng, men jag tycker han varit väldigt stark efter petningen och visat fruktansvärt bra skalle.

Vad vill jag säga med detta? Att jag tycker att han verkligen ska få en säsong till i HV efter denna säsongen.

Måste säga att jag är ganska tudelad till Arlas vara eller icke vara i HV nästa säsong. Å ena sidan gör han det ganska bra just nu. Å andra sidan är han inte så ung längre. Det finns en risk att han kommer falla ur ännu mer nästa säsong. Faktum är att han inte höll hela denna säsongen. Samtidigt ska Ejdsell vara klar och Wännström arbetas på. Unga hungriga spelare på väg in. Vad kan vi då erbjuda Arla?

Jag lutar nog åt att det är dags att ta farväl efter denna säsong. Även om det också finns argument för att förlänga.

Pär avslöjade precis direkt i Expressen TV att kvällens match var hans sista, och att han lägger av.
Han har slitit av korsbandet i kvartfinalen, en skada som mörkats och att han spelat med specialskydd men väljer nu att avsluta karriären med ett SM-Guld.

STORT TACK PÄR FÖR ALLT!

Tack før allt ARLA.

Tråkigt att det bara blev 1 SM - Guld med Håve.

TACK FÖR ALLT!!! många år i fiendeland men ett helt år i HV på senare tid räckte för SM Guld, kung Arla!

Vilken jäkla krigare!
Tack för allt Arla och grattis till ett välförtjänt SM-guld!
Hockeyns finrum blir nu ett spelgeni fattigare.

Tack för allt Arla!

Överstyft. En otroligt känslosam HV-kille som äntligen får sitt guld. Det är han värd trots att han “slösade” bort sina bästa SHL-år i skitlaget lhc. Mest glad för hans skull är man väl för att han får ta guldet med HV (även om Pär säkerligen har glada minnen från andra ställen han spelat på) och sluta på topp.

Tack för allt Pär. Jag önskar dig all lycka i allt du ger dig på som inte innehåller lhc i någon form :wink:

:exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation: :exclamation:

Ja, vad ska man säga? En fantastisk spelarkarriär slutar på bästa tänkbara sätt. Få förunnat att själva få välja när de lägger skridskorna på hyllan, ännu färre som får vinna sm-guld med laget i sitt hjärta i sin sista match. Tack för all underhållning Arla!

Ryktet säger ju att han ville till hv innan han skrev på för lhc, men stillman valde att tacka nej. Källa från en som känner hans flickvän.
Skitsamma, det slutade lyckligt ändå!

Så Fredrik Stillman sa nej, p.g.a en källa som flickvän? BULLSHIT! Stämmer inte alls. Desinformation.
Jag har faktiskt aldrig träffat, varken Fredrik eller barnen Lisa, Erik och frugan Annika, frisör här i Bankeryd :unamused:

[size=200]Forza Pär Arlbrandt[/size]

“DET PERFEKTA SLUTET”
nordicbet.com/sv/blogg/shl/ … kta-slutet

shl.se/artikel/5198aj3mo-403 … -arlbrandt

Lite lørdags læsning.