Tråden om #41 Riley Woods

Känns som han har blivit mer en passnigsläggare än en sniper som man kanske trodde att han va initialt?

Är det inte de spelare som står på 0 efter 6 matcher vi borde ifrågasätta? Woods har ju ändå producerat även om förväntningar kanske var ännu högre.

6 gillningar

Tycker Woods växer och växer för varje match som går. En personlig favorit inledningsvis.

17 gillningar
4 gillningar

Jag tycker han misslyckas mest hela tiden med det han försöker göra i det offensiva spelet. Vek, lyckas inte hålla puck i sargkamperna, passningarna blir fel-timade. Men när matcherna är över är han alltid i poängprotokollet och har varit inne på fler mål framåt än bakåt. Och det är ju vad som räknas när matchen väl ska summeras.

4 gillningar

Han är på bra platser ganska ofta, där det luktar mål. Sen har han ännu inte haft så hög effektivitet - får hoppas att det går att förbättra. Men nån pansarvagns-Luoto blir han inte.

2 gillningar

Fascinerande hur olika man kan uppfatta en spelare. Igår tycker jag han hade en bra intensitet, höll sig väl framme och var ofta på rätt plats. Kul att han dessutom fick näta.

2 gillningar

Jag är nog en av få som inte gillar Woods, Tycker han känns som ett löv i vinden ute på isen. Sen råkar han bara befinna sig på rätt ställe emellanåt. Tycker inte direkt att han är stark med pucken. Men jag är villig att ge honom några matcher innan jag dömmer ut honom helt.

2 gillningar

Man kan även vända på det lite. HV har saknat just dom spelarna som ‘råkat’ vara på rätt plats.

Han valde en yta där pucken kunde dimpa ner.

17 gillningar

En mycket fin egenskap :+1:

3 gillningar

Speciellt när puckar går på kassen med trafik. Att ha gubbar som tar rätt yta går inte att underskatta.

8 gillningar

Exakt så. Lite märkligt av folk att gnälla på en spelare som ligger på 75%-ig poängproduktion (dvs producerar 0.75 poäng per match).

Ok. Tack för din åsikt. Det vore ändå otroligt om du dömer ut lagets näst bästa poänggörare “helt”. Så ändå ödmjukt av dig…

6 gillningar

Alltså den här peka-finger-mentaliteten som råder här, finns ett par stycken som alltid vet bättre än andra. Alla tycker olika, vilket gör forumet levande. Men dryga glimten-i-ögat kommentarer gör saker tröttsamt.

Jag vidhåller att jag inte är imponerad över Woods, skiter i hur mycket poäng han gör.
Sett till spelet över hela banan så imponerar han inte på mig, tycker fortfarande att han är konstig värvning. Men hans underliggande är så klart bra, därav att han är hos oss nu. Finns få spelare i laget som fastnar så ofta på offensiv blå samt vid sargen som Riley gör.
Men jag är ödmjuk, han får några matcher till.

7 gillningar

Håller inte med dig om Woods men håller helt med dig om allt övrigt i ditt inlägg!

1 gillning

Inte bara hans underliggande - utan bevisligen också hans “överliggande”… han har gjort näst mest poäng i laget, och är en av få spelare som inte har minus i +/-.

Sjukt märklig inställning, då poäng ändå är vad spelet går ut på… Borgström hade också brister, men hellre en spelare som gör 40 poäng och har brister än nån med bara brister :wink:

Woods ligger topp 3-4 i laget i nästan all stat, han har legat topp 5 i Game Score i alla matcher utom två. Så ärligt talat skiter jag lite i din känsla av att han inte är bra… fakta trumfar känslor.

2 gillningar

Alla spelare har väl inte som uppgift att vara bäst över hela banan iofs?

Klarar man inte av lite mothugg i ett diskussionsforum så kanske man ska byta plattform.

Jag och några andra håller inte med. Inget konstigt med det. Precis som du säger. Alla tycker olika.

2 gillningar

Nu var det väl snarare dryga och raljanta svar som han tyckte var onödigt och det kan jag hålla med om.

Självklart ska man kunna ha diskussioner med högt i tak men att använda härskartekniker skapar inte ett bra diskussionsklimat.

7 gillningar

Håller med. ovan. Jag skall nypa @dekman i baken nästa gång jag ser honom :wink:

5 gillningar

Ber om ursäkt till @Feltan för att jag var raljant. För marinerad i andra sociala medier. Jag delar inte din åsikt om Woods, men nej självklart borde jag kunna säga det utan att raljera! Det var onödigt av mig :frowning:

16 gillningar