Tråden om #44 Mikko Lehtonen

Så som man har väntat. Äntligen en finländsk landslagsback till HV71. “No win without a fin!”

Välkommen Mikko!

hv71.se/artikel/aaasaiz5h-3i … ndslagsman

Vad vet man om honom? Mer än sportchefernas uttalanden då, men de brukar låta ungefär likadana oavsett vem som värvas in. :slight_smile:

Svår att köra youtube på, varannan finländsk hockeyspelare har ju samma namn. :slight_smile:

[url]http://www.eliteprospects.com/player.php?player=56196[/url]

Bra jobbat Hult! En riktig davestar värvning! Finne i bra ålder som har gjort det bra i liiga och dessutom representerar landslaget. Sånt här ska vi värva snarare än random ep-scoutade nordamerikaner med någon NHL match på meritlistan (se skaiks senaste värvning) som kan bli både flipp eller flopp!
Som sagt, mycket starkt jobbat av Hult!

Spännande minst sagt.
Top 5 i Liiga backarnas poängliga i ett bottenlag är väl hyfsat ändå, och även spelat på internationell nivå. Dock bara kontrakt säsongen ut, undrar om det är för HV vill se att han håller för shl först eller för att han själv vill dra vidare till khl.

Någon som vet varför han lämnade sin finska klubb mitt i säsongen?

Jäklar vad sur jag blir. Och frustrerad.
Inte på värvningen. Den kan jag inget om. Utan på allt som saknas runt omkring.
Tänk vad mycket intressantare det här hade gått att göra. Några frågor en seriös journalist borde kunna leta rätt på. (Eller fråga)
Är alla de här Lehtonerna släkt?
Har han spelat tillsammans med någon annan HV “kändis”.
Har han haft mycket/någon speltid i BP eller PP.
Har han slagit några riktigt långa förstapass till friställd spelare på blå? (Du tuben?)
Några indianare? Anses han som en säker passningsspelare.
Förflyttar han ofta puck själv. Andra egna initiativ?
Kan man säga något om hur hans poängproduktion går till. Vissa tycker ju inte att “andra assist” är så mycket värda?
Har han varit med i någon skills competition och finns i så fall några resultat att titta på?
Kanske kunde en självutnämnd expert spekulera kring möjligheterna att han skall få fart på HV’s usla PP?
Det vore kanske fel av HV att gå ut med en del av ovan information/spekulation. Men media borde inte ha några sådana problem.
Fast de tycker väl det är intressantare att upplysa om eventuella drogproblem eller krogslagsmål.

Nåja. Nu skall surpuppan hålla käft bortsett från

Mikko, Välkommen.

De finska lagen som inte kommer att komma till slutspel släpper spelare för att spara pengar.

Helt underbart! Dessutom lär Ullström bli klar i kväll. Enligt twitter ska sportcheferna och Ullström till Harrys ikväll till Nortbanks träff.
twitter.com/Hvjens/status/831124971023904768
Onekligen väldigt intressant info.

OK, tack.
Då hälsar även jag Mikko välkommen och ser fram emot att bekanta mig med honom och hoppas att han kan bidra i PP. Antar att Hansson får det tufft att ta plats nu.

jp.se/article/snabba-ryck-for-hvs-nyforvarv/

Mikko Lehtonen i jp.

Sjukt lik Önerud på den bilden!

har man lurat alla fans o skrivit nytt kontrakt med Önerud :stuck_out_tongue:

Oj, Där trillade en finsk bombman in :slight_smile:
Räcker med att se namnet så vet jag att det kommer bli succe.
Har en finländsk back nånsin misslyckats i HV?
Dessutom har han ett efternamn som sällan spelar dåligt.

Utan att veta något om denne herre så känns det som att HV äntligen fått in den där finnen som saknats på backsidan alla dessa år.
Fan så spännande att det ska bli med en ny finne i laget :slight_smile:

Lästa att HV värvar Mikko Lehtonen och blev livrädd i 2 sekunder. Kollade sedan närmare och såg vilken Lehtonen det handlade om, blev genast oerhört glad istället. På förhand en oerhört bra värvning.

Jo Veli-Pekka Laitinen
eliteprospects.com/player.php?player=577

Måste vart skadad eller nåt, inget minne av att denne ens spelat i HV :slight_smile:
Måste vart en kort sejour.

En panikvärvning som hade gått i pension när man hade kris på backsidan

Kimmo Peltonen ngn?

Vem är de?

Edit: jaha under lockouten… Få floppade alla hv värvningar…