Tråden om #44 Mikko Lehtonen

Nu var han iofs värvad innan lockouten var ett faktum.

Nr 4 kommer Lehtonen att spela i.

Refererade till han spelade ändå i hv den säsongen

Enligt mrmadhawk på Expressens chatt nyss så fick Frölunda nej på sin förfrågan på Mikko och han valde att gå till HV71.

Lehtonen är spelklar till imorgon enligt Hult, spännande!

Har hört från flera håll att HV har ett väldigt bra rykte i Finland efter alla finnar som spelat här genom åren.

Eller så gav vi mer i lön och kortare kontrakt som han kanske ville ha.

Dessutom är väl finska högstaligan stängd? Så man riskerar inget på att släppa sina toppspelare om man nu ändå missar slutspel.

Helt okej debut. Nån felpass men också några snabbtänkta pass levererade till rätt adress. Känns bra, synd att det snålades med istid i PP bara för där kunde det ju inte gått sämre än vad 33 och 5 mäktade med iaf.
Backpar med Reese när han återkommer så blir det succé.

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … ll-hosten/

killen är för dålig på engelska för att stanna?
besvikelse.

Jaha? Det var ju en kul värvning

Va?

Jag tycker inte att Lehtonen imponerat. Ser tveksam ut i sina ingripanden och ganska svagt passningsspel. Ser inte detta som en större förlust, även om han så klart är en helt ok mot bra back. Men han var en utfyllnadsvärvning eftersom Reese antagligen inte spelar mer. Inte mer med det.

idag var han bra!

killen kunde knappt kommunicera med sin engelska… inte första gången någon väljer sin egen liga pga att det är enklare med språk, socialt, nära hem, etc etc.

Jag menar att han kanske aldrig hade för avsikt att stanna…

Ja precis som resten av laget.

O nu blir lehtonen nya hatobjektet på forumet… På samma sätt som abbot blev när Luleå ryktet kom up…

ingen hatar vad jag kan se. Eller menar du någon annan tråd? Länk?

Okej lite bitterhet da