Tråden om #44 Mikko Lehtonen

Och det är på något sätt konstigt eller fel?

ingen bitterhet, besvikelse.

Besvikelse att HV förmodligen inte har ens chans att förlänga med karln om han skulle göra bra ifrån sig.
Inte lika rolig att följa när man vet att han förmodligen inte kommer spela i HV mer.

Tror hv var fullt medvetna om det när han värvades

det hoppas man ju verkligen så det inte kommer som en överraskning (om nu ryktet stämmer).

samtidigt hoppas man ju att hv inte lagt ner massor av resurser (pengar och tid) på att plocka in denna snubbe bara för att se honom försvinna. Är det så att det var en medveten och enkel transaktion som sträcker sig till slutet av säsongen för att stärka upp när andra är skadade då har jag inget emot logiken i den handlingen, tvärt om är det bra.

Men likväl så kommer jag bli besviken om han lämnar. Att få nått bra och bli av med det är alltid jobbigt.

Det tror jag inte alls på. Fullkomligt horribelt och finns inte på HV-kartan.

Klart man visste det. Man behövde förstärkning och det var väldigt dött på bra backar att ta in. Och nu ser man chansen och kanske gå långt i slutspelet och man tog de bästa som fanns.

Hur vet du att Hv71 var medvetna om det??
Ser en seriös källa på det påståendet. Danke Schön!

Tror också att dom visste. Förstår inte problemet? Än sen att han bara stannar säsongen ut,inget konstigt med det. Som nån skrev, win win för 3 parter. Nu kommer han ju ha gott att säga om hv till framtida finska lirare.

Nej jag har ingen källa på de. Alltså jag ser ej felet i man gjorde som man gjorde. Man behövde en back för slutspelet och nu fick man det. Och ja jag vet att du kommer säga enligt din källa så var det inte så. Men de säger ju mig onte ett piss för jag ingen aning hur seriös den är för jag kommer aldrig få veta vem det är. Om vi skall kräva källor på alla teorier så kan vi lika bra att stänga ner forumet för då kommer det bara vara moderatorer kvar här…
Som sagt jag bara tror hv visste om det och jag är inte sugen på stycka ut min hjärna och skicka den till er för källgranskning och om de inte är godkänt så stäng av mig då :wink:

Dagens garv :laughing:

Varför finns det inte på Hv:s karta att kunna stärka upp med en spets spelare trots att han är klar för annan klubb nästa år?
Vi behöver få in Mikkos spelartyp och skills i tex pp för att öka chansen att gå långt i ett slutspel där bp och pp ofta kan vara tungan på vågen i en lång matchserie.
Jag vet varken bu eller bä om Hv71:s eventuella vetskap i frågan men varför anser du det horribelt?

Synd att Mikko enligt uppgift är klar för Tappara nästa säsong.Tycker han har vuxit in i spelet och blir bara bättre för
varje match. Hade gärna sett honom i HV-stället även till hösten… :slight_smile:

Kan bara instämma, ger verkligen järnet på isen, till och med när han åker till avbytarbåset.
Stabil spelare!

Tycker Mikko har varit en riktig jävla klippa i försvaret. Bra beslut, säker med puck. Hade gärna sett en förlängning.

Alla vill se en førlængning, det ær jag sæker på.

Utan han ær jag tveksam till att vi vunnit alls.

Såg någonstans i artikel där Hult indirekt bekräfta de som sägs gällande Tappara och att de skulle varit klart så länge som sen Oktober. Enligt honom skriver de kontrakt väldigt väldigt tidigt. Återstår och se men han har bidragit mycket oavsett.

Tack för grymt bra defensiva insatser! Bra på rören smart i egen zon

Uttagen i finlands VM-trupp, sägs även vara klar för Tappara, tror dock mer på att han lär få fina KHL erbjudande.

Välkommen tillbaka, Mikko! Oerhört viktig värvning. Vilken bomb!