Tråden om #44 Ryan O'Byrne

Välkommen Ryan och hoppas du stärker upp våran defensiv. Kan smälla nu i sargen nu när vi har O’Byrne och Karalahti.

Ryan har 300 NHL matcher i bagaget och är en defensiv back som är fysisk i sitt spel.

Kanon ville verkligen ha en sådan här typ av spelare! Är han bara bra på rören tror ja de blir kanoners! Erik och Martin säger han är grym då kan ja inget annat än tro det är en bra spelare!

Welcome!

Från EP: O’Byrne is a stay-at-home defenseman with tremendous size and reach. He likes to play a physical game and can deliver some big hits in open ice. However, he does not contibute much on offense and is rather immobile.

Välkommen till klubben Ryan. Hoppas att Thörnberg och Christensen vet vad de pratar om.
Ska bli intressant att se hur du hanterar spelare som Gulas, Rajala, Johnson eller Pesonen med dina 106kg. Blir du frånåkt eller plattar du till dem?

Welch är inte så mobile o han funkar bra hoppas O’Byrne är placeringssäker bara man inte para ihop han me Karalahti då blire problem. Men kanske Pilut som äär bra på grillorna vore en bra backpartner till honom.

Peeeeeerfect!

Welcome Ryan!

youtube.com/watch?v=JJmlt0I8gRg

Känns som en riktigt spännande värvning! Har länge velat ha en defensiv general =)

RIktikgt nice varning!! Behovs en riktikg tuffing dar bak!!!

youtube.com/watch?v=RJ0j6yxfx90

Eller den här då, när han får ansiktet strimlat av en skena men spelar klart bytet… verkar va en klippa, bokstavligen :wink: Välkommen

[url]https://www.youtube.com/watch?v=oZDr-YF-zYg[/url]

Nån som vet varför han bara spelade 13 matcher förra året förresten?

En riktigt go värvning! Jag har länge saknat en riktig general i defensiven, senast var väl just Lance Ward.
Ryan och Lance har liknande spelstilar med skillnaden att Ryan är lite smartare när det kommer till att välja sina fighter.
Det räckte ju i princip att kalla någon hv-spelare för ful så hade man 100 kg Lance Ward efter sig :wink:
Något jag tycker är väldigt positivt med Ryan är att han inte drar på sig utvisningar stup i kvarten.
Det är ju annars något vi har vant oss vid de senaste säsongerna. På de 333 NHL-matcher som Ryan spelat så drog han “enbart” på sig 369 utvisningsminuter. Det är väl ungefär vad Lance brukade dra på sig under en säsong :wink:
Både Thörna och Christensen har även de gott i godo för Ryan vilket känns väldigt bra. Det är två killar jag litar på till 100%.
Att Ryan enbart lirade 18 matcher den gångna säsongen lägger jag inte någon större energi på. Handlar det om någon skada så är jag övertygad om att Hult har koll på det, dvs han värvar knappast en spelare som måste ligga i sjuksängen hela säsongen.
Ryan har ju tidigare säsonger även inte haft några större skadebekymmer så det är nog lugnt vatten på den fronten.

Nej det ska bli riktigt intressant att se Ryan i HV-tröjan! :slight_smile:

Välkommen Ryan, intressant värvning och viktigt att ha framför egna målet, hoppas han kan sätta en del skräck i smålirarna hos motståndarna.

Ådrog sig en höftskada i september förra året, var ifrån spel i 4 månader. (spelade dock 18 matcher totalt :wink:

hockeysverige.se/robert-pett … ens-skull/

lol

harligt klipp nar han star upp for Landeskog har youtube.com/watch?v=EOeIhTnXJt4

Hoppas han inte håller på med sådan skit I HV då lär han bli bänkad rätt snabbt

Jag ser dock garna han star upp for vara spelare om ngn gor ngt osjysst mot dem…

Stå upp för laget ja men inte starta en regelvidrig boxningsmatch

Oj. Här väljer man att skita i internet i några timmar, å vips en backbjässe.

Welcome to HV71 Ryan, may you fall in love with our team and be that massive rock we need in the stormy sea that has been our defense for a few years. If you put in the effort, you will have a few 100 000 people who loves you forever. Just ask Lance Ward!

Han gör det i den situationen för att slå sig in i NHL, det kommer han inte behöva göra i HV.

Han åker ifrån dem efter att har plattat till dem, ska du se :smiley:

Hah! Blir det i den ordningen är jag nöjd :smiley: