Som flera andra skriver här. Någon toppspelare är han inte. Vilket faktiskt experter sa inför säsongen. Där fick de för ovanlighetens skull rätt. Luoto känns mer som en uppgraderad version av Lenc som vi ett normalbyggt SHL-lag kan ha i en tredjekedja.
Det jag dock ställer mig mest frågande till är det där A:et på bröstet han har. Vi har ju en extremt anonym kaptenstrio. Och av dessa tre anonyma kaptener skulle jag säga att Luoto är den mest anonyma. Hade lika gärna kunna sätta ett A på vår nya materialare typ.
Har fått en känsla från diverse klipp att Luoto är ganska skön, har gott humör och tar plats och hörs i omklädningsrummet. Och visar med sitt frenetiska spel att han vill visa vägen. Kan inte komma på vem som skulle ta A:et från honom. Lenc är go, men har för dåliga språkkunskaper. AP Brännan för tysta och innåtvända. Tedenby är ingen ledare. MÖJLIGTVIS Borgström, Kero eller Lallegia.
Kero tror jag är given för att få en bokstav i Allsvenskan om han är kvar nästa säsong. Kanske i SHL också. Om man som han alltid gör jobbet är man ju en ledare i viss mån tänker jag.
Glädjer mig extra när spelare krigar så mycket som han gör vid 4-0 igår, pucken ska ut ur egen zon och sen fortsätta för att WIN ska få chans på första målet. Älskar att se när spelare gör skitjobb för att andra ska lyckas helt enkelt
Louto verkar vara bestämd på att det krävs små förbättringar för alla spelare och att det ska räcka… undrar om han verkligen tycker det eller om han säger det för att vara korrekt.
Ok. Intressant. Om han verkligen tänker som han pratar på ett genuint vis så är jag imponerad.
Och jag kan även ställa in mig i ledet att ha gett han ett A är ett bra beslut.