Tråden om #46 Joona Luoto (A)

Som flera andra skriver här. Någon toppspelare är han inte. Vilket faktiskt experter sa inför säsongen. Där fick de för ovanlighetens skull rätt. Luoto känns mer som en uppgraderad version av Lenc som vi ett normalbyggt SHL-lag kan ha i en tredjekedja.

Det jag dock ställer mig mest frågande till är det där A:et på bröstet han har. Vi har ju en extremt anonym kaptenstrio. Och av dessa tre anonyma kaptener skulle jag säga att Luoto är den mest anonyma. Hade lika gärna kunna sätta ett A på vår nya materialare typ.

4 gillningar

Sen kanske han gjort fler mål i ett annat lag med en annan ledarstab i annat tabelläge.

Kanske. Men han har aldrig varit en målskytt innan heller. 2 sässar med 10+ mål gör ingen till en naturlig målskytt i min bok.

Nu bidrar ändå Luoto. Alltså. Han är en bra gnuggare… men återigen. Inte rätt roll.

3 gillningar

Har fått en känsla från diverse klipp att Luoto är ganska skön, har gott humör och tar plats och hörs i omklädningsrummet. Och visar med sitt frenetiska spel att han vill visa vägen. Kan inte komma på vem som skulle ta A:et från honom. Lenc är go, men har för dåliga språkkunskaper. AP Brännan för tysta och innåtvända. Tedenby är ingen ledare. MÖJLIGTVIS Borgström, Kero eller Lallegia.

2 gillningar

Kero tror jag är given för att få en bokstav i Allsvenskan om han är kvar nästa säsong. Kanske i SHL också. Om man som han alltid gör jobbet är man ju en ledare i viss mån tänker jag.

4 gillningar

Är Joona villig att stanna för allsvenskan?

Aldrig att det kommer ske

3 gillningar

13 gillningar

Nä, han kämpar vilt med laget för att få stanna i Jönnet!

9 gillningar

Glädjer mig extra när spelare krigar så mycket som han gör vid 4-0 igår, pucken ska ut ur egen zon och sen fortsätta för att WIN ska få chans på första målet. Älskar att se när spelare gör skitjobb för att andra ska lyckas helt enkelt :slight_smile:

9 gillningar

Den här bilden tycker jag är så jävla fin. Blir glad av att se den.

9 gillningar

Jag bli inte glad av att se någon bild där Anton finns med. Tvärtom. Ledsen

3 gillningar

Anton är omtyckt av spelare. Anton kommer med största sannolikhet vara kvar en längre tid.

3 gillningar

Louto’s talking!

-Känns som hemma här i Jönköping.

22 gillningar

Han talar som en kapten. Har han någonsin varit det?

1 gillning

Louto verkar vara bestämd på att det krävs små förbättringar för alla spelare och att det ska räcka… undrar om han verkligen tycker det eller om han säger det för att vara korrekt.

Han kan inte direkt heller gå ut och säga att halva truppen är för dålig

6 gillningar

I så fall inte prat så mycket om det …

Snabb sökning på EP så är de första gången han har kapten uppdrag gångna säsongen i HV.

Ok. Intressant. Om han verkligen tänker som han pratar på ett genuint vis så är jag imponerad.
Och jag kan även ställa in mig i ledet att ha gett han ett A är ett bra beslut.

1 gillning