Tråden om #46 Joona Luoto (A)

Redan nämnt de, men när du krigar som han gjorde vid 3-0 så WIN kunde göra 4-0 i öppen kasse visar dels klubbkänsla men även lojalitet att man tar de hårda jobbet i alla lägen oavsett vad resultattavlan säger.

6 gillningar
  • Hur många poäng gör Joona Luoto 25/26
  • 0-15
  • 15-30
  • 30-45
  • 45+
0 röster
1 gillning

15+12 skulle jag gissa på!

Sista kontraktsåret, tror vi på en förlängning?

8 gillningar

Hoppas jag innerligt.

Dock kommer de vara många andra SHL klubbar som vill in i leken.

3 gillningar

Tror och hoppas på en förlängning

3 gillningar

Han har ju sagt i intervju att han älskar HV så skulle nog va troligt

3 gillningar

Med avsaknad av lokala kulturbärare med klubb- och hockeyhjärta så framstår Luoto mer och mer som en viktig del i en framtida stomme att bygga laget kring.

Vi skulle behöva både en och två till Luoto-typer i laget som kan vara jobbiga utmed sargerna och framför mål. Eller här och nu, få fler i laget att ta hans rygg.

Luoto är en typ av spelare som jag högaktar, allt för laget, full fart framåt men ändå med viss finess.

2 gillningar

Han spelar fortfarande i klubben, vad skulle han annars säga liksom?
”Det här är en riktig cirkus förening att spela för, jag ångrar att jag valde denna klubben”.
Kul att komma ut på is inför hela Garden efter ett sådant uttalande.

Haha ja det här med att man antar att en spelare ska såga klubben vid fotknölarna är ju bananas.

1 gillning

Sätt på den från 2.30 ish och lyssna på vad han har att säga om hur han trivs i HV. Tycker det låter genuint om du frågar mig.

2 gillningar

Klart det kan verkar genuint och klart att han trivs. Men det betyder inte att han kommer rörlöntq med ett bottenlag om bättre lag drar i honom. Trivas lär han nog göra överallt.

2 gillningar

Exakt min tanke. Tack.

Fortfarande imponerad över Luotos pansarvagnsstil med magnetklubba. Har aldrig sett en spelare på det sättet kunna åka in i hopplösa situationer med två-tre motståndare vid sargen och ändå nästan alltid komma ut med pucken eller få stopp i spelet.

Bästa värvningen de senaste fem åren?

17 gillningar

Utan luoto hade HV varit ingenting. Gillar verkligen det han står för och gör för laget. Ovärdelig.

13 gillningar

Luoto och Ang är otroligt viktiga för detta laget.

3 gillningar

Ja även om jag skrev att Hugo, Teden och Dichow är HV71 så ligger dessa två strax efter.

1 gillning

Tycker Luoto börja bra men har försvunnit mer och mer. Han behöver hänga mer puckar han har ett fint skott.

Samtidigt så behöver Joona lite hjälp/backup. Just nu är han mer eller mindre ensam i spelet framför mål. Han förväntas mer eller mindre själv stå för all tyngd och fysik och det känns lite som att det blir lite för mycket för Joona. Hade man varit flera spelare som kunde delat på den rollen så tror jag det hade sett bättre ut men som det är just nu så är Joona alldeles för ensam.

6 gillningar

Hade velat se en fysisk lina med typ Luoto - Lindström - Kloos

2 gillningar