Tråden om #46 Joona Luoto (A)

Vad är status här egentligen? Har förträngt….

1 gillning

Han är starkt avsaknad, men ska det göra skillnad behövs 3 kloner också. Hoppas det är vad som görs under frånvaron. Med en Luoto i varje femma kan det faktiskt lyfta.

3 gillningar

Ska tydligen burit på en mindre-skada, nu är det en deal-breaker. Spela och slita ännu mer eller vila helt och läka.

1 gillning

Vila och läka!

2 gillningar

Instämmer. Snart kommer matcherna ändå att sakna betydelse ända till återstarten i kvalet i vår.

2 gillningar

“– Vi får se lite med Luoto. Han har varit borta lite längre så idag var kanske första steget att testa kontakt så får vi se lite hur han svarar på det.”

Tycker det låter som han har nåt som kommer skava hela säsongen.

4 gillningar

Vad jag fått till mig så har Louto problem med ögonen/synen. var väl samma han hade förra året med. och var det verkar så är det om han får smällar så kan det bli sämre i en period.

5 gillningar

Fy det låter rätt otäckt. Hoppas att det inte riskerar att bli något bestående.

Jag hoppas man tagit kontakt med ögonspecialister för att få hjälp, var det än är i världen.
Jag är lite misstänksam där tidigare skadade spelare fick gå länge utan att något blev bättre, ex AP rygg/höft.

2 gillningar

Tror inte problemet sitter i ögonen, utan att ögonproblemet snarare utgör symptom på det riktiga problemet.

4 gillningar

Läste något inlägg på x eller Facebook för några dagar sedan där de påstods att Louto vill flytta hem till Finland nästa säsong. Någon som vet om det stämmer? Vore synd att tappa Joona

Såg ni intervjun Hockeysverige lagt upp. (Angående bästa lag)Det var bara Finland Finland Finland i alla svaren, trots att han var i HV71:s lokaler. Går inte anklaga för att vara inställsam mot sin arbetsgivare inte :sweat_smile:

Frågorna var sådana att inget annat var rimligt att svara ( född i Sverige men Finne) skulle inte basera någon spekulation i det.
Det är en nationalistisk grej :smiley: är man finne så fattar man det.

Däremot så har han sagt tidigare att han tänkte prova HV kort och sedan blev överraskad över hur bra han trivdes.Men vem vill stanna i ett lag som konstant ligger dåligt till- om familj och fler vinster finns hemma?

( och om man är sjuk dessutom om det är något allvarligare?)

Hoppas och ber till HV gudarna att han stannar en säsong till dock. För det kan bli roligare framöver…

10 gillningar

Absolut, jag va inte så allvarlig, tyckte det var befriande:)

Ber för att det inte är nåt allvarligare. Nånting med ögonen är allt jag hört tidigare. Något nytt nu? Nån som har länk till den där intervjun?

1 gillning

Det är nåt med ögonen efter en sjukdom förra säsongen. Han träna i solglasögon ett tag. Det ska inte ha med en hjärnskakning eller smäll mot huvudet att göra tror/trodde Kalman. Det hängde kvar efter en tids “vanlig” sjukdom.

Man undrar hur illa det är med Joona egentligen. Känns mycket oroväckande iaf :cry:

3 gillningar

Läst lite om sådana problem efter Covid. Vad jag förstår så har ingen löst hur behandla än om det nu är det som är problemet.

Inte alls kul för honom.

Hoppas de hittar en lösning.

Tvi tvi

1 gillning

Om det nu är ögonen som är problemet så skola lösningen vara tämligen enkel. Skåda:

IMG_7983

9 gillningar

Lägger den här, trovärdigheten vet jag noll om.

7 gillningar