Tråden om #46 Joona Luoto (A)

Tycker det är en utmärkt ide. Vi skall enbart erbjuda spelare med hockeyutseendet (:tm:) ett kontrakt.

2 gillningar

Sa vi inte att vi inte skulle dömma hockeyspelare efter utseende? :sweat_smile: Kan bli en osund hockeyfrilla-hets.

ALLA borde ha hockeyfrilla. Men nu är vi gravt OT :wink:

2 gillningar

någon som vet om killen är frisk?

”Det oklart hur han mår. Det blir ett beslut på dagen innan matchen”
Så sa Blomman till JP idag

1 gillning

Verkar inte vara någon vanlig sjukdom han dragit på sig.

hoppas inte ytterligare lunginflammation a la nättinen… vore tungt

Räcker med en rejäl förkylning lik den jag gått runt med hela veckan. Det är liksom den perioden på året nu

1 gillning

Ja, det är ju inte heller något kontorsjobb man ska återgå i utan fullt fysiskt uttag.

2 gillningar

Man börjar ju undra vad det handlar om…
Sjukt tråkigt att han inte spelar iaf.

1 gillning

Ja mycket märkligt.

Till JP sa AB idag runt 13-tiden om Luoto:

“Det är lite oklart kring honom fortfarande. Vi får se hur det ser ut med honom imorgon.”

Samt att han inte är helt avskriven.
Undra vad i hela världen det är som är fel. Om han är sjuk, säg det då. Covid eller en rejäl förkylning är knappast samma sak som en skada.

Ja nu har det börjat hymlas igen

Måste va covid eller liknande. Går som en mini epidemi i Sverige just nu där det hostas överallt.

När man inte kan säga att en spelare är sjuk så tolkar jag det som det är nåt helt annat.

Är väl normalt att man inte pratar offentligt om hälsotillstånd för sina anställda eller är jag helt ute och cyklar?

1 gillning

Märkligt. Skador förstår jag att man kanske inte vill berätta om, pga att motståndarna kan utnyttja det, men en sjukdom. Såvida det inte är något extremt/privat så finns det ingen anledning att hymla om det. Trodde man lärt sig att tydlig kommunikation, för att undvika spekulationer, är att föredra. Man behöver ju sen inte specificera exakta orsaken men ungefär vad för typ av sjukdomstillstånd det rör sig om.

Bara om det gäller känsliga saker. Jag menar det förmedlades om Nättinens lunginflammation.

Eftersom dom har så svårt att säga att Luoto är sjuk så tror jag inte han är det. Då hade man kunnat säga han är på bättringsvägen. Troligen nåt privat som inte kan kommuniceras utåt samtidigt som dom inte vill stå och ljuga att han är sjuk.

Jag tror inte vi skall läsa in för mycket i avsaknaden av info kring de som är borta. Det är nya sätt att jobba i föreningen just nu och vi får känna av detta under en tid för att försöka lista ut vilken nivå av information som kommer vara baseline. Just nu verkar det vara locket på. Allt som kommer ut, gör så genom HVs kanaler.

Sedan kommer det finnas enstaka fall där det helt enkelt är en rökridå, skapad pga något som anses viktigt.

Det får vi äta upp.

4 gillningar