Tråden om #49 Axel Eidstedt

Tyckte killen skulle ha en tråd.

189cm och 102kg HV-back: Axel Eidstedt

Känns verkligen som att man inte märker att Axel är på isen under matcherna, och i det här fallet är det en positiv sak för mig. Han spelar stabilt och smart där bak och gör inte många misstag, och jag förväntar mig inte att han ska vara med framåt och producera. Så jag är riktigt nöjd med hur denna grabb lirar för tillfället, han får för lite beröm.

Ja detta är väl HVs kommande backgeneral?

En 10 år äldre Axel är precis vad jag tycker HV behöver i dagsläget.
Är skönt att vi i alla fall har någon med den spelstilen i laget.

Skrev det i en annan tråd men skriver det här också.
Jag gillar hur Eidstedt väljer att stå upp för laget. Ryno var på en HV-spelare (tror det var Nilson?) vid en tekning vid mittpunkten och så fort Ryno fick pucken (vid mittplan) så var Eidstedt framme och tryckte till ordentligt. Hela det bytet var Eidstedt och Nilson på Ryno och gjorde det jobbigt för honom.
Jag hoppas att Eidstedt är en spelare som kommer vara kvar i laget under många år framöver.

Har verkligen blommat ut till en stor defensiv kugge i A-laget, bra insats idag mot Saik. :smiley:

Grym inställning och vilken match han gjorde mot SAIK. Fortsätter det så här så kommer han bli riktigt bra!

Eidstedt långtidsskadad. Fan va surt.

jnytt.se/hv-backens-tunga-sk … ra-manader

Helvete, och fy fan vad tråkigt för Axel.

Krya på dig Axel!

Grattis Axel o hoppas du kommer tillbaka bra efter skadan, antar därför bara ett ettårs kontrakt

Grattis Axel första shl målet som oxå blev gwg. :smiley:

Grattis! Att göra ett GWG som första baljan borta mot just Färjestad måste kännas ganska stort för en HV-grabb som Axel, kul! = )

Håller med och riktigt kul för Axel. Viktigt för ens självförtroende - som fått lite beska kommentarer.
Lägg därtill pucken som landar i finskåpet. Var det inte Campoli som gav en pucken? Osäker…

Sådärja nu borde en utlåning av Axel komma snarast. Låt honom gå till HA och ge honom speltid så att han kan komma tillbaka och göra ett bra jobb istället för Obyrne nästa sässe.

Ja jag kan inte förstå att Axel inte får ngn speltid, Axel skullle behöva lite kontinuerlig istid nu när Campoli är avstängd.
Men visst jag/vi har inte full insyn vad som är bäst.

Tycker inte Axel har varit dålig i de matcher han spelat, hade hellre sett honom på isen än Ryan.

Instämmer 100, men som sagt vi har inte full insyn

Tycker att en utlåning är bättre. Obyrne kan få va kvar tills dagen HV åker ut, sedan bör kontraktet rivas. Tror det är bättre om Axel får spela och utvecklas mer än och va sjunde back. Såvida man inte får en bra deal att skicka Obyrne nu snarast så han inte kostar pengar över sommaren.

Ryan eller inte. “Riva” ett kontrakt gör man inte hur som helst - förutom ens egna samtycke. Finns flertalet parametrar
i ett kontrakt som beskyddar dels - spelaren och även arbetsgivaren, Hv71.
Sorry för OT.

Självklart. Det jag menar är ju om han, HV och en ny klubb skulle komma överens om något innan transferfönstret stänger, eller om bara han och HV är överens om det. Men att bli av med spelare går ju, kolla bara på modo denna säsongen.