Tråden om #5 Adam Almqvist

hv71.se/artikel/69129/

Yessss!

Välkommen hem!

Edit: Sätter #4 eftersom det är ledigt, får ändra sen om det visar sig vara fel! :wink:

Älskar muschen!

Jaaaaaaaaaaarååååå!!!

Snusförsäljningen i Jönköping lär väl öka med 25% i och med detta.

Varmt välkommen! Du är otroligt efterlängtad och kommer att bli väldigt viktig för HV71 :slight_smile:

Välkommen Adam, hoppas formen inte är alltför rostig

Vilken härlig nyhet! Känn dig varmt välkommen tillbaka Adam!

Shit va härligt!! :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses: Han råkar vara precis den speltypen vi behöver också! Kan tänka mig att HV tog en del eller hela skattesmällen men det kan det antagligen vara värt.

Jag har inga förväntningar om att han ska gå in och dominera men om han är en bättre spelare än när han lämnade så kommer han bli viktig för oss. Nån som vet om han lag på sig lite? Kommer ihåg att han vart lite tunn senast han var här.

Lagt på sig 10 kilo har jag för mig

I vadå?
Muskler, snus eller fett?

7 kilo snus, 3 kilo mustach

:laughing:

Svinbra!!! Jag trodde faktiskt inte detta skulle hända så det är lite julafton för mig just nu!

Underbart, kommer bli SKITKUL att se Adam i HV-tröjan igen :slight_smile:

Han ger HV en helt ny dimension i laget, backsidan bler helt plötsligt mycket rörligare än innan. Han får in det lilla spilskickligheten som vi saknat, han och Karalahti kommer bli grym i PP tillsammans

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh…
Så jäkla glad man blir. Härlig vändning på denna annars sura dag.
Välkommen tillbaka Adam, hoppas du växer ändå mer denna tid i HV71.

Adam var likt Pilut outstanding i plus-minus innan han lämnade. Han var också väldigt grym på att sätta igång spelet från egen zon även om han inte öste in poäng så lär vi ha enorm nytta av hans spelsinne som är precis det vi saknar på backsidan, speciellt med Pilut borta som skulle axla det ansvaret. Synd att vi inte kunde fått haft båda denna sässe. Men men, blir kanon detta. Vore perfekt Aatt lira Adam bredvid Bombmannen både i PP och i 5-5.

bloggar.expressen.se/sannylindstrom/

Lite tänkbara tankar om nu Almqvist inte spelar 100% i början o låt han komma in i det innan han blir sågad om han ej gör 2p per match från start :wink:

En trevlig nyhet. Välkommen hem Adam!

Givetvis. Han lär nog inte ösa in poäng men många nyttiga uppspel och en del assists troligen. Så såga honom vore väldigt onödigt.

Adam stod över träningen idag pga en “känning” enligt Lindbom. Ingen övrig info. Det tar aldrig slut det här. Helt sanslöst.

Någon mer än jag som lagt märke till att Adam bara glider hem i hemjobbet och flera gånger hamnat i jobbiga situationer på grund av ren slöhet känns det som? Han glider mot pucken och när en spelare kommer ikapp så blir det “ojhoppsan” och stress i försvarsspelet som leder till misstag som inte ens hade funnits om han åtminstone hade försökt lite att komma till pucken.

Eller är jag helt off här?