Har också lagt märke till detta. Känslan är att Adam verkar lite “otaggad”.
Kanske besviken över att ej få spela i KHL/NHL?
Kan tycka att ni är lite hårda mot Adam. Han hade inte spelat på 10 månader när han började här, han skulle egentligen fasas in med lite speltid tills han var i form. Nu blev det ju inte direkt så och det kanske inte är så konstigt att han ser lite hängig ut?
Adam måste få mer tid! Var ju inte tänkt han skulle spela så här mkt direkt.
Vet någon varför Adam inte ska vara med ikväll?
sjuk
Adams stora svaghet är ju skottet. Vilket är lite märkligt för spelskickliga spelare brukar kunna kompensera ett dåligt DNA för hårda skott med timing och smartness så att puckarna med hyfsad fart når målområdet. Är det någon som har koll på om Adam arbetar extra med att förbättra sina avslut? Har klubben tillgång till experter som kan arbeta med tekniken?
Håller inte med här faktiskt. Tycker ändå han skapar farligheter när han lägger puckar på mål och han är en smart spelare så frammåt så känner jag mig rätt lugn.
I min personliga åsikt är hans svaghet arbetsviljan hemåt. Jag har själv sett på plats hur HV släppt in ett mål på grund av att han slöåkt mot pucken och förlorat iceingduellen. Det är enda gången jag sett att det blivit mål på grund av detta men jag har sett samma beteende flera gånger. Fixar han detta och sliter för varenda puck så kan han nog bli seriens bästa back helt ärligt.
Visst när han tar pucken i sidled och lägger en lös puck på mål funkar det ibland men det är sällan han får den möjligheten. I dagens hockey där motståndarna är snabba att täcka skott och nedlägg är direktskottet viktigt. Det behöver inte vara hårt utan det gäller att direkt och snabbt innan täckningen kommer få ner pucken i målområdet för styrning eller retur. När det gäller direktskottet hade Adam problem under säsongen — han gjorde allt från att helt missa pucken helt till att dra den upp i nätet och detta ganska ofta. Det är något i timingen som tycks saknas.
Tror på en mycket bättre säsong av Adam kommande säsong nu när han får en hel skadefri försäsong. Han kom aldrig riktigt in i spelet förgående säsong. Adam är en spelskicklig back som skall bygga upp spelet. Sen kommer nog Adam aldrig vara fansens favorit för han spelar med små marginaler. Vet ju han även var kraftigt kritiserad av hv fansen innan han drog o han lär vara kritiserad resten av sin karriär av hv fans. Han är ingen offensiv back med en jättebössa som alla vill ha. De blir lättare fans favoriter än en som lägger fram mackorna
Skvaller och rykten om spelares privatliv hör inte hemma här. Det är inte Flashback.
Tre ass i dag, uttagen av Sanny i hans lag förra veckan. Bara att gratulera till det fina spelet han spelar just nu.
Japp, 1+7 på 8 matcher tyder på att han har tagit stora kliv från förra säsongen. Tycker han sett riktigt stabil ut nu i början på denna säsongen jämfört med förra.
Tycker han har varit fullständigt outstanding sista matcherna för HV. Inte bara på grund av poängen utan hela spelet med och utan puck. Han gör allt rätt just nu och får därför bra utdelning också. Riktigt kul att titta på när han kliver upp och spelar på den nivån man alltid trott finns någonstans där inne i honom. Måste kännas riktigt gött för Adam att få bevisa alla som gnällt på honom att han kan vara ruskigt bra. Hoppas han fortsätter på den här nivån nu i spelet. Poängen skiter jag i så länge han spelar så som han gör nu så blir vårat lag många procent bättre.
Kan någon förklara varför Adam får den speltid han får i PP!?
Han har det sämsta skottet o sikte i hela backuppsättningen men ändå så står han där i PO gång efter gång?
Jag fattar inget här då PP hackat ett bra tag! Han träffar första täcket 99/100ggr.
Vad är det coacherna ser i Adam som flertalet inte ser, han lägger ju inte de öppnande passen heller så vad är det som gör att han får den istiden i PP gång efter gång?
Kan nästan börja tro att har det inskrivet i kontraktet att han ska spela PP!
Vill se Christoffer Persson som tank framför mål och Thörnberg som hot vid blå o inte Almqvist!
Håller med om Adam! Han får inte igenom skotten samt har en ärtbössa till skott. Tycker man kan ge Brännström chansen i PP på blå istället… För de övriga har någonting på gång nu
Såg du Tedenbys 2-0-mål mot Skellefteå? Där snackar vi öppnande pass.
Håller med om att Almqvist kan bättre. Men. Han är vår absolut mest spelskicklige back i dagsläget. Han inger dessutom ett enormt lugn på isen. Ser ingen anledning till varför han då inte ska få spela PP.
Iskalle Niklas Hansson däremot, där kan man ju fråga sig hur Lindbom tänker…
Hansson spelar pp för han är den enda högerfattade backen vi har nu när Reese är borta. Back-till Back spelet är alltid lättare när man har två backar som kan ha klubbarna inåt banan vilket gör det möjligt för direktskott samt snabbare tempo i passningarna.
Dock kan man ju alltid ha en högerfattad forward istället på backplats.
Nu kommer Diabolics statistik från senaste örebromatchen till användning.
Adams skott under matchen:
8 skott förbi första back
2 skott på första back
“skott” kanske är aningen smickrande, många var mer fösare
Haha! Jag korrigerar:
8 fösare förbi första back
2 fösare på första back
Jag får se om jag ids föra statistik i kväll.