Släpper man Almquist så utgår jag ifrån att man har någon annat på väg in, någon som är tänkt att spela det spel man förväntat sig av Almquist men inte fått. Kan dela uppfattningen att Almquist inte utvecklas, men han är ju fortfarande en helt ok SHL-back. Inte topp 2 och poängproducent, men det kan inte alla var.
Om man släpper Reese (alldeles för skadebenägen) och Hansson (platsar inte som det är nu) och ersätter dem med en till två nya spetsback(-ar) så finns det väl plats för Almquist i truppen? Iallafall spelmässigt. Lönemässigt är det förstås en annan sak. Man kan inte ge en topplön för mittenprestation, men hittar man en lagom nivå så tycker jag absolut att Almquist tar en plats i truppen.
Adam var riktigt bra idag, precis på den nivå han ska spela, Bäste back idag även utan assisten. Tacklades spelade hårt, fina passningar och fick igenom alla? skott.
Är nog inte först på pucken här men tycker det är lite trist att se en HV kille och en back av högt SHL klass gå till Frölunda. [url]http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/04/18/hv-backen-lamnar-for-shl-konkurrent/[/url] Vi har ju haft stor framgång med vårt hemavävda lag och lokala killar och Almqvist gjorde mest poäng av våra backar under serien. Av de anledningarna tycker jag att det är lite märkligt att J och J inte vart intresserade av förlängning.
Men, med det sagt så har Almqvist säsong ändå känts lite upp och ned. Han är definitivt bra nog för att lira hos oss men han har inte heller varit sädär oumbärligt bra som vi kanske hoppades han skulle bli när han återvände till oss efter KHL. Vi står inte och faller för att han lämnar men det är ändå lite tråkigt.
Adam har inte riktigt gått att känna igen sen han kom tillbaka till HV.
Framförallt i det offensiva spelet där han stundtals kunde hitta dom mest omöjliga passningarna från blå.
Samtidigt har kraven höjts på honom efter några år utomlands och i alla fall jag hade förväntat mig att han byggt upp sitt skott bättre än han gjort.
Jag tror det är bäst för både HV och Adam att man går skilda vägar några år till så får man se hur läget är sen.
Jag har inget emot Adam, inte sämre än andra. De flesta hemvändarna har haft problem, Tedenby, Thörna m fl. Han har stort hjärta för HV och missar ibland som de flesta gör. Men det märks mer när en back missar. Många hyllar Reese men sågar honom nu, andra hyllar Persson men han hängde med dåligt på kontringarna. Borgman har tappat mycket det senaste.
Min slutsats är att de är upp och ner för de flesta men ibland letas hack-kycklingar i detta forum.
Så är det absolut, alla spelare har toppar och dalar över en hel säsong. Hemvändare tenderar att ha fler dalar under sin första säsong då förväntningarna är höga och man inte är van vid spelet.
Det är därför man vill ge en hemvändare åtminstone 2 säsonger för att visa upp sig.
Nu har Adam fått det och har inte levererat till förväntad nivå mer än då och då och väldigt sällan över förväntad nivå vilket inte är tillräckligt i min bok.
Framförallt i spelet med puck som ska vara hans styrka.
Ett bra plus/minus har också varit hans signum historiskt sett, men även där ser det inte så bra ut och ligger faktiskt i botten i HV.
Underbar kille. En kille som jag tror är lite obekväm med förväntan som media och fans lagt på honom sedan han lämnade HV. Det snackades väldigt mkt om honom när han lämnade och jag tror att det delvis är den felaktiga mediabilden då (något överskattad där/då imho) som gjort att fans detta året varit ganska taskiga. Många har utsett Adam till någon slags syndabock när det i perioder gått lite knackigt för laget, vilket både till person och oförmågan (hos dessa fans) att ta in och värdera en längre tidsrymd än 15 minuter, är helt omöjligt för mig att förstå.
När Adam står på scenen i knekta-parken framför FYRTIO TUSEN person och lipar av glädje och kärlek till HV och staden/fansen, så skäms jag å de gnälliga fansens vägnar.
Även om det inte blir HV för dig nästa år Adam, så har det fram till precis denna sekund, varit underbart att se dig i HV-tröja, både när du varit bra (oftast) och mindre bra (sällan).
Om det är hjärta för klubben vi vill ha så är Almqvist given i truppen nästa år med.
Sen fattar jag inte varför man hoppar på den här killen. Han har inte gjort en sämre säsong än någon annan utan har en otrolig blick för spelet och hamnar (oftast) rätt i position. Dessutom är han absolut bäst på att reda upp sina egna misstag. PP back? Nja, men å andra sidan hade inte ens Victor Hedman fått vårt PP att glänsa i år.
Signa Adam nu så ska jag köpa säsongskort trots 23 mil till Kinnarps!
Är det någon som hört hur många år kontraktet med Frölunda ska gälla?
Får hoppas att Adam får en nytändning och kommer tillbaka till oss igen, var hjärtskärande att se Adam i tårar i firandet.
Tycker ändå Adam är en stabil back och han hade lätt passat i 2a eller 3e backpar.
Håller med dig och även Diabolics. Pratade med en gammal hockeyspelare som tycker att Adam har en bra blick för spelet och han skjuter inte mer på täckande spelare än andra. All skit han fått borde en del rannsaka sig för.
Mmm, det är väldigt vemodigt att se en av sina favoriter lämna. Men jag tror och hoppas att Johan och Johan har tagit rätt beslut. Han var briljant i början och slutet, där emellan försvann han en del. Vet inte vad hans lön varit och om det är där som det skär sig mellan parterna eller om det är andra faktorer som gjort att Johan och Johan inte verkar vilja satsa vidare.
Tråkigt för Adam men samtidigt så står Brännström o knackar på dörren o Ytterell ska in.
Almqvist är en riktigt bra back som tyvärr används fel som i PP. Är väl mest där han fått sin skit vilket inte är hans fel att han spelar PP.
Hoppas givetvis han får utvecklas i sin nya klubb om han lämnar och att han en dag vill komma tillbaka vilket inte är säkert då man blir nobbad.
Tack o lycka till Adam om du tvingas lämna klubben i ditt hjärta Hv71!
Helt omöjligt att inte beröras av Adams tårar. Vi var nog många som grät med honom.
Han har fått så mycket hård oförtjänt kritik. T.o.m. blivit hånad av en del. Otroligt sorgligt.
Jag önskar all lycka till denne goa kille, och fina hockeyspelare, var han än hamnar.
Var han har sitt hjärta har han visat oss alla.
Hade önskat dig kvar i HV. Men hoppas att detta är en liten utflykt och att du snart är tillbaka. Tack för allt Adam och stort lycka till vi vet var du har hjärtat. Kommer aldrig glömma känslorna hos dig i knektaparken.