Tråden om #5 Fredrik Styrman

Fredrik Styrman från Pantern är klar för HV71 för resten av säsongen.

hv71.se/artikel/e434ajdn7-3i … r-for-hv71

Behöver han verkligen en egen tråd?

Hahahaha! Skrattar så jag får ont i magen

Nej, kanske inte men han fick en ändå… :wink:

Tänker inte döma honom innan jag sett honom spela.

Välkommen till HV71 Fredrik!

Välkommen Still…yrman!

Jag hoppas naturligtvis att du kommer göra en kanon-insats och bidra massvis. Med din bakgrund så kommer mina förväntningar vara relativt lågt ställda så du har all chans i världen att göra mig positivt överraskad. Du kommer in i ett läge som för många fans ger starka känslor likt när Arsene Wenger värvade Källström.

Jag hoppas du är stark nog att stå likgiltig efter detta, alternativt knyta näven i byxan å köra skiten ur alla belackare.

Lycka till!

Lycka till Fredrik, du ska endast ersätta vår tredje back. Det blir bra detta.

Välkommen till Sveriges vackraste förening Fredrik!
Du har verkligen ingenting att förlora, bara gå ut att ösa. Du är den första spelaren som landar i föreningen på åratal som ingen förväntar sig ngt av.
Ingen förväntar sig ens att du ska ta en tröja så gå ut och kör och gör allt för att få ett hyggligt kontrakt i HA nästa säsong!

Var det inte han som gjorde det där självmålet för frölunda för några matcher sen?

Jo. Klart de va.

Är ju inte Styrmans fel att Hult vill ha honom. Så för att respektera Fredrik Styrman , välkommen till HV71

Man kan vara kritisk mot Ytterell och Zanetti. Med all rätt. Men det är trots allt spelare som levererat tidigare.

Ytterell var en toppback i allsvenskan. Han gjorde ändå elva poäng i ett otroligt dåligt Leksand i SHL.

Zanetti levererade i allsvenskan, gick till Brynäs och gjorde det så bra att de gav honom ett nytt tvåårskontrakt.

I det här fallet är det här en dokumenterat dålig back. Det finns ingenting som pekar på varför han skulle vara bättre än exempelvis Hedberg, Zanetti och Cederholm.

Jag fattar helt ärligt ingenting, mer än att det här är kapitalförstöring big time. Och vad skickar det här för signaler till övriga laget och alla unga och hungriga spelare? Om man nu ville bredda på grund av oro för skador, kunde man väl lika gärna skrivit in honom i truppen och låtit honom fortsätta i Pantern.

Med det sagt. Lika lite som det är PW:s fel att han fått förtroendet att stå majoriteten av alla matcher sedan han kom, lika lite är det Styrmans fel att han tackat ja till det här erbjudandet. Som han säger till JP, det här är en jättechans för honom. Förmodligen hans sista på den här nivån.

Jag tror många kommer vara positivt överraskade av Styrman eftersom förväntningarna är så galet låga.

Jag hoppas han även kommer motbevisa mig. Men jag har så otroligt svårt att se hur han ska göra en redan dålig backuppsättning bättre.

Självklart är han välkommen. Men med handen på hjärtat. Brynässupportrarna minns honom inte och Luleåfansen andas ut för att han inte kom tillbaks. Det här är värvningen som Hult aldrig borde ha gjort.

Vad skulle vitsen vara att skriva in honom i truppen och sen låna ut honom till Pantern??? Fönstret stänger ju i morgon kl 24.00. En tankevurpa?

Ingen tankevurpa. Var oklar. Göra som med Niklas Rubin förra året. Som med Hedberg och Cederholm nu.

Då är det feltänkt. Man kan namnge en målvakt i t ex ett SHL-lag som kan lånas ut till ett lag i en lägre serie och som fritt kan vandra mellan föreningarna, även efter 15/2. Det samma gäller utespelare, men bara juniorspelare. Då Styrman är 26 år, funkar inte “ditt förslag”. Men i nuläget är det ju en ickefråga, med men, rätt ska va rätt.

Ja, rätt ska vara rätt.

Men det påverkar inte min syn på värvningen av Styrman. Så välkommen att diskutera inlägget jag skrev ovan i övrigt.

Min grundtanke är att en spelare bör få chansen att träna och spela i sitt nya lag innan man sågar honom jäms med fotknölarna. Som du skriver, är väl detta hans sista chans att visa att han är en SHL-spelare. Kanske tar han den. Sen kan han väl inte va helt värdelös. Uppenbarligen såg Frölunda något som vi missar och dessutom påstås Luleå va intresserade till nästa säsong.

Tyvärr tycker inte jag att Cederholm håller. Han var ju med några matcher redan under AJs tid och jag tycker inte han har tagit tillräckliga steg sen dess. Hedberg har, förutom de senaste matcherna då han varit helt ok, varit alldeles för blöt när han spelat i HV. Om man nu går till kvarten, undrar jag om han är mogen. Brännström spelar alldeles för svårt och ängsligt och med -9 har han en del att bevisa. Man undrar vad som hänt med den gode Erik? Med andra ord, backsidan är tunn så jag kan tycka att det är bra att bredda backsidan. Å andra sidan, rejäl spets hade ju inte varit fel.

Zico: Jag håller med dig om vartenda ord i din beskrivning av Cederholm och Brännström. Och just därför är jag så skeptisk till Styrman. Varför ta in en back som visat upp precis samma svagheter och tendenser när han tidigare spelat i SHL?

Vi är nog ett gäng här som följt svensk hockey i allmänhet och HV71 i synnerhet i många, många år. Och av det jag sett av Styrman har han inte gjort mig imponerad. Tvärtom. Jag hajade till när Frölunda tog in honom i julas. Och ja, nu är han plötsligt här.

Oavsett om han ryktas till Luleå. Skanna av sociala medier och du ser att deras fans inte är överförtjusta i tanken på att han ska komma tillbaka. Och som jag tidigare sagt. Brynäsfansen som jag snackat med minns honom inte ens. Ett sånt svagt intryck gjorde han.

Visst vill man se honom spela innan den stora motorsågen dras fram. Men Styrman är trots allt en välkänd spelare med flera år i SHL. Jag har svårt att se att saker och ting skulle vara så annorlunda nu från då. En sak om man tagit in en okänd AHL-spelare. Då kanske man inte ska dra förhastade slutsatser (vilket jag tyvärr gör ibland). Men Styrman är så pass väldokumenterad att jag med rätt god grund kan säga att det här är en högst medioker spelare som inte kommer göra vår backsida bättre.

lejacques: det är ju inte så att jag heller gör vågen av glädje över denna värvning, men nu är han här och han har säkert ambitionen att prestera på högsta nivå i sin nya klubb. Bara att hoppas att han, både för egen skull och för HVs skull, verkligen lyckas och på så sätt överraskar oss.

Men det är klart, menar klubben verkligen allvar med snacket att varenda år va ett topp4-lag och minst semifinal, då är detta en märklig värvning.

Med tanke på de låga förväntningarna som finns på Styrman så kan han ju iaf inte misslyckas. Den som totalt misslyckats här är Hult. Detta påminner exakt om kommunikationen innan värvningen av O’Björne. Det snackades om att värva spetts. Det blev något helt annat.

Som många skrev innan så är detta inte Styrmans fel. Vem hade inte skrivit på för ett mittenlag i SHL om de kunnat? Med tanke på hur svag backsidan är så finns det ju dessutom goda chanser till speltid. Han har allt att vinna på detta.

Denna värvning hamnar helt på Hults konto. Han borde redan agerat då han såg att Zanetti inte var en fullgod ersättare till berglund. Då hade vi inte suttit i denna situationen.

Det hade varit intressant att fråga någon Pantern supporter vad de tycker om Styrman. Problemet är ju dock att det inte finns några :slight_smile: