Tråden om #5 Fredrik Styrman

MrMadhawk intervjuar Fredrik Styrman.
youtu.be/DP3jYujJt-g

Slås av följande.

1). Hult säger att processen med agent, Pantern och Styrman var väldigt bra. Att de haft ögonen på Styrman ett tag.

Styrman säger att han inte hade en aning om vad som skulle ske när han vaknade på morgonen, och allt skedde på en timme ungefär.

Den timmen är den fina processen Hult syftar på då eller? Och nog borde väl Styrman och hans agent haft nån föraning om vad som väntade om Hult nu scoutat honom tidigare under säsongen. Agenter brukar ha koll på sånt.

2). Hult beskriver Styrman som en allroundback.

Styrman säger att i Pantern har hans fokus legat på defensiven. Han är inte den flashiga spelaren som syns. Att döma av hans stats och det jag sett av honom tidigare är det bara att hålla med. Allround är inte vad jag förknippar Styrman med.

Alltså Hult måste jobba på sin kommunikation.
Som magnusb nämner är det inte första gången han säger en sak och levererar något helt annat.

Hult ljuger. Så in i. Det är exakt vad han gör! Hur kan han säga att man velat ha Styrman ett tag när han bara timmar innan försökt värva hans lagkompis?!

mobile.twitter.com/MrMadhawk/st … 1330965510
Kul för Styrman varmt välkommen!
Hult… Fick först nej idag av en annan kille i samma lag. Sen ringer nästa efter lunch.
Hur kan det bli såhär? Hult o co har haft en evighet på sig att få in en ny back. Likt förbannat hör man sig för hos 2 stycken från Pantern 14e Feburari.
Som sagt inget ont om Styrman du är varmt välkommen.

Välkommen till svenska mästarna!
Jag hoppas att det här är helt rätt omgivning och att plus/minus statistiken kommer att skena till oanade höjder.

Jag hoppas han gör braksucce i egen zon, nåt måste han ju vara bra på annars hade Hult aldrig värvat han, man värvar inte bara för värvandets skull. Känns dock inte som en tacklare då jag kikat stats på hans senaste SHL-sejour. Men det kan ju ändras med åren. Tror dock att han kommer spela 100% och göra allt han kan för att hålla tätt bakåt då jag antar att det är det han är värvad för.

Vore bra om Hult gick ut och tydliggjorde värvningen så skitsnacket kunde upphöra tycker jag. Känns som Hult och HVfans spelar i olika lag just nu tråkigt nog, kanske värvade han styrman på rent jävulskap? vem vet.

Jag hoppas Styrman styr bort lite puckar från egen kasse och spelar distinkt, då det saknades i defensiven i år, inte ens Persson har varit den där giganten har var förra året. Saknaden av Berglund märks där.

Alla bara skiter på den här killen innan han ens spelat men är det nån som ens har sett honom i år och vet nånting om hans spel förrutom siffror på EP? Poäng och mål säger jävligt lite om hur bra en defensiv back är.

Jag har ingen aning… han kanske är urkass som alla säger men jag vill nog ändå se honom spela först.

Välkommen till Jönet Styrman!

Såg honom några matcher i Frölundadressen. Gjorde inte bort sig. Duktig defensivt och snabb förstapass. Kom in i Frölundas blixtspel tämligen snabbt. Tror Styrman blir en bra alllroundback som kan tugga tunga minuter i slutspelet.

Jaha då hälsar även jag Styrman välkommen och hoppas att du blir den defensive klippa vi behöver och vem vet? Kanske trillar in några pinnar framåt också? Jävlar va jag är positiv

Totalsågad, innan ens en match i HV-tröjan.
Hur fan tänker ni?

Borgman, Engvall, Ejdsell mm, mm…, hur var dem i början?
Usla värvningar?

Styrman kan bli hur bra som helst. Teoretiskt är det ju så. Men jag tycker det där “inte ens en match i HV-tröjan”-argumentet är en rätt nonchig inställning.

Vi är många här som har ett hockeyintresse som sträcker sig långt över HV.

Jag har sett Styrman i Luleå, Skellefteå, Brynäs-, och Frölundatröjan. Och jag är långt från imponerad. Sen kan man ju inte bortse från hans anmärkningsvärt dåliga statistik. -20 i SHL och -28 i allsvenskan är inte direkt lysande för en back som säger att hans främsta styrka är det defensiva.

Sen sir Ward kan du inte ens jämföra Styris med Ejdsell, Borgman och Engvall. De var mer eller mindre stjärnor i allsvenskan, dessutom unga och lovande, när de värvades till HV. Så nej, den jämförelsen håller inte.

lejacques. Respekterar din åsikt och du håller hög nivå. Det vet vi. Vi har haft flertalet konversationer där jag i slutändan
hade rätt, mao alltid rätt :wink:

Jag bedömer Fredrik Styrman först i HV-tröjan. Fler borde göra samma sak.

Vi är många här som har ett hockeyintresse som sträcker sig långt över HV.
Varför denna onödiga kommentar. Och väntar du ett svar så blir det nej. Vet redan.

Det är uppenbart att Styrman inte var plan A, troligtvis inte ens plan C. Förmodligen har det dragit upp på tiden då det letats i typ KHL samtidigt som man också haft koll på inhemska marknaden. Att Styrman inte hört något förens någon timma innan är ju inget konstigt alls. Att Hult haft koll på honom en längre tid tyder ju dock bara på att Hult gjort sitt jobb, att ha ett antal reservplaner ifall det skiter sig med andra alternativ.

Frågan är ju om det är rätt plan C. Jag instämmer i de uppgivna tonerna.

Men, för all del, välkommen hit Fredrik Styrman. Blir nog kalas det här. Wohoooooooooooooooo

Såg inte matchen ikväll.

Hur många minuter fick Styrman och hur skötte han sig?

Drygt 15 minuter och +/- 0 i statistiken. Spelade enkelt det jag såg av honom.

Håller han SHL-klass enligt din uppfattning?

I dom matcher jag sett med honom så har han definitivt inte varit sämre än någon annan back.

Håller med föregående skribent. Jag är mer bekymrad över Christoffer Perssons spel.

Inne på 4 mål bakåt, BP-målen exkluderat, och -3 på 4 matcher nu. Cederholm har spelat 9 matcher och har varit inne på 2 bakåt, Edwin Johansson har inte varit inne på något mål bakåt och Hedberg har +2 under säsongen. Så länge vi har egna skadefria backar som är lika bra så ska de spela.

Visar ändå att han håller tycker jag. Vi fick ju se prov på stark vilja vid skottäcket som tog rätt illa på honom i ett avgörande läge i dagens match. Karaktär! Fortsätt så Styrman.

+/- kan ljuga. Sett målen? Är det många av dom som han ens kunnat påverka? Han har en hyllad backkollega som varit mer bidragande till baklängesmålen. Så, tycker inte att man bör döma via +/- än. Däremot går han ut i sarg, stoppar spelare och vinner puckar. Jag tycker att han gör det bra