Tråden om #5 Fredrik Styrman

Styrman får vara inne på isen i kritiska lägen när motståndarna trycker på. Cederholm och Edwin Johansson är inte med i de kritiska lägena. Knappt Hedberg heller. Att bara titta på mål bakåt och +/- ger inte hela bilden.

Förlåt. Men är detta årtiondets sämsta värvning? Han tar så jävla dåliga beslut hela tiden.

finns nog fler dåliga. AJ.

Tyvärr finns det en som är ändå sämre och det är Zanetti som gång på gång visar hur dålig han är när man sätter press vilket dagens hockey bygger på! Tar felbeslut gång på gång samt går bort sig när det snurras!

Nja tror nog att Ytterell kan vara snäppet värre faktiskt

Finns så jävla många bottnar i den diskussionen och nej jag gillade inte heller AJ så klart.
Faktumet kvarstår dock. Han gjorde bättre resultat i sin enda säsong än vad JL gjort i 2/3. Bara för att elda på det hela lite mer menar jag.

Jag kanske svär i kyrkan nu. Men jag tycker inte Styrman har gjort bort sig. Iofs var mina förväntningar noll. Men från dem så har inte gjort bort sig alls. Skridskostudsen i BP mot FBK är väll egentligen det enda ödesdigra misstaget som kommit från honom. Istället tycker jag att han försöker spela efter sin förmåga och gör det ok. Sen att Hult värvade honom är ju en gåta i sig.

Hans svaghet visade sig tex vid det matchavgörande målet mot LHC. Att spela efter sina resurser gör han klokt i visserligen, men resurserna räcker inte på den här nivån, varken kapaciteten med puck, styrkan runt mål eller man-man-spel på avstånd. Att han tar plats från våra egna spelare gör att vi förmodligen tappar dom också till nästa säsong.

I sak håller jag med dig när det gäller Styrman. Ändå tycker jag inte han gjort bort sig alls, som Magnus b också skriver här ovan. Han tuggar i sig 17-18 minuter och spelar oftast ±0. Och som jag ser det, är han bättre än både Cederholm, Hedberg och t o m bättre än Zanetti i de flesta situationer. Det jag undrar är vilka “egna” backar du tror lämnar till nästa säsong pga att Styrman tar plats. Jag ser ingen jag skulle sakna av “egna” unga backar.

Om du inte skulle sakna någon så får det stå för dig, det är inte heller poängen här. Men jag ser ett problem med trovärdigheten gentemot våra yngre spelare när man tar in en spelare som Styrman på kort kontrakt och väljer att spela honom istället. En spelare som inte givet håller en högre nivå. Hur ska man återkoppla med exv Hedberg och Cederholm för att det skall låta rimligt att man faktiskt tror på dom och vill satsa på dom? Tycker man det är skitsamma och tänker låta dom gå så är det givetvis ingen issue alls, då kan man låta Styrman lira hur mkt han vill. Däremot så hoppades jag att HV var en klubb som hellre utbildar sina egna spelare, och låter dom få rutin och erfarenheter i liknande lägen som det här, för att ta med sig. Kanske hade de varit bättre än Styrman, kanske på samma nivå, kanske sämre? Oavsett så hade vi fått med oss ett mervärde för framtiden. Styrman som vad jag förstår dessutom har “klart” med kontrakt i en annan klubb för nästa säsong? Det var inte vad jag hoppades på av HV, men jag får hoppas på annat upplägg nästa bygge.

Så. Går till tråklule.

Killen verkar ha en jävligt bra agent. Har Raiola tagit sig in på hockeymarknaden?

Eller så är han typ en katt med nio liv. Där han typ avverkat 4 av dem redan. Men kul iaf för Styrman att få chansen igen.

Verkar iaf som Skuggan gjort sin scouting bättre än Hult. Till skillnad från Hult så säger Skuggan att Styrman är en defensiv back. Hult yrade väll något gällande två-vägsback med offensiva kvalitér.

Och glöm inte det magiska ordet…karaktär…

alltid skall det in å huggas på Hult om karaktär, börjar bli tröttsamt.

Håller Verkligen med.

Ang Styrman så är han knappast någon defensiv back heller. Lika mkt yr det. Han är en avslastningsspelare. I Allsvenskan.