Tråden om #5 Victor Sjöholm

Sjöholm fick årets träningspris. Han kommer bli otroligt viktig i år!

Han verkar även ha bestämt sig för att bli PP-back. Sjukt mycket dragningar i offensiv zon - som Andrae med skillnaden att dragningarna gick hem :smiley:
Dessutom snyggaste straffen.
Ska bli kul att följa honom och hans utveckling i år.

9 gillningar

Jag vet inte om Victor lider lite av att spela i ett backpar tillsammans med Kalle, som har haft en tuff säsongsinledning, men jag tycker inte riktigt Victor kommit upp i nivå. Visst det fysiska spelet är som alltid exemplariskt men det finns mycket att önska i det övriga spelet.

Det är möjligt att pressen på Victor blivit lite väl stor. Han var förra året en positiv överraskning som ingen riktigt räknade med. I år så har han varit en av, om inte den mest, hypade spelaren på försäsongen. Många förväntade/förväntar sig att han ska ta stora kliv och bli något av en försvarsgeneral. Säsongen är fortfarande i sin linda, och hans backpartner har inte gjort livet lätt för Victor, men det finns mer att önska. Kanske hade han mått bra av att spela tillsammans med Strålman när Kaski är tillbaka?

Nardella-Strålman
Seppälä-Sjöholm
Maalahti/Strandell-Kaski

Ge Sjöholm rollen av städare igen. Seppälä vill gärna sticka iväg lite på samma sätt som Andrae så då slipper Sjöholm det ansvaret.

Tänker att vi inte behöver ge Kaski 20+ minuter per match när han precis kommit tillbaka även om är vår bästa back. Det är förhoppningsvis en lång säsong (med slutspel).

Är det inte bättre att sätta Kaski med Seppälä eller Sjöholm så man kan låta Kaski få ta en mer offensiv roll. Skulle säga att Kaski inte kan ta en lika stor offensiv roll om man sätter han med Strandell eller Maalahti som inte har börjat så bra defensivt hittills.

Tänkte Sjöholm kunde få lira med Seppälä tills Kaski hittar storformen.

Tror Sjöholm kommer in i det oavsett. Spelar säkert in att tränarna vill att han ska anpassa sitt spel etc. Ser ju annorlunda jämfört med hur vi avslutade förra året. Från bunkerdefensiv till kamikazeoffensiv.

1 gillning

Är det bara jag som tycker mig se Sjöholm inne på isen väldigt ofta när vi släpper in mål eller när det är rörigt i försvaret. Två första mot Rögle exv.
Ute och snurrar i hörnet när pucken är franske mål mm.

Trodde han skulle ta ett stort steg i år.

Tycker han kämpar på bra ändå med den något sämre inledningen. Han ger sig inte i första taget och tycker också mig se att det varit stabilare och mer konsekvent från sjöholm nu.

1 gillning

Igår var Sjöholm så där riktigt bra o jobbig som han ska va. Stabilt!

1 gillning

Då såg vi inte samma match tyvärr. Sjöholm är en säkerhetsrisk som har det otroligt svårt att få pucken ur egen zon och sätter sig och laget i extremt svåra situationer.
Absolut han står upp fint och smäller på, vilket han ska ha all cred för! Men han är svag i defensiven, det är tyvärr sanningen.

1 gillning

Jag tycker Victor är en yngre version av Torp. Smäller på som fan och är klockren i tacklingsspelet. Tyvärr så söker han tacklingsmöjligheter lite för ofta, vilket gör att han går bort sig. Det kombinerat med svagt markeringsspel är inte optimalt. Det är synd för jag gillar Victors inställning. Det känns dock som att han hade kunnat utvecklas med rätt backtränare.

4 gillningar