Skellefteå har hört sig för. Behöver inte vara mer än så.
Det låter ju inte på Sjöholm som det är aktuellt och det är antagligen upp till han själv. Så rök utan eld känns det som tycker jag.
Fast samtidigt, får han inte speltid i HV så lär han snegla på andra SHL klubbar som vill satsa på honom.
Det var ju nästan för hög konkurrens på baksidan innan man värvade Day så känns konstigt att det var där man kan krutet istället på en forward.
Tror det kan höja Victor att Skellefteå vill ha honom. Jag menar vem får inte bättre självförtroende när sm guld vinnarna ser något i en
Jag tror att Sjöholm HV och Ske skulle vinna mycket på en utlåning match 3-6/3-8.
Men fel att släppa honom helt eller före match 2.
När Sjöholm spelar sin bästa hockey likt han gjorde mot Färjestad så är han ensam värd entrébiljetten. Tacklas, snackar och retar gallfeber hos motståndarna, detta med ett ständigt leende på läpparna
Medveten om att han har en del sämre dar också, men HV blir helt klart tråkigare om vi inte behåller en sådan närodlad spelare.
Jag kollade lite statistik och noterade att Victor har bäst +/- i HV71 med sina +3. Lite extra imponerande med tanke på att han de senaste matcherna kamperat i hop med Sean Day som med sina - 7 är bland de sämsta i ligan.
Även om det fortsatt finns mer att önska i Victors spel så tycker jag att han har steppat upp. Han går ibland bort sig i jakten på tacklingar men jag tycker ändå att han börjar hitta lite mer rätt i avvägningarna.
Sjöholm näst mest tid (efter Alsing) i matchen mot Leksand.
Kul att han lyft sig ordentligt sedan säsongsinledningen.
Han kan mycket väl utvecklas till en viktig långsiktig del i lagets nya stomme av HV-hjärtan.
Spelar med ett helt annat lugn än förra året och hinner ändå köra över lite folk titt som tätt.
Alla vet vi vad Victor kan när han spelar på sin toppnivå/så som vi vet att han kan spela. Då är han, enligt mig, en bättre version av Engsund. Han är så jävla påslagen och vass. Det är de här dipparna han har som tyvärr sänker han men idag var han riktigt bra. Gott och se!