Tråden om #51 Andy Miele (A)

Välkommen Andy!
hv71.se/article/e3vgal4d0-3 … ter-i-hv71

Kan bli bra detta, han har ju gjort poäng vart han än har varit. Sen, som det tidigare skrivits om, har han ju haft Stille som ass tidigare så visst har han koll på honom.

Bara att hoppas han får ta med sig kompanjon Kenny.

Welcome Andy!!!

Looking forward to this very much. Please do your magic, and you will be rewarded handsomely by the city and the fans.

Det enda jag hade önskat mer än detta kontrakt är ett likadant kontrakt fast på två år. Detta blir nog skitnajs!

Kommer spela med nummer 51.

Intervju med Andy på HVTV

“great group of guys” in 5 … 4 … 3 …2 …

Jodå, great group of guys :smiley:

Ändå lite glad över den intervjun. Andy talar om att leda laget på isen och i omklädningsrummet “som han alltid gjort”. Det låter som en person med bra pondus. Bättre i intervju-situationen än Kelleher, men det är ju inte så jävla svårt. :smiley:

Jag tycker denna kille än så länge gjort det otroligt bra. Han gnäller på domarna, han gnäller och gruffas med motståndarna, han har bra fart, inte lat, gör poäng och mål. Ett fullblodsproffs i mina ögon. Bra komplement till Boedker så här långt, de finner varandra relativt bra, inte bara i matchen mot babianrövarna.

Den här spelaren är tyvärr en riktig flopp. Och A på bröstet har han också. Dags att bryta?

Så fruktansvärt dålig!

Som nån skrev i matchtråden: jAget före lAget.

Jag börjar bli jäkligt less på Miele.
Jag hade en väldig klar bild av honom redan innan säsongen och var inte alls nöjd när han värvades.

Men snart måste ju måttet vara rågat även för klubben?
Han tar inte hemjobbet
Han glider på en skridsko när han ska byta.
Han hänger med huvudet.
Han tar dåliga beslut på isen.
Han gör inte sina lagkamrater bättre.
Han gör inte poäng.

Miele gjordes till A utan att ha spelat enda tävlingsmatch för HV, dessutom C för USA.
Märkligt om allt som skrivs här stämmer och det som vi sett på isen.
Varför togs han in?
Varför fick han ett A direkt?
Coachansvar?

Många frågor men få svar

Känns som miele går från klarhet till klarhet, fast tyvärr på helt fel sätt och i helt fel riktning.

Det riskerar nog att bara vara en tidsfråga innan han börjar hänga med huvudet och sprida negativ energi. Hoppas verkligen man skickar honom direkt om det blir så.

Fattar inte heller hur man kunde ge honom ett A. Känns som raka motsatsen till en ledare och lagspelare.

Miele är en typisk medgångsspelare. Riktigt bra i ett lag som går bra och då är han en ledare, men i ett lag som går dåligt är han inte en som tar de jobb som krävs utan gömmer sig bakom andra och tar individuella dåliga beslut. Exakt de som hände sist i SHL, malmö gick knackigt han hängde med huvudet, skippades till Växjö som gick bra då växte han. Han är ingen som gör andra bättre, han behöver en bra omgivning för att få ut sitt spel.

Är detta verkligen en förstacenter att luta sig mot säsongen igenom? Omständig med puck och oengagerad utan den. Petersson och Bödker förtjänar bättre

Nej, speciellt inte eftersom han inte ens spelar center nu längre. Vesel var center i första igår. Lite väl stort steg för Vesel att ta kan jag tycka, från HA till förstacenter i SHL.

Miele passar nog inte in där vi är just nu men kommer bli viktig om HV får in lite självförtroende i gruppen och ett par bra spelare till.

Det är sällan det är nån klappklapp hockey med fina pass. Det är hårt jobb i sargerna som gäller med dumpade puckar och dåliga förstapass. Förstår han blir frustrerad men upplever ändå att han försöker. Får inga diva vibbar iaf.

Miele har kämpat på bra i sargerna och i defensiven. Det är när han har puck som det blivit för svårt spel vid linjerna. Blir det bara lite bättre timing i laget och stäm för Miele så finns en uppsida att hämta.

Hoppas slippa honom när Teden kommer tillbaka. Jobbar halvdant som om han är stjärna.

Jag tillhör den lilla, troligtvis mikroskopiska, skara som tror på att Miele kommer visa sig bli värdefull framöver. Tycker han kommer mer och mer in i det. Jag tycker han river och sliter hela tiden och inte alls är så loj. Glädjen vid målet igår visar att han verkligen bryr sig. Kemin med Petersson har blivit bättre också.