Tråden om #53 Fredrik Pettersson-Wentzel

Varmt välkommen till Hv71.

Hoppas du kommer trivas i sveriges finaste klubb HV71 :slight_smile:

Välkommen PW :slight_smile:

Blir svårt att skrika hans namn på lineupen bara :laughing:

Helt klart en intressant värvning och någon jag spontant känner att man kan bygga på. Finns ju en hel del utvecklingspotential i den här grabben och jag känner att vi står väl rustade inför nästa säsong på målvaktssidan.

Har inte sett honom mycket, men i matcherna han spelade i play-in var han strålande. Inte hans fel att FBK åkte ut mot Brynäs.

Wälkommen.

Lite synd med ett år men man hoppas det är för att testa.

Rank . Nr. Målvakt … GP. GPI . GA . GAA . Won . Tied . Lost . SO … SVS%
11… 32 .Gustaf Wesslau … 54 . 41.96 …2.44 …19 …5 …14 …5 … 91.89
13 … 35 .Fredrik Pettersson-Wentzel…53.30.72 …2.55 …10… 6 …13 … 0 …90.34
…40 .Erik Ersberg … 32…17…36…2.33…9…2…6…1…90.79

För mig som gillar statistik ser det inte ut som drömvärvningen i alla fall. Hoppas, hoppas, hoppas att jag har fel och att P-W kommer att blomma ut i vår fantastiska organisation.
Lycka till!

Jag gillar faktiskt denna värvningen skarpt, att PW inte lirat på topp denna säsong, beror nog på att hela träskogänget varit under isen. Förhoppningsvis kan Ersberg och PW sporra varandra. Personligen anser jag att PW är en mer stabilare målvakt än Wesslau så jag är mer än nöjd!

Välkommen till Sveriges bästa klubb PW!

Känn dig välkommen!
Hoppas du kommer att trivas i Jönköping - och i SHL´s vackraste tröja. :stuck_out_tongue:

Lycka till!!!

Känns som att PW är en målvakt som tar det han ska ta och ibland lite till, men mycket jämnare en Wesslau. Tror det blir kanon ihop med Ersberg som har massor med erfarenhet och som inte verkar vara alltför ledsen över att spela andrafiol eller dela ansvaret.

Inte alls:

Välkommen PEEWEE!!!

Jag hade nog hoppats på något annan men jag tror att det säkert kan bli bra , Ersa som etta och Pw tvåa kanske.

Spännande värvning. En ung målvakt som vill uppåt.
Välkommen PW!

Tror nog att det kan bli bra detta
Statestiken ser väl sådär ut men weslaus Statestik var ju lysande när han värvades och vi vet ju hans första år i HV blev :relaxed:

Tror det kan bli bra detta, visst PW kanske inte ha samma höga nivå som Wesslau har men tror han är jämnare. De enda som oroar är att de bara är på 1 år? Så nästa år så har vi ingen målvakt på kontrakt. Är man osäker på PW? Elr ville PW bara vara här 1 år o sen försöka dra ööver atlanten?

Trevlig värvning! Tror han kommer att vara bättre i HV i år än vad han var i FBK förra året, men som en del säger, att man skriver kontrakt på 1 år med en såpass ung målvakt ger mig ett stort frågetecken. :S

Välkommen :sunglasses:
Spännande värvning, vi får en ung bra modern skolad målvakt som jag tror kan ge Ersberg en fajt om förstaspaden.

Kan bara instämma.
Trevlig värvning men ett år, varför??

På HVs hemsida står det att han ska ha nr 53? Det hade varit rätt intressant att veta varför han valt detta nummer eller om det bara blivit fel och det ska stå 35 :slight_smile:

Han vill väll ha ett speciellt nummer o inte de traditionella 35 :slight_smile: