Tråden om #53 Fredrik Pettersson-Wentzel

53, 35 baklänges? :slight_smile:

Fantastiskt fin hjälm och gest av PW!

[url]http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article20840384.ab[/url]

" Det är på något sätt hans mål jag ska stå i " - Vilken vacker tanke - man blir rörd. :heart:

“PW” om målen och masken.
jp.se/article/tv-pw-om-malen-och-masken/

Känns som om PW är hetare än Ersberg (i dagsläget iallafall) och tror nog att han kommer bli förstamålvakt. Har inlett riktigt stabilt och målet han släppte idag kan man inte klandra honom för. :slight_smile:

PW är pga ålder på väg upp, Ersberg är rutinerad och kanske peakat redan. Det vore naturligt med en het PW som innehavare av första spade medans ersberg, som besitter erfarenhetens lugn och trygghet, backar upp.

Så det är såhär det känns att ha en lugn och trygg målvakt där bak, var ett tag sen man hade det, för Wesslaus utrusningar gav mig gråa hårstrån match efter match…

Håller med Wesslan gjorde kanonräddningar och ibland fatala misstag. För laget är det orosskapande, jag vill ha en mer jämn målis.

Wentzel bara växer i mina ögon, idag tar han det han ska plus lite till. Har dessutom visat i tidigare matcher att han kan göra de där ‘‘idiot-räddningarna’’ också, kul.

Måste säga som en gammal HV målvakt sa: I kväll va du ööööverstyvvv PW :slight_smile:

Hade gärna sett att Johan och Johan sätter sig ner med Fredrik och skriver ett treårskontrakt.
PW har varit riktigt bra hittills trots att han tvingats dra ett väldigt stort lass. Han är dessutom enbart 24 år (född 91) så det är ju verkligen en målvakt som man kan “bygga på”.

Helt klart! Och nu som första målvakt ser man verkligen tryggheten i hans spel. Riktigt jävla bra spel!

Nu också etta i Räddnings% med 92,01%

Ja hans statistik har blivit bättre i samband med att laget blivit bättre. Mindre utvisningsminuter o.s.v. gör att han inte bombas med farliga lägen.

hv71.se/artikel/74292/

Underbart!

FAN.VAD.VIKTIGT!

Också för att de visar att kompetenta spelare vill stanna i HV. Något man börjat bli lite paranoid för under den senaste tiden.

Gött som tusan!

Det här är den bästa nyheten på länge, gött! :smiley:

Härligt!
Gött och se de mest inbitna kritikerna av Hult bita sig i tungan :smiling_imp: :laughing:

Säkert ett riktigt beslut på sikt. Tycker dock Hult borde fokusera mer på denna säsong än på kommande.

Vi ligger på en tiondeplats efter 25 omgångar. Att då belöna spelare med kontraktsförlängningar känns väl kanske lite som att man skickar fel signaler. Enskilda spelare kan prestera, men är vi verkligen nöjda med laget? Hade förstått om man försökt få till förlängningar med etablerade killar som levererat i flera år (läs Thörnberg, Campoli). Men PW som blandat och gett under säsongen känns som ett rätt osäkert kort…

Missförstå mig rätt. Jag tycker PW har spelat upp sig rejält den senaste tiden och varit snudd på outstanding. Men de spelare som utgör dagens HV är uppenbarligen inget annat än ett mitten/bottenlag. Är det då verkligen de här spelarna vi ska bygga kring?