Tråden om #55 Mikael Seppälä

Får vi bara ordning på vårat försvarsspel så tror jag han kan växa, just nu har ju allt försvar varit som bortblåst i laget

1 gillning

Han hade ett par tveksamma insatser i första, delvis för att folk inte ger han blad att sätta pucken på. Misslyckades med att lyfta ut på ett säkert sätt.

1 gillning

Okej. Om int nöjda, skicka tillbaka. Men, om ni kan vänta lite längre…

haha, sorry men vi är ganska nöjda faktiskt. Tror vi behåller han om han inte saknar karjalanpiirakka allt för mycket.

1 gillning

Jag tycker Säppälää var fantastiskt i sina första matcher. Pondus och bra fysiskt spel och säker puck hantering. Men HV hockeyn har kommit ikapp honom. Hoppas han som resten av laget skakar av sig det hjärnspöket som sitter i deras huvuden.

1 gillning

Tycker vi kan utvärdera nya backar när lagets försvar blivit bättre. Även världsbackar skulle se förvirrade ut i den hönsgård som varit.

Annars i en del lägen tycker jag ändå att han vågar trycka till men försöker hålla spelet enkelt och inte kasta puckar runt sig.

Sant. Trodde förstås inte på en ny Lance Ward, men mer hade man hoppats på. ”Är ju en fysisk pjäs, landslaget, välrenommerad helt enkelt ” inför säsongen.

Fan! Forna Torp Torped och alltid glade Daniel Glad tacklades mer för böveln.

Ta hem Nichlas Torp NU.

3 gillningar

Dags att ringa Karalahti

Ja, hade Glad hållit sina tacklingar på rätt sida så hade han fortsatt varit en tillgång. Och Torp så klart. Nä, det är många spelare man verkligen lika gärna kunde behållit i laget och då haft ett större HV-hjärta. Lite OT.

Seppälä är uttagen i finska landslaget inför Karjala cup

2 gillningar

Trodde detta var någon slags “pondus” back? Jag ser inte en enda tackling längre, knappt hårt spel? Lite bra jobb i egen zon och sen någon bjudning hit och dit. Räcker det för att vara första back i SHL?

1 gillning

Håller helt med dig. Tänkte på samma sak i natt när det var ett h-e att somna. En av de allra största besvikelserna. Spelar ofta fast sig själv eller medspelare. Är, trots sin storlek, väldigt mjuk. Spelar “orejält”. Vår sheriff sa och tänkte många. Hmmm…not so much.

Seppälä är en man borde överväga att skeppa iväg. På nåt sätt tror jag att han är en av få som kan va attraktiv för andra klubbar och att man därmed kan frigöra ett stort löneutrymme samt att man inte behöver lösa ut en del av lönen.

6 gillningar

Då hade vi samma natt! Men visst är det intressant att alla ska spela 2-väg? Men våra bästa och mest uppskattade backar är Landén och Sjöholm, just pga det fysiska arbetet de lägger ner… Vi hörs i tråden om Kaski då vi lär dela samma åsikt där @Zico.

…och nu har man petat Landén.

Stor besvikelse. Taskig tajming.

1 gillning

Tycker du han är en stor besvikelse ???

Absolut. Jag tycker han känns som en i mängden bland backarna. Hade förväntat mig mer.

2 gillningar

Kanske dina förväntningar som är för höga?
Jag tycker att han lever upp till sin roll . Visst jag hade nog gärna sett lite hårdare och tuffare tag men tror både han och tikka är ”osäkra” på vart gränsen går i shl för utvisning och inte då båda har fått skit utvisningar mot sig som absolut inte hade blivit utvisningar / matchstraff i Finland.

#55 tycker jag har blivit bättre o bättre och tycker sällan de är någon som kommer förbi vid 1v1 situationer längs med sarger.
Vi har sett de innan och vi måste se de nu med att de tar tid att vänja sig vid SHL och om vi ska bli bra över tid och hitta nån form av kontinuitet så måste vi ge de tid. Tyvärr har inte vi tid.

Vi kunde värvat en back som spelat i SHL redan och inte behöver startsträckan. Men jag är helt övertygad över att när #55 är förbi startsträckan helt o hållet så ligger han över dessa medelmåttiga def backarna i SHL.

1 gillning

Han är för trubbig för att leverera som toppback men passar som utfyllnad i de första backparen. Lite som Kaski som är för begränsad defensivt är Seppälä för svag i spelet med puck. Blir ofta struligt.

Något han ska ha plus för är att han spelar mer ödmjukt och med större marginaler nu än i början. Tycker att han anpassat sitt spel.

Vi saknar verkligen en Laleggia, Pilut eller Andrae som kan leda sitt backpar och hantera alla situationer på isen på ett bra sätt.

3 gillningar

André gjorde mycket bra väldigt mycke bra framåt . Men bakåt vetifan…