Han styrde spelet och tog oss ur egen zon. Uppspelen och att snabbt kunna hämta puck är i mitt tycke av större defensivt värde än att kunna stångas vid mål.
Kul att säppällä fick göra ett mål ikväll. Jag tycker han ofta följer med på ett bra sätt i offensiven, trots att han är vår defensiva klippa mestadels.
I början av säsongen tyckte jag att alla beslut han gjorde på isen var rätt, men efterhand som laget hackat så har han också varit lite svajjig. Hoppas han kan bli stabil igen
Japp, även han har väl haft nån dipp men tycker han varit vår bäste defensiva pjäs sett över hela säsongen. Hans siffror visar det också.
Tycker farten har blivit bättre med.
Nån som vet något om 55ans skada?
Ryggproblem enligt frostemark, antagligen borta nån vecka om undersökningen inte visar något allvarligare
Välkommen!
Tack, sjukt kul med ett levande forum för vårt kära HV!
Hur är det med Säppälä? Vad har han för skada?
Kvalfrossa.
Ryggskada. Går med ett stort bälte/stöd runt ryggen.
Man hade gärna velat haft en uppdatering här. Kommer han ens kunna spela nästa säsong?
Tror många överskattar ”skadan” på Seppälä.
Är de inte ett akut diskbråck där kotan gått ordentligt snett så opereras man inte, den ska helt enkelt läka ut av sig själv… Jag har själv haft det, för mig tog det nästan exakt ett år att bli bra. Jag vaknade med panikont i ryggen, gick hos sjukgymnast och böjde å grejade lite utan att något hände för att vakna typ exakt ett år senare utan några som helst ryggproblem.
Märkligt hur det funkar men det jag vill komma fram till är att det inte på något sätt bör vara karriärshotande för Mikael. Han åkte på skiten innan jul va? Hoppas verkligen tiden är vår vän och att det går snabbare än 1 år men jag tror ju han ska kunna vara tillbaka i fullt slag snart ändå.
Perfekt förstärkning att få in vid jul.
Typ så. Han spelade sista (senaste) matchen mot Växjö den 30 dec 2023.
Därmed kostar han inte HV någon lön efter 1 april, då försäkringen går in och tar lönen efter 90 dagar.
Du ser. Jag tycker ju absolut inte det ska läggas några pengar på att ersätta honom i ett förstaskede utan märker man längre fram att det inte går (vore märkligt) så får man ju ta det beslutet då.
Fixa 2 centrar istället.
Handlar väl om ifall han ska ingå i planen eller inte? En spelare som inte kan vara med fullt ut under försäsong och säsongsstart skulle jag räkna bort för att inte inleda med ett handikapp.
Det är bättre att spelaren blir en sen förstärkning än att jaga en sen förstärkning.
Om rehab misslyckas blir det operation så är väl snabbaste tiden att komma tillbaka på 3 månader?
Sedan är min linje att backsidan blir det vi får spara in på för att ha råd med målvakt och centrar så jag skulle inte ersätta av den anledningen.
Om försäkringen täcker lön finns det ingen anledning att skynda. Hoppas givetvis att #55 kommer tillbaka i full form, tyckte han spelade upp sig på slutet innan skadan och kommer att bli viktig framöver.
Håller med dig. Smällde på ordentligt och syntes att forwards gärna höll sig undan honom.
Tycker han hade mkt svårt hänga med faktiskt.