Seppälä var i mina ögon en av den största besvikelsen. Förhoppningsvis löser man det kontraktet.
Kan lova att operation inte alltid gör det bättre med en rygg! Det beror helt på hur ett diskbråck sitter.
Fråga mig jag vet.
Enligt Svensson och Sanny-podden verkar Seppälä har gjort sitt i HV. Han verkar helt enkelt inte få plats i HV-fliken i Svenssons beryktade Excelark.
Trist med skadan som uppkom, men tror man gör rätt i att istället lägga pengarna på Engsund på den positionen.
Vi får mer än bara en defensiv pjäs i Engsund om man jämför med Säppu, en helt annan trygghet och pondus på/utanför isen.
Alsing + Engsund = “storkukslugn”.
Engsund absolut, men Alsing var ju väldigt ifrågasatt för att vara slarvig och ge bort mycket puck i Leksand under hösten. Höjde sig sen ju längre säsongen led men den nivån han hade på slutet är den han måste hålla under en hel säsong.
Absolut, klart det finns bättre backar. Men tänk dig själv att åka upp till HG inför ett möte med LHC och se Engsund/Alsing med HV-tröjar på värmningen. Jämfört med senaste årens backbesättning, ja så känner jag ett mycket större lugn.
Tråkigt med Säppälä. Tyckte han hade sina stunder där det syntes att han var en riktigt bra back. Jag tror att han hade kunnat göra det riktigt bra efter en säsongs anpassning till svenska ligan. Det fanns ju även tendeser till offensiv skicklighet då och då.
Var han inte totalt oduglig offensivt?
Han var väl ungefär lika vass som strålman offensivt. Han gjorde sina offensiva uppåkniningar ibland utan fart, men med pondus, men fick inte riktigt till det hela vägen.
Håller med, korrekt beskrivning.
När va det seppelä spelade sin sista match innan han gick ut skadad? Vill minnas att han missade typ sista 15-20 matcherna!?.
Varför gör man operationen först nu i dagarna och inte under säsongen? Om han blir kvar och kan spela, så innebär det ju att han missar halva, kanske hela försäsongen och kanske inte är aktuell för spel förrens innan jul.
Väldigt fåordigt från klubben angående skadan och det kom ju inte fram förrens de sista matcherna vad han egentligen var skadad för.
Tror han spelade sist 30e Dec mot Växjö
Först gör du fysioterapi, går det åt rätt håll kan du hålla på med det länge.
Att operera innebär att du aldrig blir återställd även om läktiden är kortare.
Du kan inte operera bara för att det går snabbare. Dessutom är operation ingen garanti för att det löser sig.
Någon som har någon status för Seppälä? Har har opererat sig? tränar han rebah? är han i Jönnet?
Nån som har inlogg?
Tolkar man doktor Kalman korrekt så hade Seppälä en ryggskada redan när han värvades till HV som sedan förvärrades under hösten -23. Då ställer man sig frågan hur denna scouting/rekrytering/läkarkontroll utfördes??
“Han har haft en ryggproblematik en längre tid som blev rejält försämrat i julas och till slut bestämde vi gemensamt att han skulle göra en operation.”
Såhär säger Kalman till jp.se. En ryggproblematik behöver nog inte betyda att han hade en skada när han värvades.
Man skulle in bli förvånad om han hade problem när Nubben signa honom. Jag menar Tikka var ju inte scoutad alls med största sannolikhet.
Ja och Kalle var totalt otränad inget förvånar mig.
Vad jag hört var de samband med en match då Mikael fick en crosschecking i ryggen och dönade in kanande in i sargen.