Tur att vi har Tedenby där istället!
Jag tycker Ullström sätter fingret på Forsberg och hans situation på ett mycket bra och tydligt sätt i JP:s senaste avsnitt av HV-panelen.
För oss som inte har JP vad säger han?
-
Tycker man kan lyssna sig för men allt beror på vad man kan få i utbyte för honom. Även när Lindbom kom in förra säsongen så spelade han sparsamt så för hans egen del bör han nog titta på andra alternativ, kanske denna säsong men framförallt nästa. ”Foppa” är en skicklig spelare med tid och rum men har fortsatt problem att skapa den tiden på egen hand på SHL-nivå. För hans egen del tycker jag han är klar med Hockeyallsvenskan och bör titta på spel utomlands.
-
SHL bygger på stress, press och stänga ytor som tyvärr blir på bekostnad av att spelet med puck ofta kommer i andra hand. Det passar inte en spelare som ”Foppa” som är betydligt bättre med puck än utan.
Finland känns ju som ett rimligt steg för honom så lite konstigt att det inte blev Kalpa. Man undrar ju om det var HV som satte stopp för det eller Foppa själv.
HA är han ju på nåt sätt klar med. Har inget mer att visa där efter att ha tokdominerat. Det viktigaste är att han hittar glädjen och får spela igen oavsett var.
Ta fighten med Lindbom då eller?
Foppppppa! dra åt helvete vilket hjärta!
Tror faktiskt det beror på hans guldkantade kontrakt och att han nog inser sin begränsning. Är ju en press att komma sent till en klubb som en frälsare och det inser han nog själv att han inte är.
Tjänar ju inget ekonomiskt på det heller utan kan glida på och troligen avsluta säsongen om några veckor och ta tidig semester.
Tror inte han tar någon fight och kör stenhårt utan vill håva in lönen och sen ev göra något klubbyte till nästa säsong.
Han har ju inte direkt visat på någon extrem vilja i kroppsspråket när han suttit på bänken. Rapporterna från träningarna har ju inte heller antytt att det är en spelare som vill ta fighten.
Bara konstatera att Nubben återigen kostat oss en massa pengar på ett vansinneskontrakt.
Jag skiter i vilket, att en spelare som kallare än kallast väljer att stanna i klubben är fan ett HV-hjärta! Hoppas Fredrik får rättvisa denna eller nästa säsong!
Det där tror jag inte på ett dugg på.
Vi snackar ändå om en kille som följde med oss ner i HA och lyfte oss upp därifrån på sina axlar. Dessutom hade han säkert kunna tjäna bra med stålar på att dra till nåt desperat lag. Iaf minst liknande lön som i HV.
Jag tycker det här visar på stort HV hjärta
Bara hålla tummarna för att vi säkrar kontraktet och att Foppa får en omgivning som verkligen klickar.
Ska ju tilläggas att Foppa är skadad just nu, så svårt att ta nån plats då.
Foppa är väl inte skadad, han är petad.
Han lider av svår Johan Lindbom
Det sägs officiellt att han har haft svårt att komma tillbaka efter skada. Bluff eller inte? Petad är han nog även om han är skadefri.
Hattrick av foppa i game seven mot oskarhamn. Ni vet var ni läste det först.
Han har problem med ett ledband i knät enligt Nubben.
Enligt Nubben ja