Tråden om #56 Fredrik Forsberg

Vet inte vad vi ska gå på annars. Är ju uppskriven som skadad i Line upen också.

1 gillning

I den jag såg var Seppälä och strandell skadade, stakke och Forsberg utanför laget

1 gillning

Står skada efter Seppälä och Strandell, så utläser jag det, jag kan ha fel

Stakkestad och Foppa var utanför laget igår. Precis som @Robert.76 skriver så anges orsaken till frånvaron inom parentes efter respektive spelares namn. Står det ingenting, som bakom Stakkestad och Foppa, så betyder det att man är utanför laget.

Dock så har Foppa en ledbandsproblematik, och har så haft ett tag. Detta är sannolikt anledningen till den extremt sparsamma istiden på sistone. Anledningen till att han ens har varit ombytt är antagligen att han hade kunnat spela om det hade krisat.

Nu har man fler spelare att tillgå, vilka är tillbaka efter sjukdom eller skada, och då är det sannolikt ett medvetet val att ställa Foppa utanför laget. Antingen på grund av konkurrensen eller för att vila honom. Eller både och.

4 gillningar

Okej, ingen övergång för Foppa…

OM, vi är kvar i shl nästa säsong så kvarstår samma problem som tidigare. Vi har både Foppa och teden i laget, till viss del även Brännström.

Alla tre spelare med lön för dom 2 första linorna. Brännström ser jag som en klockren 3e kedjelirare. Men dom andra två?

1 gillning

200 bananer i månaden och en lååååång semester med tjejen i Jönköping eller tvingas leverera i något annat lag som frälsare. Samt kanske tvingas flytta för 10 matcher, nja tror nog “hv-hjärtat” bultar till.

2 gillningar

Foppa kan ju dragit med nån skada som det hintats om. Kanske därför han sett ointresserad ut på träningar för han inte kan ta i fullt ut? Hoppas han kan köra på nu då och steppa upp.

Om han bara jobba hårt och vill så skulle jag kunna se han med Brännström och Nättinen.

Jag tror Foppa och Nättinen kan vara en bra lösning. Nättinen är relativt passningssäker och kan förhoppningsvis sätta upp Foppa i bra lägen.

Hade varit intressant med Foppa, Brännström och Nättinen. Vad tror ni?

1 gillning

Dom körde ju Lenc Nättinen Foppa ish 12 matcher i början av säsongen utan några större underverk från Foppas sida…
Men känns ju verkligen att Foppa kan vara ett större hot än Lindbäck…

1 gillning

Hot ja men Lindbäck vinner ju över Foppa i defensiven o allt annat

Tror Brännström kan passa bättre där, då han har mer speed och är duktig på sargspelet samt gräva fram puckar.

Foppa är frisk och var därmed utanför truppen igår. Som @shitkicker skriver så hade man spelat Foppa om det hade behövts.

Håller med.

Tycker förövrigt att Ulla generellt har vettiga åsikter i HV-panelen och när han intervjuas.
Verkar vara en klok man.

3 gillningar

Hoppas verkligen dom sätter Foppa med Nättinen och Brännström istället för Lindbäck i tredje…

1 gillning

För allt smör i Småland hoppas jag verkligen Foppa en lyckosam comeback, det vore bra för honom och HV!

6 gillningar

Foppa istället för Tedenby låter onekligen intressant.

Tyckte inte Forsberg såg taggad alls ut tyvärr :frowning: ser gärna att Tedenby välkomnas in i laget igen.