Tråden om #56 Fredrik Forsberg

Du förtjänar bättre❤️

15 gillningar

Fina Fredrik. :heart:

10 gillningar

Foppa är på glid till Björklöven!

Med tanke på behandlingen just nu så hoppas jag han lämnar, går till Löven och öser in mål där. Som Sanny och Svensson var inne på, Foppa i ett PP i HA med Lillis på andra sidan, jösses. Målrekord?

4 gillningar

Då för Djurgården se upp i ett slutspel nästa år om de inte går upp. Wow.

1 gillning

Jag hoppas verkligen att Foppa hamnar i Björklöven nästa säsong.

Borde ju innebära att vi är i olika serier.

Löven lär ju inte vilja ha honom om de går upp denna säsong, lär inte hända, och om vi åker ur så tvärtom borde vara det bästa för alla parter.

HV i SHL och Foppa med Löven i allsvenskan.

3 gillningar

Foppas kontrakt bryts väl med om vi åker ner och då vill man inte se han i Björklöven tack.

Foppa lär fly om vi åker ut! Inte konstigt isåfall men en sån spelare hade vi behövt isåfall.

Men jag förstår honom med Lindboms hantering.

1 gillning

Frågan är vad som händer om Lindbom inte är HC nästa år och vi är i SHL? Är det vägs ände med foppisch oavsett?

1 gillning

Frågan är väl mer Vafan man ska göra med han?

Även om man hade satt honom med

Foppa hanzel osl

Så tror jag inte han får ut nått. Han lider alldeles för mycke av sin dåliga skridskoåkning. Shore är absolut inte snabb men kompenserar de med sitt positionspel vilket Foppa inte kan.

Nej det är nog så att blir vi kvar i SHL bör man försöka hitta nån som tar över hela Foppas kontrakt. Ska vi däremot ta oss genom HA vore ju Foppa en av de första man vill krita med, eftersom han passar extremt bra där. Frågan är dock om Foppa ens vill skriva på nytt med HV i HA efter den här säsongen?

Men håller han för SHL? Nej jag tycker inte det. Han saknar farten och tyngden. Hjälper ju inte direkt om man har ett bra skott och kanske gör några baljor i PP. Blir väldigt dyrköpta mål i längden om vi ska slänga in en iskall Foppa varje ggn vi får PP. Tror knappast han själv kommer köpa den rollen heller.

Björklöven hade nog blivit ett perfekt val för honom. Både löven och Foppa förtjänar det.

Foppa säger i intevju med JP att han är omedveten om att han är på väg bort men tycker att det är kul att det finns intresse trots denna skitsäsongen.

Även att det är brutalt jobbigt att sitta vid sidan av.
Jag lider så enormt mycket med honom. Det är så synd att det inte har funkat.

8 gillningar

Ja…hans insatser året i Hockeyallsvenskan har gjort honom odödlig i HV-kretsar enligt mig. Kommer sakna honom mycket om han drar.

8 gillningar

Inte björklöven. Vad som helst utom det ruttna laget snälla

Det är nog det tyvärr… :smiling_face_with_tear:

Han har haft Sveriges sämsta tränare. Sätt honom i en vettig andra eller tredjekedja och maximera tid i pp så får vi 15-20 mål per säsong

Han har fått spela andra och tredjekjedja men får inte ut något. Han hänger inte med på skridskorna.

Ända gången jag tyckte de såg bra ut var när han fick en period med osl och borgy.

Tror helt enkelt inte han passar in i våran dump hockey hans spelstil passar bättre med kontrollerade ingångar

Han har fått spela med en taktik som bygger på att ge bort pucken och hålla sig till sarghörnen. Inget som passar Fredrik direkt.

1 gillning