Vad är det för fel på löven…? Ser hellre att han går dit än något annat skitlag i HA.
Löven är ett onskefullt lag. Ingen heder, jag ser honom hellre i cluben med ett hattrick mot oss än att harva runt bland ganons hejdukar
Tror Foppa skulle passa perfekt här i Umeå faktiskt. Löven har länge satsat och försökt att gå upp, Fredrik skulle garanterat kunna utvecklas och hjälpa till på den fronten. Ser honom hellre i Löven än åkandes med Silverköpings downs syndrom lejon på bröstet. Vill inte att han går till några 08or heller.
Över lag så skulle SHL behöva lite fler norrländska lag, så ut med någon av IKO / Örebro / Malmö / Rögle och upp med Löven skulle vara perfekt
Finns mycket fint där uppe, men brunlöven får rensa ut lite innan jag hälsar dom välkomna någonstans.
Kanske är foppa ett steg för dom att försöka vända blad och om de lyckas blir jag glad. Men de får ta fram räfsorna och vårstäda ordentligt innan jag vill ha dom nära jönköping igen
Norrland har ju redan tre lag så det är ju redan överrepresenterade befolkningsmässigt.
Skåne har större befolkning än hela Norrland t.ex. sorry för ot.
Foppa planerar fullfölja sitt kontrakt säger han till JP (av det lilla jag kan läsa). Vet inte om det ska tolkas positivt eller negativt.
Han uttalar sig väldigt neutralt. HV71 och bibehållen plats i SHL är viktigast. Han hade gärna varit med på isen, men accepterar laguttagningen och väntar på sin chans.
Forsberg säger att det inte är oväntat att det skrivs vid denna tiden på året i kombination med att han stått utanför laget, men det är inget han själv har tagit del av. Läste det i en tidning. Kul att något lag är intresserade av honom trots att han haft en skitsäsong, men han fokuserar på HV. Kontraktet gäller nästa säsong också om det blir shl och han siktar på att hålla sig kvar och ta en plats.
Det är ju ändå bara prat. Man vet ju inte varför Foppa är utanför. Det värsta som kan hända är att HV betalar lön ett år för en spelare som inte kommer spela. Tycker för han egen karriär han borde vilja byta lag.
Bara spekulationer han kanske verkligen älskar HV och vill kämpa.
Är ju bara ett sätt att förhandla och att det ska få kosta HV att lösa ut honom.
Han förstår ju att han inte inte blir kvar. Han förstår ju också att Löven inte kan betala som generösa HV.
Vill han officiellt flytta själv så är ju förhandlingsläget mycket sämre.
Nu vill han ju att det ska kosta HV om han lämnar vilket det troligen kommer göra.
Blir ju troligen en liknande lösning som med Martinsson.
Kostar att ha fel sportchef.
Norrland har fyra lag(snart fem när Brynäs går upp) Löven kan vi vara utan
Brynäs är inte norrland, bara minimalt nordliga stockholmare haha! Men håller tummarna på att Foppish går till Löven iallafall, mycket hängivna supportrar. Tror han skulle få enormt med kärlek här i Umeå som sagt, och det är han mer än välförtjänt av!
Eller så har HV en annan tränare nästa säsong som ser det på ett annat sätt.
Bättre än fler smålandslag som ska suga livet ur vårt kära Håve
Med tanke på hur mycket Fredrik har gjort för oss/HV71 (såg mer eller mindre själv till att vi gick upp i SHL) och vilken go person han är så önskar jag det bästa för Fredrik. Och ska vi vara ärliga så inkluderar hans bästa inte en framtid i HV71. Inte efter den “mentala misshandeln” han fått genomgå andra delen av årets säsong.
Jag tror Fredrik hade passat perfekt i Björklöven. Han hade fått den roll han förtjänar, och behöver, samt att det är en bra stad att spela hockey i. Björklöven har bra supportrar som kommer ta väl hand om Foppishov.
Tror ni han stannar om vi åker ut? Svårt se HV släppa honom till en konkurrent.
Släppa och släppa. Hans kontrakt avslutas i samma sekund vi faller ur och är fri att göra vad han vill.
Forsberg lär vilja stanna oavsett, men då förutsatt att Lindbom kliver ur båset.
Det är mångas intressen som hänger på den förutsättningen, fans som spelare…
IN MED FOPPA NU NÄSTA MATCH
Varför inte liksom.
Fattar inte varför han iaf inte får spela i PP. Så som man gjorde med Åkerman 08