Tråden om #56 Fredrik Forsberg

Tänk om han spelar och är den som skjuter in avgörandet (igen).
Vilken jäkla hjälte han skulle bli (igen).

5 gillningar

Finns ingen anledning att inte spela Foppa nu. Han är helt utvilad och Tedenby o Hansson tar inte chansen.

En uppmaning till folk som är på plats i klacken på Fredag. Dra igång någon växel-ramsa oavsett om Foppa är på is eller ej…

FREDRIK! FORSBERG!
FREDRIK! FORSBERG!
FREDRIK! FORSBERG!

Låt det eka i Garden på fredag så han verkligen vet han är älskad!

14 gillningar

I senaste negativa kvalet gjorde Foppa tre mål på fyra matcher. I HA-slutspelet gjorde han 13 mål på 15 matcher.

Foppas poängsnitt under postseason i HA är 1.24 (21 matcher). I SHL är samma siffra 0.57 (sju matcher).

Att jämföra med t ex Stakke som har 0.29 (24 matcher) respektive 0.00 (fem matcher).

Det saknar motstycke, hur detta lag matchas.

11 gillningar

Följt av att alla sjunger “Du kan lita på mig”!

3 gillningar

Det hade jag verkligen kunnat ställa upp på.

5 gillningar

Eller Lindbom avgå?

1 gillning

Enig med ditt resonemang.

Samtidigt är ju form en färskvara och inget säger att en Foppa som saknar matchtempo ska gå in och göra skillnad. Men… Eftersom inte Stakke heller gör skillnad så fattar jag inte varför man inte vågar testa. Sätt honom som 13:e. Jag har svårt att se att det blir avsevärt sämre än det vi visat upp hittills.

2 gillningar

Bara hoppas att Foppa har det hjärta för HV71 och stannar kvar hos oss i Allsvenskan.
Men så länge Lindbom är i klubben kan vi nog glömma det.

Ja, låt Foppas skjuta kvar oss i SHL, ge honom chansen att bli hjälte !

1 gillning

Att stötta Fredrik Forsberg är både ett långfinger till Lindbom/Nubben och en hyllning av en sann HV-spelare.
En växelramsa på Fredrik Forsberg tycker jag skulle vara stort!

9 gillningar

Om inte annat så får vi supportrar hjälpa JL, JD och PG ut ur båset.

Klockrent sätt att visa missnöje utan att sluta stödja laget. Jag kommer haka på om jag hör någon dra igång

2 gillningar

Tror inte det är så lätt som det låter. Att slänga in en kall Foppa i en avgörande och tro han ska göra en massa mål är en lågoddsare. Han har inte spelat match på jag vet inte hur länge. Han kommer ha oerhörda problem med tempot till en början. Lindbom skulle gett honom istid för längesen men det är han inte kapabel till att förstå. Men chansa kan man alltid göra, det blir absolut inte sämre. Ett bra skott har han och får han läge så kanske den sitter.

3 gillningar

Jag vill mest att han ska spela för det hade varit så jäkla poetiskt om han fick avgöra.

Sen tror jag inte laget blir direkt sämre heller om han får lite speltid i PP och offensiva tekningar.

3 gillningar

Absolut. Ett riktigt saltat finger i ögat på Lindbom. Hade varit underbart!!

Kan lova att Foppa visar mer jävlar anamma än hälften av de killar som får spela.

1 gillning

Han spelare ju mot Malmö, sista grundseriematchen. OT: Släng in de andra juniorerna som var med då också. Utspritt i olika kedjor där de får stå för offensiven och inte ta ansvar bakåt.

Men nån som vet vad som skett med Foppa? Nåt som skurit sig ordentligt? Har han gjort något fel? Men med tanke på att Åke får all speltid utan att riktigt prestera så förklarar det en del.

Tror det beror på att Lindbom är så förtvivlat dålig som coach mest. Stakkestad nästan 14 minuter senast. Ord räcker inte för att beskriva hur uselt Lindbom matchar manskapet.

6 gillningar

Ledsen att rätta dig men tror du menar högoddsare.

Att byta ut Hansson eller Stakkestad mot Forsberg medför noll risk eftersom de i bästa fall är nollor till vänster.

1 gillning