Det är ju helt otroligt!
Helt rätt. Alla poäng till dig
Gruppen… Menar han spelarna, eller tränarna?
Han och Nubben
JL och en spegel
Varför skulle Lindbom förändra. Är ju inte hans bästa sida att ändra på saker som inte funkar.
Men med en Foppa på isen så öppnas det upp ytor för andra för man vill inte ge Foppa stora ytor.
Men tror Lindbom tänker överhuvudtaget utan här ska Stakkestad in och försöka störa Lodin. Som bara skrattar åt honom.
Får man i Foppa så måste man ligga tight men det behövs inte mot Hansson eller Stakkestad på samma sätt.
Absolut, bättre foka på egna anfallet, anfall är bästa försvar.
Foppa är en av dom som har störst vilja i detta lag och har ett stort hjärta för klubben. Det finns ingen som kommer vilja avgöra matchen imorgon lika mycket som Foppa vill. Vilja är det som kommer avgöra imorgon och det är helt idiotiskt om Foppa inte får spela imorgon.
Lindbom idol stakke går före
Hela Foppa-gate symboliserar ju det jag slagits för ett tag nu. De bästa måste spela eftersom vår bredd är kass.
Jag kan till viss del köpa att Foppa fick stå åt sidan när vi hade våra topp 2-kedjor hela. Men sen när OSL går sönder och Lindbom låter spelare som Stakke och Hansson gå före. Vad tror Lindbom ska hända liksom?
Håller med in med Foppa i topp 2 annars gör han nog ingen skillnad.
Så kommer det sannolikt inte bli. Alla vet väl Lindboms prioriteringar och jag såg dagens träning. Han ingick inte i någon femma under träningen förrän Tedenby valde att kliva av.
Min tro…är alla som spelade i tisdags disponibla, lär Forsberg återigen sitta på läktaren. Idiotiskt och korkat i så fall.
Forsberg stannade kvar ganska länge, med några till, efter träningen. Han matades med puckar till vänstra teknikngscirkeln där han stod och sköt och sköt och sköt och sköt. Till synes med ett leende på läpparna och vid gott mod.
Sorgligt. Tyvärr fortsätter Lindbom ge intrycket av en tränare som inte vill vinna på något annat sätt en sitt eget.
Otroligt endimensionell och statisk. Lite som hela HV iof. Så ligger ju helt i linje med den väg HV valt som förening.
Antingen ljuger ju Lindbom när han säger att han ställer det lag på isen som han tror har bäst möjlighet att vinna, ELLER så är ju Lindbom rent korkad om han nu tror på det han säger…
Match 7, kanske den viktigaste match HV spelat, visa nu att du spelar dem som VILL spela Lindbom, Forsberg hör till dem.
Eller så är ju Lindbom rent korkad…du kunde stannat där.
Och läser man Lindboms svar i JP på Sanny Lindströms kritik om dålig energi i båset.
Ahh, nej så är det ju inte…“vi är mer som hejarklacksledare”…Ha ha, hejarklacksledare. Sug på det. Seriöst.
Köp in lite pom poms till tränartrion så kan hejarklacksledandet når fram bättre?
Tror inte det är uppskattat att kalla någon korkad men det är nog sanningen. Lindbom vet inte bättre helt enkelt. Han har sina visioner och förhoppningar, han tror stenhårt på sina gubbar och sitt spelsystem. Han kommer inte ändra sig fören han tvingas lämna båset eller någon helt sonika drar ut honom.
Tror Forsberg kan stanna om man åker ner i HA, tror han trivs väldigt bra i HV, trots allt.
Om Lindbom har fått kliva av dvs, men det får man förutse.
Blir man kvar i SHL vet jag inte då jag inte tror att Forsberg håller i SHL. I alla fall inte i ett dåligt lag, vilket jag tyvärr misstänker att HV kommer vara ganska länge till.
Jag tror att nyckeln för Fredrik är vem som kommer stå i båset nästa säsong och styra skutan. Är det så, vilket vi alla såklart hoppas, att Lindbom får kicken så ser jag chanserna som väldigt goda att vi kan behålla Fredrik om vi åker ner till HA. Fredrik gillar staden, fansen älskar han och jag vill ändå tro att ett HV-hjärta har växt inom han. Anton Blomqvist är ju väldigt bra på kommunikation och det sociala så är det han/Anton som står som HC så tror jag absolut att han kan övertyga Fredrik om att stanna. I SHL så har han det svårt men i HA så är Fredrik kung.