Tråden om #6 Anton Strålman

Välkommen till Världens Vackraste Förening!

Ska bli intressant att se vad Strålman kan bidra med, förväntar mig ingen jätte sett till poäng men känns ändå som ovärdeligt med rutin och erfarenhet in på + kontot.

2 gillningar

Kommer bli en kanonvärvning tror jag!

4 gillningar

Ja, att han hade koppling till hv var ju sjukt oväntat. Hoppas det blir så bra som det kan bli nu.

Välkommen till Sveriges finaste förening Anton! :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

1 gillning

En av mina absoluta favoriter sammantaget de senaste 15 åren när man följt landslag och NHL. Mycket pga hans allroundhet, puckkontroll i fart och blick för spelet.

Hade gärna haft honom här förra säsongen då ett år gör ganska mycket på stagnerandet när man är 35+, men nu är han här. Något som är viktigt är att han aldrig hade signat om han inte varit motiverad och införstådd med att han är här för att bidra till framgång och inte glida på en skridsko.

Anton är ett fullblodsproffs som kommer komma redo till tusen, men lär behöva några matcher på sig för omställning till stor is. Tror han kan bidra med mycket trots ålder.

Varmt välkommen till världens finaste klubb!

11 gillningar

Varit extremt tvek till denna värvning sedan det började pratas om honom och är fortfarande och kommer vara tills ser det stora alla andra gör i honom. Men du är så välkommen till Hv71. Kommer betyda mkt mentalt för hela laget. Lycka till Strålle! Hoppas jag får tok fel om allt jag tror om dig :wink:

Kul att det blev av! Hoppas att han håller :crossed_fingers:

Härligt! Strålman känns ändå som en trygghet för att undvika kval. Med rutin bär man med sig en go-to-känsla och trygghet i besvärliga lägen. Och genom den värvningen kan man ge Fransson eller annan junior en guldstart på karriären. Sätt ihop valfri junior med Strålman, det är helt riskfritt.

1 gillning

Svårt se Fransson ens få chansen rejält i år. Tror han lånas ut.

Ok, det kan lika gärna vara Strandell som får den fina omgivningen👍

Kaski-Ny
Seppälä-Sjöholm
Strålman-Kalle

Så tror jag det kommer se ut. Men vi får se. Strålman i 3e känns rätt givet i mina ögon.

3 gillningar

Försöker komma på andra klassbackar med NHL-meriter som kommit till HV71 sent i karriären. Kommer på tre. Janne Niinima var i samma ålder som Strålman nu är. Olausson och Karalahti var äldre. Räknar bort Hjalmarsson som var yngre och hade mer än ett års uppehåll innan han spelade matcher igen.

Karalahti hade lite problem med skador men i övrigt levererade dessa tre herrar bra. Niinima var dominant med en episk aura runt sig, Olausson smartheten och säkerheten själv och Karalahti kompenserade trögheten med rutin och oräddhet.

Strålman kan mycket väl bli en liknande typ av dominerande karaktärsspelare.

2 gillningar

Strålman-Sjöholm kanske?

2 gillningar

Helt enig. Niinimas blick för spelet var ohotad. Även bra i Luleå året därpå.

3 gillningar

Båda är högerfattade, så känns som att dom inte borde spela ihop.

1 gillning

Där har du en poäng.

Skriver under på detta.

Ser att folk både här och på Twitter drar paralleller till Olausson. Helt galet.

Ett år innan Olausson blev klar för HV spelade han OS med Tre Kronor. Han ansågs alltså vara en av landets bästa backar bara säsongen innan, och då i stenhård konkurrens.

Strålman har inte varit i närheten detta de senaste åren. Olausson var också en offensivt präglad back i början av sin NHL-karriär. Med åren började han användas mer defensivt. Strålman är inte heller i närheten av Olaussons siffror, utan blev rätt tidigt en defensiv back i NHL.

Jag tror således de som har höga förväntningar på Strålman och som jämför honom med spelare som Niinimaa och Olausson kommer att bli besvikna. Vi som kanske har lägre förväntningar kommer förhoppningsvis bli positivt överraskade. En stabil back för tredje backpar i nuläget. En back som kan ersätta Andrae eller LaLeggia på blå? Absolut inte. Så rankar jag Strålman.

4 gillningar

Hur kommer det gå för Anton Strålman?

  • 0-4 poäng
  • 5-8 poäng
  • 9-13 poäng
  • 14-18 poäng
  • 19 poäng eller mer
0 röster
1 gillning

Jag tror han landar på stabila 22 poäng (6+16) om han spelar hela säsongen skadefri.

Lite kul att han verkar ha varit HV-supporter som pojk. Om han bara är motiverad och allt sånt kommer han ju definitivt inte göra bort sig, men är försiktig med mina förväntningar.

Vi kan nog slå fast att han kommer spela med #6 i alla fall.

1 gillning

Har saknat en #6 i laget, visserligen tränar han väl juniorlag nu men och är kvar i hv så vitt jag vet?

Jag har inga större förväntningar mer än att han bidrar med rutin och kommer till jobbet ordentligt varje dag. Kul att han varit i rosenlundshallen som liten. Känns som han kommer ge järnet iallafall.