Tråden om #6 Anton Strålman

Sen ska man även veta det att SHL nu är mkt mkt svårare liga nu än när Olausson mm spelade här. Det är extremt intensiv med fyra femmor som kör konstant hela tiden.

Är med dig kan bli en stabil back som inte kanske syns så mkt men gör mkt bra.

1 gillning

Välkommen Anton! :smiley::clap:

Tror han kommer användas lite som Kalle. EN stabil back som gör sitt jobb men inte märks så mycket på icen. Men märks kanske mer kanske i omklädningsrummet. Får vi in en bra offensiv back har vi nog en helt ok backsida. Vore kul o se om man kan spela Strålman ihop med Strandell för lära upp han

#6 är givet här, va?

Som jag läser jämförelsen här i forumet så är det mer av en jämförelse om det finns en chans för en 36+ back från NHL att klara omställning till SHL. Jag ser inte någon spekulation här om att han ska vara en offensiv poängplockare som ersätter LaLeggia eller Andrae. HV får nog lösa poängproduktionen på ett annat sätt. Men det finns kanske folk på twitter som tror att Strålman ska genomgå en förvandling, jag har inte läst där.

2 gillningar

Intressant. Han är inte helt nöjd med sista tiden, det förklarar en del varför de blev lite spel mm.

Vi får hoppas han är rejält revanschsugen när han kommer hit :smile:

Öppenhjärtig intervju. Tror nog han sett en hel del otrevligt där borta. Det är nog en jäkligt rå attityd på toppen. Typ häften av coacherna är psykopater så det sätter väl tonen. Sen har man ju hört om deras hazing rituals och annat.

Hoppas han ska trivas betydligt bättre i HV och att det syns på isen. Får han bara vara skadefri så är jag säker på att vi får en stabil pjäs i Anton.

3 gillningar

Säger många kloka saker.

Summera för de som inte har premium?

Kontakten med Nubben

– Jag och min fru Johanna blev så otroligt välkomnade av ”Nubben” och han tog så väl hand om oss när vi kom upp. Vi har alltid uppskattat vår relation och den har funnits där genom hela min karriär. Vi har alltid ”checkat in” då och då.

– Vi har en ju nära koppling. Så när han gick till HV så sade vi att ”jag har inte så långt till Jönköping”. Vi började skoja om att ”det kanske fanns en plats i laget”. Så han är en stor del till att det här händer. Det är inget snack om det.

Sin roll i laget

– Det har ju varit snack om allt möjligt… de försöker bygga en väg tillbaka till fornstora dagar så att säga. Då hoppas vi att jag kan bidra med rutin och stabilitet så klart. De har några unga duktiga backar så jag ska göra mitt jobb, men även vara en del av deras utveckling.

– Vi ska kunna hjälpa varandra. Jag ska vara med och skapa en kultur som är framgångsrik. Det ser jag att jag kan bidra med och det gör de med, så jag ser fram emot det. Det är inget nytt för mig, det är en roll jag haft innan även om det inte varit i Sverige.

– Jag är bara otroligt förväntansfull att få spela i ”Håve-blå” inför den fantastiska supporterskaran. Jag ser framemot att få dela så mycket med staden.

7 gillningar

Fullblodsproffs

4 gillningar

Tyder ju också på att Nubben har en del kvaliteter som inte syns utåt (om det räcker för att väga upp andra brister får man avgöra själv).

2 gillningar

Lyssna!

Klassvärvning. Håller det som topp 5 i SHL.
Btw, sa vi inte så om Niklas Hjalmarsson?

Oavsett. Varmt välkommen till Hv71. Tack!

1 gillning

Strålman spelar i nr 6.

Anton kliver fram längst fram och presenterar sig, lite läraraura? :joy:

15 gillningar

“Hej! Anton heter jag och kommer att ha er i SO och träslöjd det här läsåret” :joy:

18 gillningar

Grundläggande backspel 100p

2 gillningar

Har varit en tyst kritiker till denna värvning men jävlar va gott det var att se honom på plats.