Hade Anton varit avskriven helt tänker jag att HV borde gått ut med den informationen? Man tittar säkert på alternativa lösningar men tror inte att Chris kommer vänta hur länge som helst.
HV:s förhållningssätt gäller väl HV:s spelare. Skillnaden mot de man ställer krav på är ju att Anton inte har kontrakt med HV och därmed inte är HV:s spelare. Däremot kontakt. Vad det är som gör att beslut dröjer och om vi ska lägga det på Anton eller klubben vet vi ju dock inte.
Kan tänka mig att kommunikationen var väldigt annorlunda hos kent jämfört med hos CA. Att kanske Strålman och kent hade bestämt något annat innan CA kommit in…
Visst borde man väl då ha tackat av honom via webben och sociala medier?
Om nu Anton vill spela med Hv, hade det väl varit bättre att han varit med på sommarträningen? Men han kanske kör ngt program själv. Känns lite tryggare om vi har Strålman ett år till. Undrar med vad det är som tar sådan tid. Tror inte Anton begär speciellt mkt i lön iallafall. Hade han velat lägga skridskorna på hyllan, så tycker man att man borde ha hört ngt nu?
Jag tar för givet att Abbot har betydligt mer info än vad vi har. Om Anton, vilket det verkar, vill utvärdera sin fotoperation innan han kritar på så är det väl inte konstigt om besked dröjer.
Jag antar vidare att HV är glada för att inte betala lön under rehab. Och skulle de redan vara överens om prestationskrav /prestationsbaserat kontraktsupplägg så har jag ändå full förståelse för att man har locket på.
Då förstår jag varför det dröjer.