Tråden om #6 Anton Strålman

Hypotetiskt:
Säg att Strålmans fot är tveksam som det har ryktats om. CA och Strålman diskuterar en fortsättning men kan inte bestämma något förrän Strålman är 100%.

Abbott hör löpande av sig, och det senaste han fått höra av Strålman är att han inte vet om foten håller än. Sedan säger Abbott följande till JP:
– Jag har haft diskussioner med Anton men inte fått något svar ifrån honom än.

Ingen ljuger ju i det fallet, men man säger ju inte mer än man måste.

7 gillningar

Precis. Snyggt sammanfattat. Känner att i nuläget så känns det svårt vem man ska peta för Strålman. Jag tycker att den enda som känns rimlig är Nyberg men då har man liksom gjort den värvningen i onödan och ska han peta Säppe så känns det onödiga pengar. Han får inte plats i nuläget tycker jag.

Kan ju tillägga att även om strålman inte kan ge besked om kroppen till säsongstart så är det ju inte omöjligt att han kan det senare.

Om han lyckas komma i form så är det ju en stabil gubbe att ta in senare när skador och annat händer.

Beror väl också på vilken typ av kontrakt de kan komma överens om. Har svårt att tro att en f.d. långvarig NHL-spelare, numera 38 år och dags-pendlare, inte skulle vilja ha en bra lön på sitt kanske sista kontrakt i karriären.
För egen del tycker jag att det det gått för lång tid, ska han spela borde han varit redo för att dra igång redan nu.

Killen är ekonomiskt oberoende. Vad spelar 200k eller 100k för roll egentligen?

2 gillningar

Precis. Killen har tjänat in 48 miljoner dollar under sin NHL karriär.

3 gillningar

Inte för jag för jag tror Strålman är girig men han vill nog ha sitt marknadsvärde i lön annars kan han väl spela gratis bara HV betalar resorna om det är hockeyn som lockar mest.

Pengar är alltid pengar så 100k hit och dit spelar nog roll tror jag.

Kan ju va så att han fick en rätt saftig lön av Nubben som va så envis på att få hit honom

Lider med barnen då de har fortfarande inte sommarlov…

7 gillningar

Det blir ju lite tröttsamt att älta det där dock, Abbott kan ju ha fått besked enligt den tidplanen? Dock inget som har offentliggjorts över vad som sades/bestämdes?

2 gillningar

Abbott och Blomman har den senaste tiden pratat mycket om laget före jaget. Att svetsa samman gruppen. Betydelsen av att folk är på plats. Osv osv.

Ska man bara utgå från det tror jag inte det blir något med Strålman. Kanske som en panikvärvning vid eventuell backskada. Men annars. Näe.

2 gillningar

Hoppas han blir med ändå han har väldigt mycket mer offensivt att få ut. Strålman var väl en av dom få som inte behöver lära sig “jaget för laget”.

Så en lagledning som satsar på laget före jaget, som sätter hårt mot hårt när det gäller lagets kapten, ska plötsligt börja skilja på folk och folk?

Nä. Rimmar illa med det de förespråkar.

1 gillning

Det är väll endast 1h pendling för Strålman? Det är helt normalt pendlingsavstånd i lite större städer. Så länge han kan delta i precis alla moment inklusive det sociala och vara 100% närvarande, så är det klart man ska hugga. Laget saknar ledarfigurer.

Men har han andra prioriteringar och inte är beredd att vara 100% involverad, vilket man kan förstå i hans ålder. Då är det nog lika bra man satsar på de man har.

1 gillning

Vet inte vem strålman ska peta dock?

Precis, jag tänkte just samma sak. Speciellt om Säppälä kommer in i laget och visar storform.

Det beror väl till stor del på varför det drar ut på tiden. Är det för att Strålman velar på huruvida han vill spela eller inte så tack och hej, handlar det däremot om huruvida han kan spela så ser jag inget problem med att avvakta.

Allt beror ju på vad som sagts mellan Abbott och Strålman. Strålman har väl gjort en liten operation och statusen kanske fortfarande är lite osäker. Jag tror dock inte det är så att Strålman sitter i ngn position där Abbott dansar efter Strålmans pipa.

3 gillningar

Precis, det var kents enda funktion.

1 gillning

Borde väl kommit ett besked nu om han ska köra.
Det nya Hv gäller ju och då kan man vill inte dyka upp i september även om man heter Anton Strålman. Sänder ju lite konstiga signaler till övriga som vart tvungna att infinna sig i ledet sen dag ett.

2 gillningar