Hypotetiskt:
Säg att Strålmans fot är tveksam som det har ryktats om. CA och Strålman diskuterar en fortsättning men kan inte bestämma något förrän Strålman är 100%.
Abbott hör löpande av sig, och det senaste han fått höra av Strålman är att han inte vet om foten håller än. Sedan säger Abbott följande till JP:
– Jag har haft diskussioner med Anton men inte fått något svar ifrån honom än.
Ingen ljuger ju i det fallet, men man säger ju inte mer än man måste.
Precis. Snyggt sammanfattat. Känner att i nuläget så känns det svårt vem man ska peta för Strålman. Jag tycker att den enda som känns rimlig är Nyberg men då har man liksom gjort den värvningen i onödan och ska han peta Säppe så känns det onödiga pengar. Han får inte plats i nuläget tycker jag.
Beror väl också på vilken typ av kontrakt de kan komma överens om. Har svårt att tro att en f.d. långvarig NHL-spelare, numera 38 år och dags-pendlare, inte skulle vilja ha en bra lön på sitt kanske sista kontrakt i karriären.
För egen del tycker jag att det det gått för lång tid, ska han spela borde han varit redo för att dra igång redan nu.
Inte för jag för jag tror Strålman är girig men han vill nog ha sitt marknadsvärde i lön annars kan han väl spela gratis bara HV betalar resorna om det är hockeyn som lockar mest.
Pengar är alltid pengar så 100k hit och dit spelar nog roll tror jag.
Det blir ju lite tröttsamt att älta det där dock, Abbott kan ju ha fått besked enligt den tidplanen? Dock inget som har offentliggjorts över vad som sades/bestämdes?
Det är väll endast 1h pendling för Strålman? Det är helt normalt pendlingsavstånd i lite större städer. Så länge han kan delta i precis alla moment inklusive det sociala och vara 100% närvarande, så är det klart man ska hugga. Laget saknar ledarfigurer.
Men har han andra prioriteringar och inte är beredd att vara 100% involverad, vilket man kan förstå i hans ålder. Då är det nog lika bra man satsar på de man har.
Det beror väl till stor del på varför det drar ut på tiden. Är det för att Strålman velar på huruvida han vill spela eller inte så tack och hej, handlar det däremot om huruvida han kan spela så ser jag inget problem med att avvakta.
Allt beror ju på vad som sagts mellan Abbott och Strålman. Strålman har väl gjort en liten operation och statusen kanske fortfarande är lite osäker. Jag tror dock inte det är så att Strålman sitter i ngn position där Abbott dansar efter Strålmans pipa.
Borde väl kommit ett besked nu om han ska köra.
Det nya Hv gäller ju och då kan man vill inte dyka upp i september även om man heter Anton Strålman. Sänder ju lite konstiga signaler till övriga som vart tvungna att infinna sig i ledet sen dag ett.