Får mig till tanken om nubben fortsatt varit SC, så hade nog röntgenbilderna läckt ut också
Visade sig i efterhand att det inte var de rätta.
Samtidigt är han ju bara en bonus, så det är ju inte så att Abbott väntar på honom innan han tittar efter toppbackar.
Av det som sagts så tittar väl Abbott inte efter någon mer back, alls.
Nä, tackar Strålman nej så blir det ju ingen, och tycker inte det behövs. Man måste ha plats för Fransson och Sjöholm också.
Märkvärdigt tyst om Strålman men jag funderar på om beslutet är att han skall försöka hålla formen och vara redo om Seppälä inte kommer till spel. Sedan är min killgissning att Strålman kommer att bli ass GM och jobba ihop med Abbott . Vore ju synd om inte HV tog vara på Strålmans erfarenhet och personlighet.
Oooooo älskar den tanken med honom som ass GM
Vad menar ni att Strålman har för kompetens, meriter och egenskaper som skulle passa ass GM?
I sig kan jag väl inte svara på det, men vad hade Sjöström? Wallin? Abbott innan Rögle?
Svaret på din fråga är lång erfarenhet av svensk hockey. NHL-fierade svenska hockeyspelare lyckas sällan, snudd på aldrig, när de ska testa på ledarroller i svensk hockey.
Så nej tack till Strålman, även som ledare.
Sjöström är väl likaså sinnebilden av just NHL-fierad och inte av lång erfarenhet av svensk ishockey precis. Förstår inte varför Strålman inte hade kunnat ha en liknade roll assistansmässigt. Detta i sak då, jag har egentligen aldrig tänkt att just han skulle ta den rollen.
Sorry. Trodde du menade Hampus Sjöström i Rögle, som har ett förflutet i svenska hockeyförbundet.
Inser nu att du snackar om FREDRIK. Ja, han har en bakgrund i NHL. Men han är också ett av få undantag.
Det finns fler dåliga exempel på NHL-svenskar som försökt ge sig på en karriär som ledare i Sverige, än vad det finns bra sådana.
Så Strålman har redan på förhands oddsen emot sig och är det något HV inte behöver just nu så är det att försöka sig på en ny rövare och sätta ett frågetecken på en av våra ledande positioner.
Strålman måste befria de där skolbarnen nu.
Vore intressant se Strålman i AB hockeytänk. Vila med puck passar säkert Strålman mycket bättre än dumpandet.
Strålman är nog den som kandiderar om ett C om han skulle ansluta. Annars är det kanske Engsund men liksom jag känner att C till strålman och A till AP20 och Engsund.
Glöm strålman för stunden. Hv och strålman vet säkert till 100% hur de ligger till mellan parterna.
Vad jag fått till mig så är de bra mellan hv och strålman och man har tillsammans kommit fram till något. Sen om de är pågrund av Seppälä eller strålmans fot , de vet jag ej.
Vad man kommunicerat utåt så är dte inte fallet. Abbot har hört av sig men inte fått något tydligt svar
Jo men de är inte nubben längre.
Tror du abbot alltid säger som de är utåt?
Tror absolut han inte säger allt men varfö rskulle han ljuga? Utgår ifrån att Abbot inte ljuger eller gör du det?
Vad jag fått till mig iallafall så vet hv och strålman vad som gäller. Men att de är nånting som kommer avgöra de. Tex om Seppälä håller.