Tråden om #6 Anton Strålman

Läste att han fick ytterligare några veckor på sig. Nu har jag ju iofs inte varit elitidrottare men borde man inte känna om man vill fortsätta eller inte vid det här laget?
Inte så att säsongen tog slut för någon vecka sedan…

Jag vill inte ha en person som inte vill vara här, tacka av och gå vidare säger jag!

2 gillningar

Jag vill att de ska slå ut såhär…

Förutsatt att strålman godkänner detta och att han är verkligen motiverad till att spela. Är säker på att de finns mer att hämta där en vad vi sett.

Seppälä repar sig fort som fan och de går till 100% konstatera att han kommer kunna spela utan komplikationer och detta får man reda på inom snar framtid.

Man hittar en allsvensk klubb som köper Strandell och strålman spelar för Strandells peng.

En backuppsättning som skulle vara absolut top 8 i shl i mina ögon hade varit.

Engsund - X
Alsing - Fransson
Seppälä - Nyberg
Strålman - Sjöholm

Skador kommer ske och tycker vi ska gå in med 8 starka backar… hellre lägga mer pengar per spelare på backsidan i den sits vi är i än på forwardsidan

1 gillning

Snälla nån. Hur oseriöst är det inte att ha Strålman och Sjöholm som sjunde och åttondeback? Kom igen nu. Höj nivån!

Att Strålman skulle spela för samma roll som Strandell? Hade du kunnat tänka dig att jobba för samma lön på akuten som i kassan på OK-Q8?

9 gillningar

Du missförstår mig. Skitsamma

Har Strålman opererat foten? Och det är anledningen att han inte bestämt sig?

Är jag den ende som reagerar över ’Strålmangate’?
Tänk er om tex Tedenby agerat likadant:

-Jag hör av mig när jag bestämt mig, vi ser när det blir. :scream::wink:

1 gillning

Kan det inte vara så att man avvaktar hur det blir med dom sista platserna? Hur mycket man måste pröjsa för 1a c . Kan ju hända att strålman redan har gett ett svar

Hade en kille med hjärta för föreningen agerat så hade jag till viss del köpt det. Med Strålman, not so much.

Att folk på det vill sätta ett C på en spelare som inte med hundra procents säkerhet vet om han vill spela hockey till hösten och i HV71 är för mig obegripligt.

Så släpp och gå vidare, HV.

5 gillningar

Fan två bra inlägg på samma dag från dig :wink:Även här håller med till fullo!

1 gillning

Kan ju vara så att de är hv som avvaktar och se hur Seppelä återhämtning går.

2 gillningar

Strålman är en bra och nyttig veteranback, som jag hellre hade sett framför vissa andra i laget.

Nu, med hans ambivalens kan han lika gärna kvitta.

3 gillningar

Primärt handlar det som jag hört om Strålmans opererade fot. Håller det inte, kan han inte spela. Håller den, så dyker han nog upp. Han vet inte. Det hade väl varit ett antiklimax (både för honom och klubben) om han bara skrivit på för att för att sedermera lägga ner karriären för hans fot inte håller? Han hade dvs inte varit med på försäsongen om han ändå skrivit på.

2 gillningar

Jag har hört tecken på samma. Oavsett ska vi nog vara lite försiktiga med att förutsätta att han inte kan bestämma sig eller inte vet om han är sugen eller inte vill försäsongsträna och göra det till en sanning och anledning till att inte signa. Strålman har varit väldigt professionell i HV så just det behöver inte vara ett argument för de som inte vill förlänga.

7 gillningar

Kan säkert vara så. Och det är ju trist för Strålman. För min del blir jag ännu mindre sugen på en förlängning. Vi har redan ett osäkert kort i Seppälä. Behöver inte ett till i Strålman. Som jag skrivit många gånger förr. Såå bra är han inte, och han lär inte bli bättre om han inte får en hel försäsong i sig.

Bra där @Blue_Vision, viktigt att inte antaganden blir till upprepanden som sedermera blir någon slags forumsanning, vilket det lätt kan bli.

Strålman är oerhört professionell och det kan nog vem som helst som jobbat med honom gå i god för. Är det någon som kan missa en försäsong och ändå visa bra värden så är det han. Spelar han kommer han komma förberedd till 100%. Vi fick se en Strålman förra säsongen som i sina ljusa stunder visade klass, men även en ganska tydlig dipp under säsongens gång. En blandning av att han led av bristande omgivning, avsaknad av struktur i spelet och viss anpassning till större rink är säkert rimliga förklaringar till detta men en allt större orsak kan tillskrivas att kroppen var illa däran.

Håller tummarna för en bra återhämtning så vi får se en fullt fungerande Anton. Spelar han så ska det vara på premisserna att han kan gå på 100%

22 gillningar

Någonstans i Sverige finns det en grupp elever som det är riktigt synd om. De har nämligen inte fått sommarlov än.

4 gillningar

Hörde att de tuggar puckar under lunchrasten och får först komma hem efter hade dribblat förbi Strålman :wink:

Kan ju också vara så att Anton gett besked, till Abbott, och att beskedet innefattar ett “om foten ser bra ut i undersökningar”.
Därmed sipprar ingen info ut.

4 gillningar