Tråden om #6 Anton Strålman

Ja han borde ju ha en hel del kontakter

Nubbens drömspelare sämst på isen igår. Kan inte slå en pass, inget fysiskt spel och jag ser ingenting av det han var bra på i nhl (täcka skott t ex). Känns som att han är närmre en vuxenblöja än en a-lagströja om man ser till spelet.

Antons prestation har skiftat mycket här i kvalmatcherna. Igår var han inte alls bra medan han andra matcher har varit helt dominant. Precis likt övriga HV71 väldigt inkonsekvent i sitt agerande.

3 gillningar

Sen är han ju 100 år också. Bättre lär han knappast bli.

Strålmans kurva har pekat stadigt nedåt sen första föesäsongsmatchen. Från gigant till stabil och nu svag.

Jag håller med om att han var bättre i början av säsongen än mot slutet. Men under kvalet tycker jag han har spelat mycket stabilt, frånsett igår. Känns hårt att säga att han är svag.

Det säger nog mer om HV som förening att en back med 1000 nhl-matcher på sitt CV inte får till det att funka efter 25 matcher.

2 gillningar

Vad är det för framtidsbedked Strålman lämnar här?

Läste på Expressen precis att han inte gav nåt besked alls. Han tycker det är roligt att spela hockey, tycker han lika gärna kan fortsätta då han tycker han kan spela på en bra nivå och verkar allmänt öppen för att fortsätta.

Jag tycker definitivt att man bör försöka förlänga. Visst 38 nästa år men vad spelar det för roll. Jagr spelar väll fortfarande.

2 gillningar

I så fall inte en spelare vi ska luta oss mot, blir lite för riskabelt. Utan mer av en Önerud-spelare.

Anton hade känts perfekt som en 4-5:e back. Gör jobbet, bidrar mycket utanför isen och kan när det slår väl ut dominera. Säkerligen relativt billig dessutom.

Tycker också Anton bör ha en plats om han är intresserad. I sista matchen tycker jag han var briljant med sitt lugn, sin klokskap och rutin.

2 gillningar

Nån som har tillgång till artikeln och kan nämna det viktiga, om det är nåt…

Tippar på att det står samma sak som på andra ställen, dvs att han vill spela så länge an känner sig pigg nog + om han får

Det är ingen ny intervju, utan ett referat från intervjun med JP.

Essensen är att han fortfarande känner att han kan prestera på en bra nivå, men att han inte vet hur det blir framöver, utan ”tar det som det kommer”.

2 gillningar

Jaha tror vi att vi får se strålman nästa säsong med?

Jag hade gärna sett honom nästa säsong

3 gillningar

Jag är lite kluven, både vill och inte vill.
Kollar man på laget nu så behövs det mer en poängback/pp back än en stabil 2 vägsback som Anton.

Men hade gärna sätt Anton kvar OCH en ny vass PP back :slight_smile:

Undra hur långt tid de gett honom innan han behöver bestämma sig.

Har för mig att de skulle ha möte mot slutet av veckan.

1 gillning

AB är tillbaka i garden idag så antagligen tar dom väl nått beslut idag eller imorgon.

1 gillning

Komigen kör ett/två år till!!

4 gillningar