Tråden om #6 Anton Strålman

Strålman som nästa fystränare, ja tack.

4 gillningar

Strålman har gått från en fyra till en stabil tvåa sedan Lindbom tog över. Delvis beroende på att han fått spela med Landén (som visserligen gör det bra efter förutsättningarna) och Maalathi.

Väldigt viktigt att Strålman kommer igång igen. Skulle gärna se att man gick all in på ett backpar med honom och Nardella. För Strålman måste tillbaka till samma nivå som han inledde.

Typ något sådant här
Nardella-Strålman
Sjöholm-Kaski
Seppälä-Landén
Fransson

1 gillning

Ja, tyvärr… har också lyft det några gånger.

Undrar om han börjar tröttna på laget, eller spelsystemet, eller HV fått honom att tröttna på hockey rent generellt. :grimacing:

Hoppas att han kan komma tillbaka till den fina formen från tidigare (tycker nog att han nosade på fem plus).

2 gillningar

Kanske fått samma awakening som Montén. Kommer till HV med tron om att polaren Nubben är en hjälte i Jönköping. När han inser att Nubben inte är det och på det dessutom på väg bort från klubben(?) är det inte lika kul?

Strålman är naturligtvis ett proffs. Men tror inte det var så här han tänkte sig sin comeback till svensk hockey.

Båda borde dock kunnat notera hur dåligt klubben har presterat de senaste åren, kan man tycka. Har de gått på Norbergs cykelhandlar-knep så får de skylla sig själva antagligen

I Strålmans fall kan man dock anta att en snart 40årig dagspendlare, som dessutom redan haft en karriär lång och bra nog att han troligen är ekonomiskt oberoende vid det här laget, kanske kan få lite svårt med motivationen, om det börjar gå dåligt.

1 gillning

Är det inte läge att återställa kedjorna som dom en gång var på backsidan? Så att våran kapten kommer till rätta!

Kan ju inte bli sämre direkt!

1 gillning

“Troligen”

2 gillningar

Citar Quilas inlägg i matchtråden för att fortsätta diskussionen här.

Ja, jag håller med angående Strålman. Om han överraskade positivt under inledningen av säsongen så skulle jag säga att han den senaste månaden uppträtt precis så som jag förväntat mig.

Inte dålig, men inte jättebra heller. En back för ett tredje backpar kanske. Men absolut ingen fältherre som ska användas i ett första backpar där speltiden är en bit över 20 minuter match efter match.

Många har varit sugna på att förlänga med Strålman. Så som han spelar just nu skulle jag säga nej på den. Precis som med det mesta i Nubbens fuskbygge kan man få in något bättre på den positionen.

3 gillningar

Jag vet inte. Strålman syns iaf i offensiven till skillnad från resterande backar (såg för lite mot Timrå) tror han är den enda som vill vända det här på riktigt i gruppen.

4 gillningar

Om han vill vara kvar, av rätt anledning och utan stora krav på speltid mm, skulle jag också vilja se en förlängning.

Vet inte, men jag tror han är en av dom som faktiskt har något av en vinnarskalle som vi verkligen behöver fler av. Dessutom finns massor av rutin och nån att se upp till.

Fast, samtidigt… varför skulle han vilja stanna hos oss?

Sen skiljer det nog här mot Hammer som hade ett helt annat hjärta för klubben. Synd det inte höll för honom.

3 gillningar

För tusan. Strålman är ju i princip den enda som kan starta uppspel som gör att vi kommer igenom mittzon.

4 gillningar

Ja, det ligger något i vad du säger.

Fransson går i min bok före både Landen och sjöholm. Men det är min åsikt.

5 gillningar

Tycker även att Malahti går före dessa två

Yes. Jag håller med. Betänk att jag skrev det inlägg du svarar på för över en månad sedan i samma veva som Fransson kallades hem.

Såg det. Sorry… :see_no_evil::rofl:

1 gillning

Tyckte han var en general i försvaret under inledningen av säsongen trots att det såg ut som en hönsgård där bak.
Min känsla är dock att han tappat nu, vad kan det isf bero på?
Några indikationer på om han kommer köra en säsong till?

Någon som har status på skadan?

2 gillningar

Tänkte lite på strålman. Om han inte spelar nästa säsong. Hade man kunnat se honom i någon annan roll i HV? Tränare, sportchef?

4 gillningar