Tråden om #6 Anton Strålman

I senaste Abris ranking av nyförvärven i SHL.
Strålman kommer ganska högt… 17:e. Linus Omark 1:a.
Spännande dock att Strålmans ålder alltid tas upp, men ingen nämner att Omark är gammal? Båda 36 år

2 gillningar

Kanske för att Omark levererat i europeisk topphockey de senaste åren, medan Strålman är ett mer oskrivet blad?

1 gillning

Dom placerar i princip alltid spelare som gör mycket poäng högst.

1 gillning

Ett uttryck för att de inte har en aning om var Strålman står. Flipp eller flopp. Sätt han mitt på listan och sätt en bortförklaring /brasklapp att han är gammal. Då har man tagit höjd för att han både kan bli bättre eller sämre.

1 gillning

Strålman kommer ju direkt från NHL dessutom.

Citat: Och var placerar man in snart 37-årige Strålman på en sån här lista…?
Säger bara, varför dippar Strålman med åldern och inte Linus? Brukar inte backar hålla längre?

1 gillning

Se Linus Klasen 37 år…
36 år 54 poäng… 37 år 18 poäng i Djurgården Allsvenskan

Minns när Fredrik Olausson kom hem. Då rankades han väldigt högt. Han hade ju som tidigare påtalat spelat OS bara något år tidigare. Dessutom vände han hem under en tid då det fortfarande var svårt för svenskar att etablera sig i NHL. Inte som idag då var och varannan talang åker över för att på sin höjd bli en breddspelare, alternativt användas som en bricka i det politiska spelet (som det till sist blev för Strålman).

Ergo. Hur mycket man än gillar värvningen av Strålman får man kanske acceptera att vi inte värvat en spelare som på pappret får utomstående att bli imponerande. Utan att ha koll på övriga värvningar tycker jag plats 17 är rätt generöst.

3 gillningar

Jag kan inte riktigt komma undan att Strålman ser ut som en ung Dammis…

1 gillning

Aningen mer “utdragen” också :wink:

2 gillningar

Baserat på de senaste 4 matcherna så tycker jag absolut Strålman är första eller andra backpar. Galet stabil har han varit!

Hoppas bara det inte är att det är försäsongen det är så på.

3 gillningar

Strålman är ju allt man drömt om och lite till. :drooling_face::drooling_face:

2 gillningar

Jag var skeptisk till värvningen. Kändes lite “mähä” och som en statusvärvning som Nubben skulle få igenom till varje pris. Fattade inte alls hypen.

Av det jag sett hittills under försäsongen så har jag verkligen fått äta upp mina åsikter. Sjukt stabil och en verklig ledare.

2 gillningar

Vi var många som var skeptiska. Det finns historiskt fog för detta, så inget att skämmas över. Sen kan man ha två saker i skallen samtidigt, så att man också hoppas det blir bra, trots sin skepsis. Hellre positivt överaskad än negativt överaskad… så att säga.

3 gillningar

Nu har konkurrensen visserligen varit väldigt svag under försäsongen, men Strålman har verkligen varit absolut bäst.

Blir intressant att se om han fortsätter hålla nivån när tempot går upp.

3 gillningar

Fast nu har forumet jinxat honom genom att tokhylla hans försäsong.

Försäsong är som bekant uppochner-världen. Allt som är bra då blir till skit i första shl matchen.

1 gillning

Nä. Vigneault var sämst på försäsongen förra året och han var rätt usel sen också.

2 gillningar

Kanske bara gäller för hela lag då. Eller kanske bara för specifikt HV?

Kul att han verkar ha det fortfarande Strålman. Ska bli spännande att se han på riktigt mot SHL motstånd.

1 gillning

Gäller det åt andra hållet också, att allt som är skit blir bra? För isf kanske vi kan offra en jinx på Strålman eftersom allt annat isf borde bli lysande med tanke på hur det låter på en del håll? :slight_smile:

Ser imponerande lätt ut emellanåt när Anton spelar, han liksom flyter över isen. Ska bli intressant att se vilken nivå han håller runt omgång 40.

5 gillningar