Jag tycker Sandström är den målvakt HV behöver. Han funkar i klubben, prisvärd, stabil. Lägg pengarna på något annat (typ centrar) än att slösa massa pengar på en målvaktsutopi som inte finns. HV har redan slösat pengar på Alnefelt och Lehtinen.
Man får ju då också en målvakt som bevisligen kan klara sig i ligan, samt är inne på en mental resa som han verkar gå stärkt ur, och det tycker jag inte man ska underskatta.
Om inte annat så får vi kvalrutin till nästa års holmgång ifall vi stannar kvar ![]()
Och här tycker jag man drar det från en extrem (vi är störst, bäst och vackrast, ingen duger åt oss) till en annan (vi kan inte få bättre eftersom vi är ett bottenlag).
Vi är alla medvetna om att HV inte längre är en stormakt i svensk hockey. Men bara för att man inte är en toppklubb så betyder det inte att man inte kan värva bra klasspelare, som faktiskt gör skillnad.
Vi har sett åtskilliga exempel på bottenlag genom åren som lagt stora pengar på en fantastiskt duktig målvakt eller en superkedja, vilket medfört att de lyckats hålla sig kvar (eller till och med gått till slutspel).
Så. Varför ska HV nöja sig med mindre? Vi ska absolut inte stå där med mössan i hand och ta det som erbjuds när toppklubbarna sagt sitt. I synnerhet inte när vi har ekonomi för att faktiskt vara med och slåss i toppen.
Ska vi behålla Sandström så ska vi inte göra det för att vi nöjer oss med ”det vi kan få”. Vi ska göra det om vi tror att det är det bästa för laget och något som på sikt kan göra oss bättre.
Man ska vara ödmjuk. Men inte sikta på botten bara för att man ligger där. Det var som i Rögle när Abbots kom in.
Dom försökte påverka ‘tänket’ från början. Varför ska vi nöja oss med att stanna kvar i shl? Etc
Om spelare tackar nej till HV är det en annan sak. Det har inte jag någon insyn i. Men att lägga sig ner och dö kommer inte ta HV någonstans.
Sandström är iallafall den typen av målvakt som ett bottenlag behöver för att det ska skapas ett lugn i försvaret.
Sandström är framförallt placeringssäker och en procentare snarare än en målvakt som lever på attack och reaktioner. Flera av frilägena inkl. straffar ha fått mot sig under säsongen har han nästan suttit still och låtit pucken komma till sig som en magnet.
Hel OK om ett och annat överspel blir mål bara alla skott från puckförande hindras.
Jämför det med Lehtinen som behöver kompensera att han är liten med att röra sig en massa eller Alnefeldt som har attack som spelstil trots sin storlek. Ortio och Dichow var väl mellanting mellan placering och attack.
Så om det inte blir Sandström så röstar jag iallafall en målvakt med samma spelstil: en placeringssäker procentare.
Nu ska beslutet fattas. Ser gärna en förlängning.
Vilken jävla konung! ![]()
![]()
FÖRLÄÄÄÄÄÄÄNG
HJÄLTE
Förläng. För fan!
Förlänger man inte detta kontraktet så är man fan mer tappad än vad man tidigare anat.
Hult plockade ju hit honom från början. (17/18). Hult verkar gilla Felix. Hoppas han fortsätter med det och förlänger!
Fantastiskt fin målvakt! Verkar dessutom vara fantastiskt fin och ödmjuk som person.
F
Ö
R
L
Ä
N
G
Vilken sportchef var det som värvade Sandström? Var det Stillman?
Ja de var Stille som plockade under säsongen.
Tycker på något sätt att detta nästan är snällt. Att de tillkännager Leksands existens. När vi sänker lhc nästa år tänker jag att vi låter dem stilla somna in.
I kvalet? ![]()